Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Onlangs de eigenaar van zo'n moederbordje.
Na de installatie van windows7 64bits wilde ik ervoor zorgen dat ik weer films kan kijken vanaf de computer op mijn plasma.

Hier beginnen de problemen dus...
Met vorige computers kon ik met het laden van een profiel het beeld laten doorsluisen naar de tv (resolutie van mijn beeldscherm verlaagd zich dan). Nu werk ik met windows-toets P en dat werkt ook wel aardig. Soms moet ik dan nog extra een profiel laden maar ach, het werkt...
Jammer dat de OmegaDriver niet werkt met windows7 :'( Ik heb dus een ATI kaart, een wat oudere: Sapphire X800 GTO²

Het geluid werkt ook anders: Had je voorheen geluid bij je computer én bij je reciever, nu moet ik de keuze maken. Om die keuze te maken moet ik eerst de Realtek HD Audio ConfiguratieTool laden en dan moet ik het tabblad met de juiste luidsprekers als standaardcommunicatieapparaat instellen. Dat is nogal omslachtig toch? Voorheen ging dat vanzelf....
Is het ook mogelijk om beide uitgangen tegelijk te laten werken? Dus, én via de coaxial S/PDIF-OUT én via de normale audiojack aansluitingen geluid....??

Als iemand een oplossing heeft of dit probleem herkent...

Geluid klinkt overigens prima...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Audioperikelen mogen in Audio en HiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Ik heb in de tussentijd een dualboot:
windowsxp 32bits en windows7 64 bits

In windowsXp krijg ik over zowel de coaxial S/PDIF-OUT als over de normale audiojacks tegelijkertijd geluid! Tevens werkt AtitrayTools daar. Beetje een omslachtige oplossing voorlopig maar dat werkt in ieder geval.
Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen icm ati-kaarten hun tv-out bedienen. Het moet toch gemakkelijker kunnen in windows7 64bits?

Even wachten op nieuwe drivers dan maar of zijn er toch nog oplossingen binnen windows7 van tweakers?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.