ASUS PT6 SE: keyboard not detected

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02-2021
Ok, here's my problem:

Heb net nieuw systeem ineengestoken en werkt, op 1 ding na, perfect: mijn Logitech G15 keyboard wordt niet gedetecteerd. Zit nu al paar dagen te zoeken en te proberen, maar niets lijkt te werken. Althans niet permanent.

Ik kan dus gewoon booten in windows maar ook daar wordt keyboard niet gedetecteerd tot ik de USB eens replug. Ik kan het toetsenbord eenmalig laten herkennen in POST door pc én voeding uit te schakelen (paar keer power button duwen om te clearen) en dan rebooten. Maar de volgende reboot is het weer om zeep en vindt hij het keyboard niet.

Ben beetje teneinde raad, en online is ook geen duidelijke oplossing te vinden. Heb bios al geflashed (ASUS P6T SE, heeft trouwens bios-versie die dit probleem zou moeten verhelpen, mooi niet dus) en alle mogelijke settings in BIOS al geprobeerd (USB legacy enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het probleem ook met een ander keyboard?

Het probleem komt me wel bekend voor, ik had hetzelfde met een draadloos logitech setje dat gewoon NIET werkte met een 760MPX chipset. Uiteindelijk heb ik daarvan gewoon het keyboard vervangen en geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
Met een ander USB-keyboard heb ik dat probleem niet.
Als ik in BIOS ga herkent het G15 mobo mijn toestenbord als hub. Wil precies wel geen ander toestenbord gaan kopen. Dit is perfect en heeft genoeg gekost ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
hiervoor is een bios update geschreven ik meen 0610 maar er is inmiddel al een 7 serie bios uit ! ik had dit probleem ook en nu niet meer nar de 6 serie update .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
Heb ook al biosupdate gedaan naar versie 7 (de versie 6 stond er trouwens al op bij aankoop) maar nog steeds zelfde probleem. Als ik echter elke avond de voeding afleg en de dag erna opstart dan werkt het keyboard perfect (zowel in bios als in windows). Enkel probleem als ik boot nadat voeding aan blijven liggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
batterij van je moederbord misschien op? dat is wel apart want bij de deluxe v2 werkt het na die bios update prima , mocht ik nog weat tegenkomen dan hoor je van mij groetjes en succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
batterij op? Zou vreemd zijn met een splinternieuw moederbord, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
ja da is raar maar wel mogelijk
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb niet veel informatie voor je, maar ik heb precies hetzelfde probleem met een Logitech G11 toestenbord op een Gigabyte P55-UD4 moederbord. Deze werkt ook niet voordat Windows is opgestart. Een no-nonsense toetsenbord werkt wel :(

Heb ook al wat vragen hier over gesteld, maar niemand kon mij het juiste antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
Ja same problem. Vind massas berichten online op fora, maar staat nooit echt een oplossing tussen. Heeft Logitech hier gewoon de bal misgeslagen? Zou jammer zijn want is wel fantastisch keyboard en werkte op vorige PC wel perfect. En gezien wat het mij gekost heeft heb ik ook niet zo veel zin in een ander keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Heb 't ook wel eens met een oud msi-bordje en een simpel dell toetsenbord. Enkel als de spanning van het systeem is (of beter gezegd: schakelaar op voeding uit) start de pc weer op. Bios boot niet verder zonder keyboard, dus dat heb ik snel genoeg in de gaten. Gelukkig komt het niet zo vaak voor. Een verklaring hiervoor heb ik nog niet gevonden. Misschien is het een/de usb/keyboard controller die vast loopt, als dat uberhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn G15 op windows 7 op dit board. En ook USB hubs die het niet doen. Sowieso zijn er rare USB problemen....

Hebben jullie dit alleen met windows 7? Of een anders OS? Want wat ik heb begrepen is dat windows 7 niet zijn ICH10 drivers wil laden.

[ Voor 32% gewijzigd door terracide op 09-02-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
Yup windows 7 hier. Nog niet geprobeerd met ander OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
ich10 drivers worden wel degelijk geladen , anders werkt niks in 7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
bij de asus p6t deluxe v2 is hiervoor een biosupdate geschreven zodat g15 logitecht toetsenborden het gewoon doen voordat je in 7 bent .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jayjay1986 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:38:
bij de asus p6t deluxe v2 is hiervoor een biosupdate geschreven zodat g15 logitecht toetsenborden het gewoon doen voordat je in 7 bent .
ja, maar hij heeft een SE ;)

overigens heb ik ook een P6T SE met een G15 v1. toetsenbord in win7 x64, maar geen problemen hierzo.
welke versie van de G15 heb je precies? (v1 = blauwe verlichting, v2 is oranje verlichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
De versie 1 met blauwe verlichting. Is overigens maar USB 1.1 (de usb hub althans,weet niet van het board zelf). Zou het daar wat mee te maken kunnen hebben?

BTW, die BIOS versie voor de G15 is er voor de SE ook, maar haalt niks uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Nouja je G15 heeft als het goed is USB uitgangen erop zitten. Mogelijk dat je chipset deze tijdens het booten als hub ziet. Lijkt mij een BIOS probleem waar ASUS aan moet werken. Heb je de technische ondersteuning al gemaild, of een thread gemaakt op het ASUS subfora van je moederbord?
Pagina: 1