Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 14:48
Vandaag een Logitech V470 bluetooth muis gekocht, om te gebruiken icm. mijn Dell Studio XPS 16 met Dell Wireless 370 Bluetooth Mini-card. Ik maak gebruik van Windows 7 Professional 32bit (ipv. standaard Dell installatie).

In eerste instantie maakte de muis normaal verbinding. Ik heb simpelweg via het bluetooth icoon in de taakbalk een nieuw apparaat toegevoegd, daar werd de muis gewoon gedetecteerd nadat ik op de connect knop van de muis had gedrukt. De muisdrivers werden automatisch geïnstalleerd en na een paar tellen werkte de muis naar behoren. Totdat ik de muis eventjes los liet..

De muis heeft blijkbaar een 'slaapmodus' om stroom te besparen, zo las ik althans elders op dit forum. Zodra de muis in die modus gaat, wordt de verbinding verbroken. Het probleem wat ik heb is dat de verbinding echter niet meer wordt hersteld zodra ik de muis weer ga gebruiken. Opnieuw toevoegen van het apparaat lukt niet, meestal staat hij niet meer in de lijst (ook niet als ik de connect knop ingedrukt hou). Als hij er wel tussen staat en ik voeg hem opnieuw toe, dan worden de drivers weer opnieuw geïnstalleerd en werkt de muis soms wel, maar meestal niet.

Ik heb gekeken of de Logitech SetPoint software het probleem oplost, maar de bijbehorende Assistent Bluetooth-verbinding lukt het meestal niet om de verbinding te herstellen. De software geeft wel aan dat er een muis gevonden is en dat de verbinding tot stand wordt gebracht, maar dat duurt erg lang en uiteindelijk begint hij maar weer opnieuw.

Vervolgens ben ik met de bluetooth drivers aan de slag gegaan. In eerste instantie stonden de Dell drivers geinstalleerd. Die heb ik er toen afgegooid, waardoor in apparaatbeheer een Generic Bluetooth Adapter getoond werd. Dit resulteert in het zelfde probleem. Ik heb nu de laatste driver van de Dell website gedownload en geïnstalleerd. Logitech SetPoint kwam direct met de verbindingsassistent naar voren en heeft de muis geinstalleerd. In eerste instantie werkte de muis toen weer, maar die raakte natuurlijk al snel weer in coma (door de muis niet te gebruiken).

Een soortgelijk probleem lijk ik te hebben met mijn telefoon (Nokia E63). Die heb ik in eerste instantie wel weten te verbinden en te gebruiken als modem, maar het is me nog geen 2e keer gelukt zonder eerst het apparaat te verwijderen en opnieuw te detecteren en te verifiëren.

Is dit een bekend probleem? Ligt het aan de muis of aan mijn notebook, of een combinatie van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Update: Notebook nog maar een keer opnieuw opgestart om een kijkje te nemen in BIOS. Ik kon daar verder geen relevante settings vinden, maar de problemen lijken nu wel te zijn verholpen, ondanks dat ik hem al eens opnieuw had gestart. Blijkbaar toch een driver probleem...

Nu maar hopen dat het zo blijft :X

Update 2: Niet dus... vandaag heb ik weer exact het zelfde probleem als voorheen.

[ Voor 18% gewijzigd door GHengeveld op 10-01-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Final update: Het lijkt er nu toch echt op dat ik de oplossing heb gevonden. Deze website geeft een duidelijke beschrijving van de eigenlijk toch wel heel eenvoudige oplossing.

Het probleem zat hem in het energiebeheer van Windows 7 m.b.t. de bluetooth card. In apparaatbeheer -> bluetooth card -> eigenschappen -> energiebeheer moet het vakje 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uitgevinkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwins
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-02-2022
Goede tip. Jij bent de eerste die ik in verschillende Forums tegen kom met deze (logische) oplossing. Kijken of het bij mij ook werkt.