Op de zaak (klein bedrijfje, 3 mensen) heb ik nu een kleine server staan met MS SBS2003.
Al onze SVN repositories staan hierop (versiebeheer) en nu wordt er elke nacht een backup gemaakt op een externe HD. Deze wissel ik iedere dag om. Dit werkt, maar is een beetje omslachtig en de HD gaan nooit lang mee.
Nou dacht ik om thuis zo'n home server neer te zetten.
Bv. de HP MediaSmart Server EX490.
Het zou mooi zijn als het volgende mogelijk is:
- HD's in een soort raid draaien, zodat ik niet alles kwijt ben als 1 HD kapot gaat
- 's Nachts via internet een backup opslaan van de SBS op de HS
- Mijn prive foto's en video's opslaan, zodat deze ook veilig zijn als een HD kapot gaat
- Video's op downloaden en via mijn streaming mediaspeler (eminent EM7075) afspelen (Dit laastste punt is uiteraard het minst belangrijk, maar het zou mooi zijn als dat ook kan)
Vragen:
- Is dit mogelijk met deze hardware en opstelling?
- Denken jullie dat dit een goed idee is of raden jullie mij wat anders aan?
- Als dit wat is, welke home server raden jullie aan, is de bovengenoemde HP wat (budget is niet al te groot)
Al onze SVN repositories staan hierop (versiebeheer) en nu wordt er elke nacht een backup gemaakt op een externe HD. Deze wissel ik iedere dag om. Dit werkt, maar is een beetje omslachtig en de HD gaan nooit lang mee.
Nou dacht ik om thuis zo'n home server neer te zetten.
Bv. de HP MediaSmart Server EX490.
Het zou mooi zijn als het volgende mogelijk is:
- HD's in een soort raid draaien, zodat ik niet alles kwijt ben als 1 HD kapot gaat
- 's Nachts via internet een backup opslaan van de SBS op de HS
- Mijn prive foto's en video's opslaan, zodat deze ook veilig zijn als een HD kapot gaat
- Video's op downloaden en via mijn streaming mediaspeler (eminent EM7075) afspelen (Dit laastste punt is uiteraard het minst belangrijk, maar het zou mooi zijn als dat ook kan)
Vragen:
- Is dit mogelijk met deze hardware en opstelling?
- Denken jullie dat dit een goed idee is of raden jullie mij wat anders aan?
- Als dit wat is, welke home server raden jullie aan, is de bovengenoemde HP wat (budget is niet al te groot)