Zoals sommige van mijn andere topic al gezien hebben, heb ik dus een nieuwe i7 CPU hier (samen met Asus P6T Deluxe V2 X58 moederbord). Maar het viel me op dat de temperaturen veel te hoog worden. Idle is hij 50 graden celcius, en wanneer er activiteit is met de processor springt de temperatuur snel naar 80+ graden en soms zelfs naar de 90 en 100 terwijl er nog geeneens 50% van de CPU in gebruik is, maar rond de 20-30%.
90-100 graden voor alle 4 de cores is gewoon veels te warm.
Nu is het wel zo dat we de CPU een keer los hebben moeten halen, omdat we eigenlijk de spullen terug gingen brengen naar de winkel toen het niet goed werkte. Hierbij is de koelpasta verwijderd. Ik heb naderhand zelf nieuwe koel pasta er weer opgedaan, maar ik weet niet of het misschien fout geplaatst is en dat het daarom zo warm aan het worden is.
Wat is de beste manier om de koelpasta aan te brengen op de i7 920 Processor?
En wat kan het anders nog zijn dat de processor zo warm aan het worden is als de koeling gewoon wel goed is?
Alle andere hardware is rond de 20-30 graden (zelfs de grafische kaart), wat dus gewoon wel goed is.
90-100 graden voor alle 4 de cores is gewoon veels te warm.
Nu is het wel zo dat we de CPU een keer los hebben moeten halen, omdat we eigenlijk de spullen terug gingen brengen naar de winkel toen het niet goed werkte. Hierbij is de koelpasta verwijderd. Ik heb naderhand zelf nieuwe koel pasta er weer opgedaan, maar ik weet niet of het misschien fout geplaatst is en dat het daarom zo warm aan het worden is.
Wat is de beste manier om de koelpasta aan te brengen op de i7 920 Processor?
En wat kan het anders nog zijn dat de processor zo warm aan het worden is als de koeling gewoon wel goed is?
Alle andere hardware is rond de 20-30 graden (zelfs de grafische kaart), wat dus gewoon wel goed is.