Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, normaal gesproken gebruik alleen Asus en Gigabyte moederborden. Nu voor het eerst eens een uitstapje gedaan naar een MSI moederbord en wel een relatief nieuw moederbord de MSI 785GTM-E45.

Nu ben ik van Asus en GigaByte gewent voldoende aan accessoires bij het moederbord te krijgen met name S-ATA kabels, over het algemeen worden er zeker een viertal kabels meegeleverd als het al niet zoveel kabels zijn als er S-ATA aansluitingen op hetmoederbord aanwezig zijn.

Tot mijn grote verbazing levert MSI bij dit moederbord wel geteld 1 S-ATA kabeltje mee, daarnaast nig een molex naa S-ATA power kabeltje en een P-ATA kabel. Om eerlijk te zeggen ben ik blij dat er nog een IO shield meegeleverd wordt. Mijn vraag nu is dit normaal bij MSI? Als dit het geval is dan ga ik de volgende keer weer gewoon voor Asus of Gigabyte.

P.s. Ik heb de handleiding er ook op na geslagen maar daar ordt je ook niet veel wijzer van, wat meegeleverd zou moeten worden en op de doos staat hetook niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt een budgetmoederbord gekocht en dus ook budgetaccessoires gekregen.

Bij mijn P55-GD65 zaten gewoon 4 SATA kabels en dat is een midrange plank. Bij het budget Asus plankje dat ik laatst voor een vriend inbouwde (M4A78, meen ik) zat ook maar 1 SATA kabel.

edit: Dit plankje bedoel ik. pricewatch: Asus M4A78-EM
Zelfde prijsklasse, zelfde karige inhoud van de doos.

[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 09-01-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Misschien is het handiger om voordat je een moederbord koopt gewoon een review door te lezen om te kijken wat de inhoud van de doos is, zo kom je tenminste niet voor verrassingen te staan. Toch vind ik het, als ik naar de prijs kijk, niet echt gek dat je maar zo weinig accessoires bij dat bord krijgt. De prijs is budget, dus dan moet je zeker niet teveel spulletjes erbij verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door MPeek op 09-01-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
@ED_L, Een poos geleden heb ik een vergelijkbaar moederbord gekocht alleen met 780G chipset van GigaByt, welke rijkelijk was voorzien van accessoires, zoals ik gewent ben van Gigabyte, vandaar dat ik verbaasd was over de karige inhoud bij MSI.

Overigens dat Asus plankje wat je aanhaalt heb ik ook al eens gebruikt in een systeempje (niet lang geleden), deze was tenminste nog voozien van twee S-ATA kabel zodat je tenminste je HDD en je Optical kunt aansluiten. :) Naar mijn idee is 1 S-ATA kabel te weinig ook voor een butget plankje.

Ik had ook dit Asus plankje weer besteld, maar helaas was deze even niet leverbaar, vandaar dat ik uitgeweken ben naar dit MSI moederbord.

@Mpeek, ik had ook echt geen extra IO brackets verwacht zoals bij de duurdere moederborden worden geleverd, alleen een paar S-ATA kabels was naar mijn idee wel minimaal. :)

[ Voor 63% gewijzigd door _Dune_ op 09-01-2010 13:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10
Ik koop tegenwoordig gewoon een extra SATA kabel bij een systeem voor de DVD schrijver. Ik zie dat karige pakket bij alle budgetmoederborden van rond de 65 euro of goedkoper, of dat nou Asrock, Asus, Gigabyte of MSI is maakt niet uit. Dure borden van MSI heb ik nog niet door de vingers gehad overigens.
Wat mij betreft mogen ze de IDE kabel en de floppykabel wel weglaten en er een aantal SATA kabels extra bij leveren. IDE heb ik hier nog een doos vol van liggen, en de floppykabel hangt hier gewoon aan een floppydrive mocht ik die ooit nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Bij duurdere moederborden is de uitrusting een stuk beter. Ik had bij mijn MSI X58 Pro het volgende: 4x SATA kabel, 2x SATA naar MOLEX power, 1x IDE en het gebruikelijke spul als driver CD's, boekjes en de I/O backplate natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_Dune_ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:27:
@ED_L, Een poos geleden heb ik een vergelijkbaar moederbord gekocht alleen met 780G chipset van GigaByt, welke rijkelijk was voorzien van accessoires, zoals ik gewent ben van Gigabyte, vandaar dat ik verbaasd was over de karige inhoud bij MSI.

Overigens dat Asus plankje wat je aanhaalt heb ik ook al eens gebruikt in een systeempje (niet lang geleden), deze was tenminste nog voozien van twee S-ATA kabel zodat je tenminste je HDD en je Optical kunt aansluiten. :) Naar mijn idee is 1 S-ATA kabel te weinig ook voor een butget plankje.
Zo zie je maar weer dat de samenstelling kan varieren, want ik moest mijn vriend naar de winkel sturen voor die tweede SATA kabel. Hij had ook een SATA optical besteld en dat ging dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 10:00
Ik had een paar maanden geleden een budget bordje gekocht van AsRock, En toch zat er een duidelijke handleiding, CD's, 2 SATA kabeltjes, Molex to SATA geval en een PATA kabel bij. Zo zie je maar weer dat het erg verschillend is. 61 euro is toch wel wat meer dan die AsRock K10N78D van mij, Die me maar 39 euro heeft gekost.
Pagina: 1