Toon posts:

Iphone SIM vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag over de activatie van een SIM kaartje op de Iphone 3GS.
Ik ga namelijk binnenkort op reis naar Amerika en dacht me daar goedkoop een Iphone 3GS op de kop te tikken.
Maar nu las ik dat vooraleer de Iphone gebruik kan maken van de diensten van een provider het toestel en de SIM eerst via Itunes moet geregistreerd worden.
Nu vraag ik me af of een Iphone die aangekocht is in de VS zal geverifieerd én zal werken met een SIM van een Belgische provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kort: Zolang het geen simlockvrij toestel is zal dit niet gaan werken.

Lang: Jailbreaken en vervolgens unlocken zal wel werken, hoe dit moet valt wel met google te vinden omdat dat hier op het forum niet besproken mag worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:23:
Kort: Zolang het geen simlockvrij toestel is zal dit niet gaan werken.

Lang: Jailbreaken en vervolgens unlocken zal wel werken, hoe dit moet valt wel met google te vinden omdat dat hier op het forum niet besproken mag worden.
Ah, dus als ik het toestel bijvoorbeeld bij AT&T koop voor $199 (abbo incl.) dan zal het niet mogelijk zijn om de Iphone te gebruiken i.c.m een Belgische SIM tenzij ik hem jailbreak.
Maar is het niet zo dat als ik het toestel jailbreak het niet meer mogelijk is om hem te synchen met Itunes. Heb ik dan een ander programma nodig om apps en muziek op het toestel te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jailbreaken is niets meer dan het toegang verkrijgen tot het filesystem. Synchroniseren met iTunes is nog steeds gewoon mogelijk, maar niet elke 3G(S) is perfect te jailbreaken. Helemaal met AT&T simkaarten moet die sim nog geldig zijn om kort te activeren, te jailbreaken en unlocken en vervolgens de belgische sim er in te frotten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 22:39
Nee, alles met iTunes werkt nog.

Kijk maar is hier: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Ah, dus als ik het toestel bijvoorbeeld bij AT&T koop voor $199 (abbo incl.) dan zal het niet mogelijk zijn om de Iphone te gebruiken i.c.m een Belgische SIM tenzij ik hem jailbreak.
Maar is het niet zo dat als ik het toestel jailbreak het niet meer mogelijk is om hem te synchen met Itunes. Heb ik dan een ander programma nodig om apps en muziek op het toestel te zetten?
Als de iPhone gesimlocked is zal je hem inderdaad moeten jailbreaken. Het grootste nadeel hiervan is dat je je garantie kwijt bent. Daarnaast moet je hem werkend proberen te houden. Met elke update zal Apple proberen te zorgen dat jij hem niet meer kan gebruiken.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Nee. Jailbreaken verandert niets aan je telefoon, behalve dat het je meer functies geeft. Voor de rest blijft alles hetzelfde en kan er dus nog heel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed dan weet ik voorlopig wat ik moet doen. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In ieder geval was deze vraag met zoeken prima zelf op te lossen :) Daarnaast is er [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2 en [iPhone 3GS] Importeren uit Amerika? waar meer informatie over dit onderwerp is te vinden. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.