Toon posts:

Help Aspire 7738G kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Een aantal maanden terug heb ik een Acer Aspire 7738G gekocht.
Nu het probleem: Na het laadscherm (van windows vista) komt er een zwart window waarin ik de muis nog kan zien bewegen en meer ook niet.

Wat heb ik al geprobeerd:
Laptop opstarten met repair/recovery disk. Lukt niet omdat ik niet in de bios kan komen.

Ik zat er zelf aan te denken om een Sata Enclosure te kopen en dan via mijn computer de bestanden redden en windows 7 erop installeren. (kan dit wel)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groeten,
Thierry

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58
Je moet je Windows repareren/opnieuw installeren.

Zoek eerst even op het forum. Er is hier zat over te vinden, het is dan ook niet nodig om dit nieuwe topic aan te maken.

Kan je in veilige modus komen? Gebruik anders een Linux LiveCD om je bestanden te kopieren. Je harde schijf extern maken kan ook, maar is wellicht minder handig.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Simpelste manier is imo om de HD eruit te halen en aan de PC te hangen. Daarna de belangrijke data te backuppen en de HD formateren. Dan Vista CD pakken (of even branden van iemand, wel legale natuurlijk ;) ) en Vista installeren met de key die onderop de laptop staat. Daarna is het alleen nog maar een kwestie van drivers installeren (staan op de site van Acer) en programma's weer installeren en back-up terug plaatsen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Gewoon ALT-F10 indrukken, dan wordt de recovery gestart

Verwijderd

Topicstarter
@-The_mask-

Daar dacht ik ook al aan, maar als ik de hdd geformateerd heb hoe kan ik dan vanaf dvd opstarten.
(Het lukt mij niet om in de bios te komen).

• -The_Mask-
  • Niet online
Als de partitie verwijderd wordt er normaal gesproken altijd van CD gestart en anders heb je ook altijd nog F12 (bootmenu) of andere key.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp: Als ik windows verwijdert heb start hij automatisch met de dvd.

Die F12 key gaat niet helpen. Ik heb op internet gezocht, er zit waarschijnlijk een bios lock op.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:30:
Dus als ik het goed begrijp: Als ik windows verwijdert heb start hij automatisch met de dvd.
Partitie verwijderen moet sowieso werken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Als je niks aan je herstel partitie hebt veranderd zoals formateren ofzo heb je de herstel cd's helemaal niet nodig. Zoals Mad-dog al aangaf alt-F10 gebruiken. Zodra je het alle eerste scherm ziet van je pc druk je op de toetscombinatie. Daarna zal de installatie van Vista gewoon opstarten. Heb zelf ook deze laptop en dit zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Magicjjk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:02:
Als je niks aan je herstel partitie hebt veranderd zoals formateren ofzo heb je de herstel cd's helemaal niet nodig. Zoals Mad-dog al aangaf alt-F10 gebruiken. Zodra je het alle eerste scherm ziet van je pc druk je op de toetscombinatie. Daarna zal de installatie van Vista gewoon opstarten. Heb zelf ook deze laptop en dit zou moeten werken.
En op die manier raak ik geen software en documenten kwijt?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:11:
En op die manier raak ik geen software en documenten kwijt?
Backup backup backup. Start op van een BartPE of Knoppix Live CD en maak eerst een image van de partities, en red je data. En voortaan backuppen voor er problemen zijn ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het lullige eraan is: ik kan niet vanaf cd opstarten omdat ik niet in de bios kan komen.
Dus bartPE of Knoppix Live CD gaat niet werken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:32:
Het lullige eraan is: ik kan niet vanaf cd opstarten omdat ik niet in de bios kan komen.
Dus bartPE of Knoppix Live CD gaat niet werken
Dan is de externe behuizing een goed idee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1