Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee tweakers leden,

Ik heb gister mijn nieuwe systeem binnengekregen en toen hij inelkaar zat en hem aanzette kreeg ik geen beeld, ik heb verder ook geen toestenbord/muis connecties via mijn moederbord

Wat kan hier de oorzaak van zijn...?

EditSorry verkeerde sectie denk ik...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, behoorlijk veel. Eigenlijk kan het een van de punten in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zijn...

Dan twee vraagjes: bedoel je met 'geen beeld' dat hij wel aan lijkt te gaan (dus spinnende harde schijf, ventilatoren etc.) of dat 'ie helemaal niets doet? En wat bedoel je met "geen toetsenbord/muis connecties"? Geen PS/2-poorten?

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 09-01-2010 18:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:04:
Nou, behoorlijk veel. Eigenlijk kan het een van de punten in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zijn...

Dan twee vraagjes: bedoel je met 'geen beeld' dat hij wel aan lijkt te gaan (dus spinnende harde schijf, ventilatoren etc.) of dat 'ie helemaal niets doet? En wat bedoel je met "geen toetsenbord/muis connecties"? Geen PS/2-poorten?
met geen beeld bedoel ik dat ik zelfs niets eens de tekst zie staan van mijn bios of enige gegevens van de computer en mijn USB + PS/2 poorten doen het bijde niet ik heb het zelfs geprobeerd met een heel oud toetsebord die geen drivers nodig heeft.
Verder heb ik ook mijn biosbattery er al even uitgehaald zodat hij weer zijn default instellingen zou moeten krijgen (ookal heb ik nog niets met mijn pc kunnen doen)
De hardeschijf/fans etc. doen het gewoon en draaien stil en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:10:
[...]

mijn USB + PS/2 poorten doen het bijde niet ik heb het zelfs geprobeerd met een heel oud toetsebord die geen drivers nodig heeft.
Misschien een stomme vraag, maar hoe weet je of toetsenbord en muis het niet doen als je geen beeld hebt?

Anyway, geen beeld is nogal algemeen en kan opzich alles zijn, maar het lijkt me het meest logisch dat het ergens bij de videokaart of bij het beeldscherm ligt. Heb je toevallig een andere videokaart of een ander scherm staan om te testen? Alle powerconnectors van videokaart goed aangesloten?

Sowieso is het misschien wel handig om even te vermelden om wat voor hardware het gaat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of je geheugen wel in de goeie bankjes zit, dus 1+3 en niet 2+4 en of het uberhaupt werkt met je moederbord (QVL, Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:14:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe weet je of toetsenbord en muis het niet doen als je geen beeld hebt?

Anyway, geen beeld is nogal algemeen en kan opzich alles zijn, maar het lijkt me het meest logisch dat het ergens bij de videokaart of bij het beeldscherm ligt. Heb je toevallig een andere videokaart of een ander scherm staan om te testen? Alle powerconnectors van videokaart goed aangesloten?

Sowieso is het misschien wel handig om even te vermelden om wat voor hardware het gaat.
Ik heb dus geen idee om welke hardware het gaat :+ ik heb mijn systeem gister inelkaar gezet deed hij niets behalve dat de fans draaien/schijf/lampje op mn moederbord gaat branden.
Verder lijkt het me niet zo lastig om powerconnectors aan te sluiten je hebt die 20pins,4pins voor het moederbord, 2x6pins voor videokaart en dan nog die 5/6 pins horizontaal voor mn hardeschijf,dvd brander...
verder zitten daarnaast alleen de fans aangesloten dus hij is eigenlijk helemaal kaal op 2 sata kabbeltjes om connectie te maken tussen moederbord en schijf/dvd brander.
Verder heb ik de handleiding van mijn moederbord/voeding goed doorgelezen en daar kan ik ook niet echt wat vinden.

Verder heb ik 3 verschillende toetsenborden / muizen en 2 beeldschermen (wel bijde iiyama) uitgeprobeerd en het haald niets uit.
Het geeft alleen aan dat er een signiaal als ik mijn vga/hdmi connector van mn videokaart koppel
Kabels heb ik ook opnieuw gecontroleerd en dit zit allemaal goed.

Dus ik weet even niet meer wat ik moet doen...
Ik bouw hiervoor denk ik ook te weinig pc's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:19:
Kijk eens of je geheugen wel in de goeie bankjes zit, dus 1+3 en niet 2+4 en of het uberhaupt werkt met je moederbord (QVL, Google).
Als dat zo zou zijn zou je computer toch moeten afslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke mijn geheugen was de boosdoener :) hele stomme fout ik had idd de A2,B2,C2 gepakt

alleen is 60 graden voor een i7 normaal... denk het niet he?

Edit
Was idd niet normaal hij is nu 30,5 koeler moest even opnieuw geplaatst worden

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 19:39 ]

Pagina: 1