Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Sinds een tijd terug valt mijn computer uit en restart direct weer. Nu was dit een paar weken weer goed en nu gebeurd het weer! Wat mij opviel is dat het vaak gebeurd als ik zwaar grafisch werk doe in o.a. After Effects.

Nu komt er ook nog bij dat het beeld soms ineens bevriest!

Ik heb een ram test gedaan en die is goed, ik heb een temperatuur meter en die geeft alles goed aan. (ook toen het beeld bevroor)
Toen heb ik een cpu test gedaan en hij faalt bij het onderdeel : Peripherial test

Maar ik heb geen idee wat dat is! Kan iemand me helpen? Ik ben bang dat ik een nieuwe processor nodig heb maar stel ik koop er een en het probleem ligt elders dan zit ik :S

Graag ideeën over wat ik hier mee aan moet!
Alvast bedank!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Als ik een beetje rond zoek lijkt het iets te maken hebben met externe apparatuur en in jou context zou communicatie tussen CPU en nog iets verkeerd kunnen gaan. Ik weet niet of mijn conclusie goed is, maar je kan beginnen met in ieder geval alle externe dingen los te koppelen. Denk daarbij aan usb sticks etc.

Zonder die test zou ik zeggen: is je voeding sterk genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik heb dat al geprobeerd, helaas ook geen succes. Ik had alles uit de computer gehaald behalve mijn muis en toetsenbord maar het probleem bleef. Wat betreft de communicatie binnen de computer zou inderdaad kunnen, maar hoe kom ik daar achter?
Mijn voeding is 500watt en genoeg voor de apparatuur, ik heb deze computer net meer dan een jaar en hij heeft het altijd goed gedaan en heb er geen nieuwe hardware in gestopt dus ik denk niet dat dat het kan zijn.
Misschien voeding kapot? Al heb ik wel bewust een goede voeding gekocht van be quiet.

Verwijderd

Probeer eens in de bios alle onboard zooi uit te schakelen: Printerpoort, onboard sound etc.