Extended desktop op GTX260

Pagina: 1
Acties:

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-03 13:11
Beste tweakers,

Ik heb recent een systeempje in elkaar gezet. Voor het eerst met een nVidia kaart (vroeger altijd ATI gehad).
Het betreft een ASUS GTX260 TOP (216 cores).

Ik heb een 24" monitor op 1920x1080.
Ik heb ook een 40" tv met dezelfde resolutie. Beide schermen zijn van Samsung.

Wanneer ik een film wil kijken op de tv stel ik in het "NVIDIA Control Panel > Set up multiple displays" dat het beeld gecloned moet worden. Dit werkt perfect.

Wil ik echter de tv gebruiken als extended desktop, krijg ik dit niet voor elkaar. In het "NVIDIA Control Panel" kan ik enkel kiezen voor Clone, en niet voor Span/Stretch/Extend of iets dergelijk :

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/7224/ctrlpnl.png

Via het "Windows Control Panel > Display > Settings" lukt dit ook niet, want Windows beweert maar 1 scherm te vinden :

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/3708/winsettings.png

Met mijn vroegere ATI kaarten had ik zowel in het ATI Catalyst Control Panel de keuze voor extended desktop, als in het bovenstaande venster.

Het lijkt mij zo'n evidente zaak, maar toch kan ik het niet vinden !

Wat specs die van belang kunnen zijn :
  • GTX260 driver versie 195.62 (heb deze versie direct geïnstalleerd na het installeren van Windows)
  • Windows XP x64 SP2
  • Beide schermen worden via DVI aangesloten (GTX260 heeft enkel 2 DVI aansluitingen)
Moet ik elders zoeken naar een optie voor een extended desktop, of is er duidelijk iets mis met mijn NVIDIA drivers ?

Verwijderd

cedrique schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:35:
of is er duidelijk iets mis met mijn NVIDIA drivers ?
Dat kan, maar je zou iig nog anderen kunnen proberen. :)

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:40
Ik zou even je drivers updaten op dat uit te sluiten dat die het wel of niet zijn.

• cedrique
Genetic schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:43:
Ik zou even je drivers updaten op dat uit te sluiten dat die het wel of niet zijn.
Als ik naar http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk ga, dan zie ik dat ik al de laatste versie heb !

Version: 195.62 WHQL
Release Date: 2009.11.26

Als de ActiveX tool van bovenstaande link automatisch scant naar NVIDIA hardware, dan krijg ik volgende melding :
Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

[ Voor 22% gewijzigd door cedrique op 09-01-2010 18:52 ]

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:40
heb je de drivers van je monitor ook geinstalleerd ? ( het kan zijn dat die er bij zitten hoeft niet ! )
anders als dit weet ik zo even niet.

Verwijderd

En ondertussen al andere drivers geprobeerd?

• cedrique
Ik ga geen andere drivers proberen voor mijn GTX260 als ik de laatste heb é. Een functie zoals extended desktop is al zo oud als de straat, dit mag echt geen veschil meer gaan maken met enkele versienummers.

Als ik mijn DVI uitgangen loskoppel en herinsteek, dan wordt de functie wel zichtbaar in het Nvidia control panel. Maar ik moet nu telkens mijn monitoren onkoppelen en herkoppelen als ik de tv wil gebruiken of niet. Dit is niet echt een degelijke oplossing ....

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-04 21:55

SECURITEH

Man of legend.

De ene driver versie presteert nou eenmaal beter als de ander bij bepaalde kaarten, of bepaalde functionaliteiten werken niet altijd even goed bij bepaalde releases omdat er per ongeluk iets kapot is gemaakt.
Een nieuwere driver versie betekend echt niet dat deze beter hoeft te zijn.
Daarom is het slim om bij problemen een aantal driver versies te proberen om uit te sluiten dat de drivers niet het probleem zijn.
Pagina: 1