Opstelling
Thuis
- Mac mini met OSX Leopard (10.5.8)
- Bedraad aangesloten op internet.
- "Vast" IP-adres
- In m'n router poorten 5900 (VNC), 548 (AFP), 22 (SSH) geforwared naar m'n Mac mini.
(Ik kan - indien vereist - ook remote inloggen in m'n router overigens)
Probleem
Ik had mijn Mac mini zo ingesteld dat ik op een andere locatie kon inloggen via de Finder (CMD+K):
afp://83.xx.xxx.xx
vnc://83.xx.xxx.xx
Maar nu heb ik per ongeluk tijdens een 'vnc-sessie' - Schermdeling uitgezet. Afp werkt nog wel steeds.
Mijn vraag is dan ook als volgt:
Is het mogelijk om alsnog Schermdeling of Remote Management / Extern Beheer aan te zetten via AFP of anders via de Terminal zonder dat ik "fysiek" bij de Mac mini hoef te zijn?
Ik heb overigens al als een gek op internet een en ander uitgezocht, maar ik kom er niet uit...
Thuis
- Mac mini met OSX Leopard (10.5.8)
- Bedraad aangesloten op internet.
- "Vast" IP-adres
- In m'n router poorten 5900 (VNC), 548 (AFP), 22 (SSH) geforwared naar m'n Mac mini.
(Ik kan - indien vereist - ook remote inloggen in m'n router overigens)
Probleem
Ik had mijn Mac mini zo ingesteld dat ik op een andere locatie kon inloggen via de Finder (CMD+K):
afp://83.xx.xxx.xx
vnc://83.xx.xxx.xx
Maar nu heb ik per ongeluk tijdens een 'vnc-sessie' - Schermdeling uitgezet. Afp werkt nog wel steeds.
Mijn vraag is dan ook als volgt:
Is het mogelijk om alsnog Schermdeling of Remote Management / Extern Beheer aan te zetten via AFP of anders via de Terminal zonder dat ik "fysiek" bij de Mac mini hoef te zijn?
Ik heb overigens al als een gek op internet een en ander uitgezocht, maar ik kom er niet uit...
[ Voor 6% gewijzigd door Flatwhite op 09-01-2010 21:51 ]