Kennisnet & Hotmail

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08
Op school hebben we sinds een paar weken Kennisnet, maar nu kunnen we niet meer op hotmail. Omdat ik toch veel op school op de computer werk en een hekel aan floppy's heb (die dingen gaan altijd kapot) vroeg ik mij af of ik het verkeer tussen hotmail en school via een omweg kan leiden zodat ik toch toegang heb tot hotmail. (De computers van Kennisnet moeten denken dat het hotmail vanaf een ander adres komt) Nu heb ik thuis een windows 98 server staan met sygate en nu vroeg ik mij af of er een manier is waardoor ik het verkeer via mijn ip kan omleiden? Nu heb ik al geprobeerd een portmapping te maken maar ik kom er niet uit :( Kunnen jullie mij helpen? Nu weet ik zeker dat er weer mensen gaan reageren: "Je moet het maar aan de systeembeheerder vragen en als die het niet toestaat dan mag het niet." Maar ik vind dat ik niks aan de pc's op school verander, dus dan doe ik toch niks verkeerd?

Verwijderd

Hmmz, bij ons op school werkt het als je via outlook hotmail benaderd, probeer es, suc6!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je hebt een vaste verbinding? :? Waarom zet je dan niet je eigen mail-server op en mail je het naar jezelf

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 21:39
Ik dacht dat ze bij kennisnet per school kunnen filteren. Je kan het dus vragen op school. Hotmail :r is toch wel redelijk populair te noemen :)

Maar wat je zou kunnen doen is het installeren van een http-proxy (iets als Squid voor un*x, er is vast wel zoiets voor windows bakken).

Die geef je dan op in je browser (bij instellingen dus), dan gaat vervolgens al jou HTTP verkeer via je bak thuis.

Iets anders dat je kan proberen is een anonymizer, maar ik weet niet zeker of die dingen cookies doen (ik heb zo'n vermoeden van niet).

Succes..

Verwijderd

Neem bijv een programma zoals VNC viewer, installeer het server gedeelte op je pc thuis en neem daarna tja.. helaas op diskette het client gedeelte mee naar school.
Start het client gedeelte op, maak verbinding met je eigen IP en dan kun je je eigen desktop beheren.
Je veranderd op deze manier niets aan de pc's op school en je kunt thuis klooien wat je wil!

Succes!

Verwijderd

Dat gaat natuurlijk best wel lekker, maar als die admin er zelfs maar een prut-firewall heeft tussen staan gaan er geen rechtstreekse requests naar buiten toe.

• $n@p$hot
Outlook kunnen we op school dacht ik niet aan en ze hebben al liever niet dat je programma's gaat installeren (Kan je zelfs een computerverbod voor een heel jaar opleveren), dus de oplossing van VNC viewer gaat al niet door. Maar is er dan geen manier dat ik vanaf mijn vaste verbinding thuis hotmail zo kan doorsturen dat ik op school allen mijn adres in hoef te tikken met een bepaalde poort erachter en dat al het verkeer over die poort wordt doorgestuurd naar hotmail en hotmail alles weer terugstuurt via mijn pc thuis? Zoals ik al gezegd heb ik thuis een windows 98 router met sygate draaien

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 18:01 schreef bartvb het volgende:
Ik dacht dat ze bij kennisnet per school kunnen filteren. Je kan het dus vragen op school. Hotmail :r is toch wel redelijk populair te noemen :)

Maar wat je zou kunnen doen is het installeren van een http-proxy (iets als Squid voor un*x, er is vast wel zoiets voor windows bakken).

Die geef je dan op in je browser (bij instellingen dus), dan gaat vervolgens al jou HTTP verkeer via je bak thuis.

Iets anders dat je kan proberen is een anonymizer, maar ik weet niet zeker of die dingen cookies doen (ik heb zo'n vermoeden van niet).

Succes..
Klopt, werkt niet >:)

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 19:08 schreef $n@p$hot het volgende:
Outlook kunnen we op school dacht ik niet aan en ze hebben al liever niet dat je programma's gaat installeren (Kan je zelfs een computerverbod voor een heel jaar opleveren), dus de oplossing van VNC viewer gaat al niet door.
Ik geloof dat je die VNC viewer niet hoeft te installeren hoor, je kan um gewoon vanaf diskette draaien, gaat niet zo snel als een proggie van harde schrijf, maar werkt wel degelijk en je installeert niets.

• $n@p$hot
Op dinsdag 06 maart 2001 19:19 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Ik geloof dat je die VNC viewer niet hoeft te installeren hoor, je kan um gewoon vanaf diskette draaien, gaat niet zo snel als een proggie van harde schrijf, maar werkt wel degelijk en je installeert niets.
Ja, dat kan best. Maar voor het draaien van programma's geldt hetzelfde als het installeren daarvan :r

Verwijderd

Tja... kijk, als je niet een klein beetje tussen de "vast gestelde regeltjes" doorleest of ze niet een klein beetje wil buigen kom je natuurlijk nergens. En je staat ook wel eens verbaasd wat poort 8080 allemaal toelaat, vooral een firewall. IRC werkt niet op 6667? Zoek je er toch een op 8080 (als het gehele protocol niet geblocked is). Ow.. FTP ook niet op 21? 8080 wel hoor. hehe. Simple as that. En iets draaien vanaf een diskette, wat voor kwaads kun je daar nou mee doen? Weinig toch?

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 21:40 schreef awraeven het volgende:
Tja... kijk, als je niet een klein beetje tussen de "vast gestelde regeltjes" doorleest of ze niet een klein beetje wil buigen kom je natuurlijk nergens. En je staat ook wel eens verbaasd wat poort 8080 allemaal toelaat, vooral een firewall. IRC werkt niet op 6667? Zoek je er toch een op 8080 (als het gehele protocol niet geblocked is). Ow.. FTP ook niet op 21? 8080 wel hoor. hehe. Simple as that. En iets draaien vanaf een diskette, wat voor kwaads kun je daar nou mee doen? Weinig toch?
Mee eens!!!
Hadden ze maar geen kennisnet moeten neme |:(
Da's vragen om problemen >:)
Of om getweakt te worden.
Op de school waar ik zat mocht je ook geen programmatjes draaien, laat staan installeren, was toch verbazend op hoeveel PC's ICQ geinstalleerd stond 8-) om maar niet te spreken over on prachtige NetBus 2.1 Pro netwerkje >:)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

www.keepitsecret.com tjek maar uit, hiermee kan het wel 8-)>:)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Hotmail gebruikt een beveiligde connectie.
Je mot gewoon ff in de instellingen van Explorer (of netscape :r) je secure proxy instellen. Dus gewoon proxy.kennisnet.nl poort 8080.

-------------------

JA KENNISNET ZUIGT!

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
op www.msn.nl kan je ook bij je hotmail account inloggen

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 09:40 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Mee eens!!!
Hadden ze maar geen kennisnet moeten neme |:(
Da's vragen om problemen >:)
Of om getweakt te worden.
Op de school waar ik zat mocht je ook geen programmatjes draaien, laat staan installeren, was toch verbazend op hoeveel PC's ICQ geinstalleerd stond 8-) om maar niet te spreken over on prachtige NetBus 2.1 Pro netwerkje >:)
Helemaal mee eens en die systeem beheerders maar denken dat ze slim zijn.
Nou de onze is zo slim dat we nu al 3 weken geen inlog gegevens meer hebben omdat de HD per ongeluk geformat was >:) , ooit wel eens van back-up gehoord ??

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met VNC kun je ook met je browser naar http://212.jouw.ip.adres:5800 verwijzen, om op de server te komen. Er wordt dan een ingebakken Java-versie gestart, die het ook wel aardig doet.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

probeer http://www.safeweb.com eens!!!

:)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

"wat kan het opstarten van diskette nou voor kwaad?"
Dat is een retorische vraag denk ik?
DOHHH
virussen etc?!
Verneuken van het systeem?!
etc etc

Verwijderd

"wat kan het opstarten van diskette nou voor kwaad?"
Dat is een retorische vraag denk ik?
DOHHH
virussen etc?!
Verneuken van het systeem?!
etc etc

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
kun je niet gewoon je hotmail laten doorsturen naar een ander email adres dat je wel kunt checken? (dit zul je vast al wel geprobeert hebben, maar goed, ik zie het hierboven nergens staan en soms zijn simpele oplossingen het best).

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

probeer het eens met iproxy4.kennisnet.nl:8080

dat zijn experimentele server

...

Pagina: 1