Beste tweakers,
Ik heb recent een systeempje in elkaar gezet. Voor het eerst met een nVidia kaart (vroeger altijd ATI gehad).
Het betreft een ASUS GTX260 TOP (216 cores).
Ik heb een 24" monitor op 1920x1080.
Ik heb ook een 40" tv met dezelfde resolutie. Beide schermen zijn van Samsung.
Wanneer ik een film wil kijken op de tv stel ik in het "NVIDIA Control Panel > Set up multiple displays" dat het beeld gecloned moet worden. Dit werkt perfect.
Wil ik echter de tv gebruiken als extended desktop, krijg ik dit niet voor elkaar. In het "NVIDIA Control Panel" kan ik enkel kiezen voor Clone, en niet voor Span/Stretch/Extend of iets dergelijk :

Via het "Windows Control Panel > Display > Settings" lukt dit ook niet, want Windows beweert maar 1 scherm te vinden :

Met mijn vroegere ATI kaarten had ik zowel in het ATI Catalyst Control Panel de keuze voor extended desktop, als in het bovenstaande venster.
Het lijkt mij zo'n evidente zaak, maar toch kan ik het niet vinden !
Wat specs die van belang kunnen zijn :
Ik heb recent een systeempje in elkaar gezet. Voor het eerst met een nVidia kaart (vroeger altijd ATI gehad).
Het betreft een ASUS GTX260 TOP (216 cores).
Ik heb een 24" monitor op 1920x1080.
Ik heb ook een 40" tv met dezelfde resolutie. Beide schermen zijn van Samsung.
Wanneer ik een film wil kijken op de tv stel ik in het "NVIDIA Control Panel > Set up multiple displays" dat het beeld gecloned moet worden. Dit werkt perfect.
Wil ik echter de tv gebruiken als extended desktop, krijg ik dit niet voor elkaar. In het "NVIDIA Control Panel" kan ik enkel kiezen voor Clone, en niet voor Span/Stretch/Extend of iets dergelijk :

Via het "Windows Control Panel > Display > Settings" lukt dit ook niet, want Windows beweert maar 1 scherm te vinden :

Met mijn vroegere ATI kaarten had ik zowel in het ATI Catalyst Control Panel de keuze voor extended desktop, als in het bovenstaande venster.
Het lijkt mij zo'n evidente zaak, maar toch kan ik het niet vinden !
Wat specs die van belang kunnen zijn :
- GTX260 driver versie 195.62 (heb deze versie direct geïnstalleerd na het installeren van Windows)
- Windows XP x64 SP2
- Beide schermen worden via DVI aangesloten (GTX260 heeft enkel 2 DVI aansluitingen)