Ik heb een Sony DAV SC5 dolby surround systeem, een LG LH3000 LCD tv en een LG BD390 Blue ray speler.
Voor de digitale TV heb ik een HD decoder Humax 5000c.
De Wii zit met compont kabel op de TV aangesloten.
Echter de Sony heeft alleen optische uitgang en geen HDMI, is namelijk oud model.
De BD speler en de Decoder hebben beiden HDMI aansluiting en zijn daarmee op de TV aangesloten.
Nu wil ik het geluid van mijn Blue ray speler over de speakers van het surround systeem afspelen.
Tevens het geluid van de TV en de Wii.
Ik heb het nu als volgt aangesloten.
TV <---> HDMI <-->BD LG BD390 (blue ray speler)
TV <-->HDMI <-->Decoder (humaxx)
TV <--> optische kabel <-->Sony SC5 (dolby surround systeem)
Ik moet nu de versterker aan hebben en kan dan alles via de speakers horen.
Maar kan de TV nu het dolby geluid terugkoppelen met de aangesloten optische kabel naar mijn Sony SC5 (dolby surround systeem)??.
Kortom krijg ik nu het geluid dolby over mijn speakers als ik een blue ray disk afspeel?.
Tevens tv uitzendingen die dolby worden uitgezonden via de decoder over mijn speakers?
Voor de digitale TV heb ik een HD decoder Humax 5000c.
De Wii zit met compont kabel op de TV aangesloten.
Echter de Sony heeft alleen optische uitgang en geen HDMI, is namelijk oud model.
De BD speler en de Decoder hebben beiden HDMI aansluiting en zijn daarmee op de TV aangesloten.
Nu wil ik het geluid van mijn Blue ray speler over de speakers van het surround systeem afspelen.
Tevens het geluid van de TV en de Wii.
Ik heb het nu als volgt aangesloten.
TV <---> HDMI <-->BD LG BD390 (blue ray speler)
TV <-->HDMI <-->Decoder (humaxx)
TV <--> optische kabel <-->Sony SC5 (dolby surround systeem)
Ik moet nu de versterker aan hebben en kan dan alles via de speakers horen.
Maar kan de TV nu het dolby geluid terugkoppelen met de aangesloten optische kabel naar mijn Sony SC5 (dolby surround systeem)??.
Kortom krijg ik nu het geluid dolby over mijn speakers als ik een blue ray disk afspeel?.
Tevens tv uitzendingen die dolby worden uitgezonden via de decoder over mijn speakers?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 339326 op 09-01-2010 13:25 ]