Al enige tijd is Bibble 5 uit.

Inmiddels is versie 5.2 uitgebracht, met ondersteuning voor de laatste camera's en bugfixes.
Wat is Bibble (5) ?
Bibble is een fotografie-workflow pakket. Het lijkt een beetje op Lightroom.
Het ondersteunt, jpeg, raw en tiff-bestanden. Het pretendeert:
De volledige versie kost net geen US$ 200. Je mag dan zelf kiezen welke versies (Mac, Win, Linux) je gebruikt.Er is een ook Lite-versie voor net geen US$ 100. Het exacte verschil tussen de versies is hier te vinden.
Wat valt me op in Bibble 5?
In dit topic zou ik graag ervaringen, tips&tricks uitwisselen.

Inmiddels is versie 5.2 uitgebracht, met ondersteuning voor de laatste camera's en bugfixes.
Wat is Bibble (5) ?
Bibble is een fotografie-workflow pakket. Het lijkt een beetje op Lightroom.
Het ondersteunt, jpeg, raw en tiff-bestanden. Het pretendeert:
- het managen van je workflow en collectie te ondersteunen
- selectieve, non-destructieve editing te ondersteunen (overzicht van de mogelijkheden)
- extreem snelle raw-processing mogelijk te maken
- op Windows, linux en Mac platform
De volledige versie kost net geen US$ 200. Je mag dan zelf kiezen welke versies (Mac, Win, Linux) je gebruikt.Er is een ook Lite-versie voor net geen US$ 100. Het exacte verschil tussen de versies is hier te vinden.
Wat valt me op in Bibble 5?
- Het ziet er erg goed en overzichtelijk uit. Stabiliteit OK.
- Het is erg snel.
- De meta-info wordt in een ander format geschreven (.xmp) dat niet compatibel is met het oude format (.bib).
- sensor correction (automatische correctie van stuck sensor-pixels): daarvoor is een plugin beschikbaar.
- Niet al mijn objectieven worden correct herkend
- Plugins: Er zijn veel krachtige plugins verkrijgbaar.
In dit topic zou ik graag ervaringen, tips&tricks uitwisselen.
[ Voor 76% gewijzigd door AlterEgo op 05-02-2011 15:36 . Reden: update en correcties ]