Ik heb een Scythe Ninja Mini gemonteerd op een Asus M3A76-CM moederbord. De bijgeleverde fan heeft een 3-pin connector en het moederbord heeft een 4-pin header. Volgens deze website http://www.allpinouts.org...(CPU)_3_Pin_Fan_Connector betekend dat ik geen fan control kan krijgen. Voordat ik een nieuwe fan ga kopen zou ik graag bevesting hiervan krijgen.
Asus heeft Q-Fan2 technologie, dit werkt ook met 3 pinnen. (Alleen op de headers die Q-fan2 ondersteunen)
My favorite programming language is solder.
Je hebt dan geen fancontrol via PWM. Via voltage kun je het wel gewoon regelen. Zo'n beetje ieder mobo kan dat gewoon instellen.
offtopic:
Wat voor CPU heb je op dat moederbord? Staat me iets van een ander topic van je bij dat je een Antec Fusion gebruikt, ik heb de fan niet geïnstalleerd op m'n Phenom 8650 tri-core, één side-fan op 7v is genoeg om het ding te koelen, de Mini Ninja zit zo'n beetje tegen die side fan aan, de fan van de ninja er op plakken zou tot een Push-pull opstelling leiden wat overkill is voor een HTPC die toch meestal over z'n GPU bezig is
Wat voor CPU heb je op dat moederbord? Staat me iets van een ander topic van je bij dat je een Antec Fusion gebruikt, ik heb de fan niet geïnstalleerd op m'n Phenom 8650 tri-core, één side-fan op 7v is genoeg om het ding te koelen, de Mini Ninja zit zo'n beetje tegen die side fan aan, de fan van de ninja er op plakken zou tot een Push-pull opstelling leiden wat overkill is voor een HTPC die toch meestal over z'n GPU bezig is
ik zou hem er misschien wel helemaal af kunnen halen.