[win7] Jumplist..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11-2020
Hoi,

Windows 7 (home premium) heeft van die mooie jumplists, nu heeft mijn pa een programma (finale 2010) die netjes bestanden opslaat en opent.

Als ik nu in het startmenu de jumplist die bij dat programma open, en ik klik een recent, aangemaakt bestand aan, kan hij het bestand niet vinden.

Als ik in windows explorer naar de map ga waar de bestanden opgeslagen worden dan laat hij deze bestanden niet zien (en ja, verborgen mappen en bestanden weergeven staat aan) Als ik in die map op de knop 'compatibiliteitsbestanden' laat hij de bestanden wel zien, en kan ik ze gewoon openen door op ze te dubbelklikken.

In het programma, als ik een bestand opsla of open laat hij netjes ook alle bestanden in die map zien.

Maar...

Als ik een bestand aanmaak en bijvoorbeeld op het bureablad opsla, dan kan het bestand ook geopend worden via de jumplist.

Heeft iemand ideen voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
wc-eend schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:38:
Windows 7 (home premium) heeft van die mooie jumplists, nu heeft mijn pa een programma (finale 2010) die netjes bestanden opslaat en opent.

Als ik nu in het startmenu de jumplist die bij dat programma open, en ik klik een recent, aangemaakt bestand aan, kan hij het bestand niet vinden.
Mijn eerste vraag zou zijn : Waar staan die bestanden die hij niet kan openen? In de Program Files map...of in een map binnen je mijn documenten?

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 09-01-2010 16:34 . Reden: leer quoten joh :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
TheVMaster schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Mijn eerste vraag zou zijn : Waar staan die bestanden die hij niet kan openen? In de Program Files map...of in een map binnen je mijn documenten?
In een map in de programfiles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Die worden geredirect naar een locatie binnen c:\users\[username] :) Vandaar dat je de bestanden dus niet ziet / niet kan vinden.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
Er zijn geen verschillende gebruikers.. er is maar een gebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Verschillende gebruikers maakt niet uit, Windows 7 laat niet toe dat je in program files gaat schrijven en zal bestanden die je daar neerzet dan ook in de achtergrond verplaatsen naar c:\users\[username]\ ergens.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Wat Nvidiot zegt klopt inderdaad. Maar volgens mij staan die bestanden standaard in C:\ProgramData.

Ik heb bijvoorbeeld een applicatie waarvan een licentiecode standaard in Program Files wordt opgeslagen, deze file staat dus in ProgramData...maar er wordt idd ook het e.e.a. geredirect naar je profiel en dan in C:\Users[USERNAME]\AppData

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, foutje 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:07:
Wat Nvidiot zegt klopt inderdaad. Maar volgens mij staan die bestanden standaard in C:\ProgramData.

maar er wordt idd ook het e.e.a. geredirect naar je profiel en dan in C:\Users[USERNAME]\AppData
"C:\Users\username\AppData\Local\VirtualStore". om precies te zijn. Daar slaat Win7 bestanden op van programma's die in beveiligde mappen willen schrijven, zoals Program Files. (als je UAC aan hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
Hartstikke bedankt, zal eens kijken of ik de linkjes kan aanpassen en die ook aangepast blijven.
Pagina: 1