SQL sp_add_schedule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een oefening aan het maken voor mijn examen SQL server, waarbij ik op volgend probleem stuit.

De oefening gaat als volgt:

Maak een job om de databases master, msdb en pubs te back-uppen (enkel op werkdagen maandag tot vrijdag):

- Elke nacht om 0:00 een volledige back-up van de drie databases,
- Om 6:00, 12:00 en 18:00 uur een differentiële back-up van pubs,
- Om het uur (behalve om 0:00, 6:00, 12:00 en 18:00 uur) een transaction log back-up.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet verwezenlijken. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Als het voor het examen is, dan heb je een maintance plan nodig.

In alle andere gevallen, zou je in de agent een job opnemen welke met backup database de betrevende databases backuped.
Het gaat om SQL2008 neem ik aan?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms187658.aspx

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fiander, het gaat hier idd over SQL2008. Maar ik denk niet dat ik een mantance plan nodig heb aangezien het hoofdstuk gaat over "Jobs, Alerts en Operators".

Waarschijnlijk ga ik gewoon verschillende jobs, jobsteps en schedulers moeten aanmaken en deze met elkaar gaan combineren.

Als dit niet zou werken dan ben ik ten einde raad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Als je een maintanance plan maakt, zal deze een job maken welke doet wat jij wilt.
Eventueel zou je de profiler kunnen starten, en monitoren wat er op de achtergrond gebeurt waneer je een maintanancae job maakt.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fiander;

bedankt voor de uitleg! Ik ga zo eens een maintance plan aanmaken en kijken wat het allemaal doet en kan. Maar toch voor de zekerheid ga ik dit ook proberen te verwezenlijken met jobs, jobsteps en schedules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het examen wordt volgens mij inderdaad verwacht dat je dit uitvoert middels het aanmaken van een maintanance plan. Tenminste dat is wat ik me ervan kan herinneren.
Pagina: 1