Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik ben van plan een semi prof. camera te kopen. nu heb ik mijn oog laten vallen op de Panasonic AG-HMC41E, die ongeveer in mijn prijsklasse valt (tot aan ong. 2500 euro).. Heeft iemand ervaringen met deze camera? Het enige nadelige wat ik tot nu toe ben tegengekomen hierover. is dat hij niet super goed in low light is.. en dat hij geen xlr aansluiting standaard heeft..

heeft iemand ander aanraders in deze prijsklasse?

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je sowieso die XLR adapter erbij kopen zonder dat je beperkingen hebt mbt geluidskwaliteit of phantoomvoeding. Het mooie van deze camera zijn de mogelijkheden op de camera aan de ene kant en de compactheid en filmen op SDHC aan de andere kant. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen zijn aan een camera. Beeldtechnisch zal een Sony HDV model een iets beter plaatje afleveren, maar hiervoor kun je geen XLR adapter krijgen. De Canon XH-A1 -eveneens op HDV- zit gelijk een paar honderd euro erboven, maar heeft native XLR en ook grotere sensoren. De camera filmt alleen wel weer op tape en is ook aanzienlijk groter.

Kortom, het hangt ervan af wat je eisen en wensen zijn en het hangt af van je bereidheid om meer geld uit te geven (minder is in dit segment geen optie, dan val je terug naar consumentenmodellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Ervaringen met Panasonic AG-HMC41E?"
hallo,
ik heb bovengenoemde camera besteld incl. de microfoon adapter.
Achteraf heb ik vastgesteld dat de bijbehorende microfoon MC200G meer dan 400 Euro kost.
Dat lijkt me wel een beetje overdone.
Wie heeft er ervaring met deze set en een vervangende en goedkopere microfoon?
groetjes
@rie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feitelijk zoek je dus een betaalbare XLR mic?

Je kunt op youtube en aanverwante sites zoeken op een type mic icm review. Door slim te zoeken kun je aardig wat reviews vinden. Je kunt zoeken bij merken als Rode, Azden, Audio Technica... (sennheiser valt buiten budget denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Wie kan mij helpen aan een Nederlandse Handleiding van de Panasonic Camera AG HMC 41E ?
Bij voorbaat dank
groetjes
@rie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand via deze site aangezien een handleiding copyrighted materiaal is, tenzij Panasonic deze zelf ter beschikking stelt via de site. Daarnaast betwijfel ik of er voor professionele producten een NL talige handleiding beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mig 29,
je hebt het helemaal bij het juiste eind.
jouw schrijven klopt helemaal.
Maar niet geschoten is altijd mis
groetjes
@rie

PS allard888 heb je de camera gekocht en wat zijn je ervaringen tot nu toe?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 15:45 ]

Pagina: 1