Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik kom er niet meer uit, heb nu al diverse programma's op de pc gehad, photocool,paintshop pro,photoworkshop,acdsee,Gimp,irfanview maar niets is wat ik zoek.

Ik hoop dan ook dat iemand uit eigen ervaring mij kan helpen.
Wat zoek ik:
Gewoon een programma waarbij je uit de gangbare fotolijst formaten kan kiezen, zoals
15X10 of
18X13.

Je wijst een foto aan, het programma vergroot of verkleint ( meestal verkleinen) en print het resultaat uit op mooi mat glanzend fotopapier.
Aspect ratio mag over geslagen worden.
Geen bewerking,niet rode oogjes wegwerken,gewoon een programma dat digitale foto's kan resizen tot normale formaten en printen.

Met ACDsee bv had ik een a4 fotovel, de foto werd netjes 15x10 maar midden op het a4 vel gezet,resultaat,er hadden 4 foto's opgekund, nu staat er een in het midden.
Ik kan op foto, resizen,noem maar op zoeken,ik kom de meest mooie pakketten tegen maar ik hoef ze niet te bewerken.
Of lengte en breedte formaten kloppen niet waardoor de foto maar op de helft van het fotopapier staat.
Nee,ik wil gewoon wat foto's van de kids uitprinten,ze in een lijstje zetten en meer niet.

Wie weet er uit eigen ervaring,een dergelijk programma'tje.
Zonder al die hele toeters en bellen er om en ala $80 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Klinkt mij alsof je gewoon preview in windows kunt doen en de standaard windows print interface kunt gebruiken.

Browse naar je folder met plaatjes. Selecteer een foto met rechtermuis -> preview.
Vervolgens daar op het printicoon klikken.

Dan krijg je de opties waar jij om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koeiestront dat die programma's dat niet kunnen, maar daar komen we later wel op: Welk OS gebruik je?

Ja, maakt ook eigenlijk niet uit. De Windows XP viewer doet het al. De opvolgende versies zijn alleen maar 'beter' geworden.

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 09-01-2010 17:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ik print zelf eigenlijk met een fotoprinter altijd met de standaard windows XP photoprint wizzard, ideaal, lekker snel. en ik kom ook niks te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Room42 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:23:
Koeiestront dat die programma's dat niet kunnen, maar daar komen we later wel op: Welk OS gebruik je?

Ja, maakt ook eigenlijk niet uit. De Windows XP viewer doet het al. De opvolgende versies zijn alleen maar 'beter' geworden.
Ongetwijfeld Windows (die mensen zetten het er over het algemeen niet bij en dat photocool is een Windows-only programma ;) ).

offtopic:
Damn you, snel veranderen!

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 09-01-2010 17:28 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik gebruik windows 7 maar de windows preview kan niet bepalen WAAR op een a4 fotovel de foto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm, ik zie het. Dan zul je of je papier moeten draaien of vier foto's tegelijk afdrukken. Dat is niet erg handig.

Maar kunnen al die programma's die je noemt dat niet? Vooral irfanview is meestal erg veelzijdig maar heb het even niet bij de hand.

edit:
Ja, die kan dat wel, alleen moet je de positie handmatig in inches of cm opgeven. Ook niet super practisch.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 09-01-2010 17:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Nick39 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:39:
Ik gebruik windows 7 maar de windows preview kan niet bepalen WAAR op een a4 fotovel de foto komt.
Nee, maar als je 1 foto selecteerd, en hem dan afdrukt met de voorkeuze voor 4 foto's dan komt hij op een van die plekken te staan. Verder kun je met de programma's die je noemt dat prima voor mekaar krijgen. Als je dat te lastig is, kun je je foto nog in word gooien en dan daar de foto zetten waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FireAge schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Nee, maar als je 1 foto selecteerd, en hem dan afdrukt met de voorkeuze voor 4 foto's dan komt hij op een van die plekken te staan. [...]
Hij komt altijd links-onder te staan. Lastig als daar al een foto staat op het papier ;) Dan zul je dus altijd 4 foto's moeten printen om het papier volledig te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Of je draait je papier, of je print 3 witte foto's erbij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het draaien van het papier lost maar 50% op, want fotopapier is meestal niet dubbelzijdig. Je houdt dan dus nog twee legen plekken over. Een lege foto erbij printen is nou ook weer niet echt handig te noemen voor zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Kortom,ik zoek dus een programma dat kan wat ik vraag,het is "leuk" om nu te zien dat jullie ook ervaren dat het nog niet zo simpel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bedoel je dit: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EHmLmo9ThsurW4ZO3j7UIGN6/full.jpg
Standaard software bij mijn Canon printer: Easy-PhotoPrint EX

of bedoel je soms http://www.photomix.com/screenshots/ waar je je eigen fotomix kan maken ?

[ Voor 28% gewijzigd door GoT op 09-01-2010 21:30 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 13:20
Met Inkscape kan je dit makkelijk doen.

www.inkscape.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55

ThunderNet

Flits!

Snij eerst het papier door de helft met een fotosnijder? En dan pas in de printer doen?

FGA->FGW

[ Voor 6% gewijzigd door ThunderNet op 09-01-2010 21:18 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:05:
Kortom,ik zoek dus een programma dat kan wat ik vraag,het is "leuk" om nu te zien dat jullie ook ervaren dat het nog niet zo simpel is :)
Nouja, met die eenvoudige programma's die jij wil zijn dat soort specifieke wensen inderdaad moeilijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Het printen in het midden of juist in de bovenhoek kan ook best een instelling in je printer-driver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik ga met de nu gedane suggesties even aan de gang en ja soms kan eenvoudig vrij moeilijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Gewoon alle foto's selecteren die je wil afdrukken, rechts klikken en op afdrukken klikken. Dan selecteer je 15x10 of 18x13 (10x15 en 13x18 in de dialoog). Als je foto's niet mooivallen met hun aspect ratio vink je "Afbeelding aan lijst aanpassen" af.

Wat je schrijft kan perfect in dat dialoogje van windows. Als je in verkenner zit kan je ook alles selecteren en bovenaan op "Afdrukken" in het snelmenu klikken.

Maak eventueel een schets van wat je wil want ik volg misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 196662 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:44:
Gewoon alle foto's selecteren die je wil afdrukken, rechts klikken en op afdrukken klikken. Dan selecteer je 15x10 of 18x13 (10x15 en 13x18 in de dialoog). Als je foto's niet mooivallen met hun aspect ratio vink je "Afbeelding aan lijst aanpassen" af.

Wat je schrijft kan perfect in dat dialoogje van windows. Als je in verkenner zit kan je ook alles selecteren en bovenaan op "Afdrukken" in het snelmenu klikken.

Maak eventueel een schets van wat je wil want ik volg misschien niet.
Gewoon 4 foto's op 1 vel papier.
Doe ik het op jouw manier dan krijg ik netjes de foto's op het gewenste formaat alleen per pagina geprint en dat is met a4 fotopapier dus erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
GoT schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:00:
Bedoel je dit: [afbeelding]
Standaard software bij mijn Canon printer: Easy-PhotoPrint EX
Dit programma (Easy Photoprint) heeft dus de functies die ik zoek,het werkt echter alleen met canon printers en ik heb een Brother,maar ja, zo bedoel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Misschien ligt het aan mij, of aan mijn printer (ook Canon) maar als je vanuit het Windows 7 preview venster gaat printen krijg ik dit dialoogvenster waar ik volgens mij kan selecteren wat jij wilt:

W7 print wizard

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:53:
[...]

Gewoon 4 foto's op 1 vel papier.
Doe ik het op jouw manier dan krijg ik netjes de foto's op het gewenste formaat alleen per pagina geprint en dat is met a4 fotopapier dus erg zonde.
Euhm gewoon alle 4de foto's selecteren en daarna op afdrukken klikken...

Uiteraard krijg je nooit 4foto's van 10x15 op een A4 vel :|
Daar neem je 9x13 voor.

Ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/7625/afdrukken.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 196662 op 10-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

With Canon you can. :*)
Al gekeken naar de standaard software van je Brother printer, kan me niet voorstellen dat er alleen maar een printer geleverd wordt.

@Rizon: anders crop je even de foto's, zodat alles naadloos aansluit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/70kW0nlbyImIzMWx9PWSvbpz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:36:
?
Heb gewoon even dingetjes vanop bureaublad genomen om te tonen dat de oplossing heel simpel is hoe nick39 z'n probleem omschrijft.
Tenzij hij 4x 10x15 op een A4 wilt. Daar kan God (aka Bill) hem zelfs niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tegenwoordig is het Steve Ballmer.
Maar de oplossing is dus door het te croppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
GoT schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:36:
With Canon you can. :*)
Al gekeken naar de standaard software van je Brother printer, kan me niet voorstellen dat er alleen maar een printer geleverd wordt.

[afbeelding]
Jeps, Brother levert het er niet bij :( alleen de drivers en het ocr programma en dergelijke.
Heb het canon programma wel gedownload maar die begint bij installatie al te schreeuwen dat er geen canon is.
Het ellendige is dat het programma er is omdat ik het gebruikt heb,maar ik ben het kwijt.
Gewoon een simpele dropdownbox wat in cm vraagt hoe groot je foto moet zijn.
Met drag and drop de foto er op en klaar.
Heb je een a4 dan kun je opgeven 4 foto's ( 15 kon ook dan werden het pasfoto's) en in elk hokje sleep je een gewenste foto en printen maar.
Natuurlijk kan ik gaan kroppen, ik kan ook in photoshop een page aanmaken,daar 4 foto's in verkleinen of vergroten en het dan gaan printen of alles dubbelzijdig maar dat proggie was gewoon erg handig.
En nee het zit niet in de standaard Brother driver,ik heb uiteraard eerst alle gangbare mogelijkheden
geprobeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2010 19:52 ]

Pagina: 1