Zoals de titel zegt wat kan ik met het overclocken voor voordeel halen als ik het veranderer? wat het is wil ik eingelijk gewoon weten............
De cache latency van je proc. moet je zo laag mogelijk zetten. Gewoon proberen, begin bij 1 looptie vast, dan 2, etc.
Bij mijn celly 300@504 staat ie op 1
Suc6
Bij mijn celly 300@504 staat ie op 1
Suc6
"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
In de bios, bij mij tenminste wel (abit-bh6)
"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
Verwijderd
Daar heb ik wel gekeken maar ik kan het niet vinden. Misschien kan het niet bij elke bios?
Verwijderd
504:
Moet ik in de BH-6 BIOS zijn bij SDRAM CAS Latency?
'L2cache latency' letterlijk staat d'r niet in.
Moet ik in de BH-6 BIOS zijn bij SDRAM CAS Latency?
'L2cache latency' letterlijk staat d'r niet in.
er zijn geen verschillende BH6 borden...
maar misschien heb je een oud bios, ga ff naar ftp.abit.com.tw
Maar het moet staan in het eerste item in je BIOS (iets van CPU). je moet wel dan je cpu handmatig instellen geloof ik, dus niet op 366 MHz instellen, maar gewoon handmatig 5.5x 66 MHz
grtz, bird http://www.nachtegaal.net
maar misschien heb je een oud bios, ga ff naar ftp.abit.com.tw
Maar het moet staan in het eerste item in je BIOS (iets van CPU). je moet wel dan je cpu handmatig instellen geloof ik, dus niet op 366 MHz instellen, maar gewoon handmatig 5.5x 66 MHz
grtz, bird http://www.nachtegaal.net
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Er zijn dus wel verschillende BH 6 borden: namenlijk de bh 6 rev 1.00 1.01 1.02 en 1.1 of zo.
En een 1.1 heeft toch wel een paar grote voordelen tov een 1.0x. Moet je maar ff op de abit homepage kijken daar staat al een groot verschil over fcpga's volgens mij. En een abit bh6 1.1 heeft volgens mij meer bussnelheden.
Heb ik geluk dat mijn rev 1.01 kapot ging en een 1.1 of hoger? terugkreeg.
En een 1.1 heeft toch wel een paar grote voordelen tov een 1.0x. Moet je maar ff op de abit homepage kijken daar staat al een groot verschil over fcpga's volgens mij. En een abit bh6 1.1 heeft volgens mij meer bussnelheden.
Heb ik geluk dat mijn rev 1.01 kapot ging en een 1.1 of hoger? terugkreeg.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Ja.. dan heb ik waarschijnlijk een oude.
Is dit iets wat op te lossen is met een BIOS-update? (al doe ik dat liever niet vanwege de vele verhalen van mislukkingen)
Ik zou graag wat willen proberen met de cache-latency aangezien ik problemen heb om de l2cache werkend te krijgen op 100mhz bus.
Is dit iets wat op te lossen is met een BIOS-update? (al doe ik dat liever niet vanwege de vele verhalen van mislukkingen)
Ik zou graag wat willen proberen met de cache-latency aangezien ik problemen heb om de l2cache werkend te krijgen op 100mhz bus.
Bij mij staat de cache latency in hetzelfde scherm waar je de fsb instelt. Ik heb wel bh 6 rev1.3 (denk ik) Dus in het cpu softmenu
Ik heb een programma van www.powertweak.com gehaald, daarmee kan ik het ook instellen.
In mijn bios zit zo'n optie nl. ook niet.
In mijn bios zit zo'n optie nl. ook niet.
Verwijderd
Had ik ook al geinstalleerd, maar merk geen verschil. Ram Read, Write en Copy blijven met l2cache latency op zelfs 15 nog hetzelfde.
Het moet toch daarin te merken zijn? Als ik de l2cache disable, zie ik juist in die 3 waarden enorme verschillen.
Het moet toch daarin te merken zijn? Als ik de l2cache disable, zie ik juist in die 3 waarden enorme verschillen.
Verwijderd
latency is de toegangstijd tot het geheugen.. des te lager de waarde des te sneller de toegang tot het geheugen (geforceerd) gemaakt wordt..
Inside weet je misschien ook wat de default cache 2 latency is van een celeron 400. Dit wil ik heel erg graag weten ivm falen. anders kan ik ze alle 15 gaan proberen en wachten op een vastloper. Geen zin in. Anders iemand anders die zijn cache latency wil onthullen aan mij, zodat ik ongeveer weet waar ik moet zitten met mijn c400@550/570/600
Verwijderd
Je CL heeft niets met je processor te maken. Of je geheugenmodule kan lager gezet worden of niet. Moderne geheugenmodules lopen of op CL2 of op CL3.
Maxx , jij bent in de war met CAS denk ik, dat heeft te maken met de manier/snelheid waarop het geheugen word aangestuurd. Cache latence heeft te maken met de manier waarop je L2 cahche wordt aangesproken, dit kan varieren van 1 tot 15 op deze pagina kan je er meer over vinden.
Zoals je kan zien levert knoeien hiermee wisselende resultaten op die nooit genoeg opleveren....
Zoals je kan zien levert knoeien hiermee wisselende resultaten op die nooit genoeg opleveren....
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Waar kan ik zoŽn benchmark proggie vandaan halen om die L2 cache te meten???
Greetz,
Myst_
Greetz,
Myst_
Verwijderd
Ter info:
Door de BIOS van m'n ABIT BH6 te updaten, heb ik nu wel de mogelijkheid om de l2cache latency aan te passen in de BIOS. Het helpt helaas nog geen moer.
Ik vermeld dit dus slechts ter informatie voor anderen die zich dit eventueel afvragen.
Het schijnt namelijk vaak wel te helpen.
Ik ga nu alleen nog even een zwaardere cpu-koeler proberen, maar heb niet zoveel hoop. Ik denk dat ik maar ga proberen ergens een c366 te vinden.
Door de BIOS van m'n ABIT BH6 te updaten, heb ik nu wel de mogelijkheid om de l2cache latency aan te passen in de BIOS. Het helpt helaas nog geen moer.
Ik vermeld dit dus slechts ter informatie voor anderen die zich dit eventueel afvragen.
Het schijnt namelijk vaak wel te helpen.
Ik ga nu alleen nog even een zwaardere cpu-koeler proberen, maar heb niet zoveel hoop. Ik denk dat ik maar ga proberen ergens een c366 te vinden.
Pagina: 1