Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Hallo,

Ik wou graag de firmware van m'n corsair Performance series 64 GB updaten zodat deze het TRIM commando onder win 7 ondersteunt, maar als ik naar de website ga krijg ik een zip bestand met autoexec.bat en een dsrd map met bestanden, maar heb werkelijk geen flauw idee hoe deze te gebruiken, Heb geprobeerd de bestanden op een usb te zetten, maar dat hielp niks. Ik heb o.a. in nero een opstart cd gemaakt en de bestanden er op gezet, maar dan herkent hij in het programma de ssd niet. (ms-dos gebrek?)

Ik heb de CMFSSD-64GBG2D P64 van Corsair met het oude firmwarenummer.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Alvast bedankt.

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je stick wel bootable gemaakt? En hoe heb je de controller ingesteld staan"? Op die link die je zelf geeft staat vrij expliciet vermeldt hoe je dit moet doen, dus zorg ervoor dat dat ook klopt in jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
De onboard controller staat wel in IDE modus. En hoe ik een usb bootable maak, ja op google word je ermee doodgegooid maar welke moet ik dan precies hebben?

Ik probeerde het met Caldera DR-Dos, maar dat is denk ik niet de goede om de ssd te flashen..

Heb 2 usb sticks, een van dane elec standaard en een cruzer u3.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeweettoch13 op 09-01-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom probeer je het met Caldera als er dit staat?
You will need to use a System or MB that will boot and run Microsoft DOS 6.22 or 7.0 and be able to see a SSD Drive set to IDE Mode
Zorg dus dat je 6.22 of 7.0 hebt op een bootable USBstick. Er zijn vast meerdere methodes om zo'n ding bootable te maken, dus gebruik gewoon de methode die jij het makkelijkst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Ok, ik ben nu zover dat ik dos 6.22 en de firmware bootable op een usb heb gekregen, maar hij geeft nu nog steeds aan dat hij die ssd niet kan vinden. ik vermoed een instelling in de bios. Ik kan hem voor zover niet vinden.

Ik heb een XFX 780i 3-way sli mobo met een Phoenix Award bios. Twijfel er eigenlijk aan of dit moederbord het wel ondersteund :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Ok probleem opgelost.. Bleek achteraf dat de nieuwe firmware er al op stond, maar op het etiket stond de oude firmwarecode nog :S

kan je overigens nog ergens terugzien in windows 7 of trim aanstaat? of is het gewoon zoals het is?

Pagina: 1