Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 16:23
2 weken geleden heb ik een 40V5800 aangeschaft. Alles super, de ingebouwde Sat tuner geeft erg mooi beeld met AxineHD. Nu leek het me ook leuk om Ziggo digitale televisie te gaan kijken. Dus ik mooi een Neotion CI+ kaartje gekocht met een Ziggo smart. De 40V5500 is Ziggo gecertificeerd dus dacht ik (aangezien de V5800 weer een stapje hoger is) dat ze wat achter liepen en de 40V5800 het ook prima zou doen.
CAM erin, wordt herkent in de TV. Smartcard erin, wordt ook herkent. Tot dan het goede nieuws. Vervolgens zwart beeld. Ook in de automatische digitale afstemming, niets wordt herkent en het beeld blijft zwart. Dan maar de smartcard activeren. Moet je een UPC klantnummer voor hebben, maar dat hebben we niet: we zijn geen klant van upc maar krijgen wel het signaal van UPC (via een andere kabelaanbieder). Dus heb ik een willekeurig klantnummer ingeslagen en toen was de smartcard geactiveerd... Athans volgens de UPC telefoon computer. Het resultaat was er wederom niet: het blijft zwart beeld. De firmware voor de 40v5500 (1.6EA) is 16mb. voor de V5800 is het 1.585SA (9Mb). Deze heb ik ook gelijk geïnstalleerd. De V5500 firmware gaat niet op de V5800.
-Wat heb ik fout gedaan of gedacht?
-Hoe ziet de normale installatie procedure eruit van Ziggo op een V5500?
-Stel het ligt aan de firmware: wat is de kans dat de V5800 alsnog wordt ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tyras schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:46:
2 weken geleden heb ik een 40V5800 aangeschaft. Alles super, de ingebouwde Sat tuner geeft erg mooi beeld met AxineHD. Nu leek het me ook leuk om Ziggo digitale televisie te gaan kijken. Dus ik mooi een Neotion CI+ kaartje gekocht met een Ziggo smart. De 40V5500 is Ziggo gecertificeerd dus dacht ik (aangezien de V5800 weer een stapje hoger is) dat ze wat achter liepen en de 40V5800 het ook prima zou doen.
CAM erin, wordt herkent in de TV. Smartcard erin, wordt ook herkent. Tot dan het goede nieuws. Vervolgens zwart beeld. Ook in de automatische digitale afstemming, niets wordt herkent en het beeld blijft zwart. Dan maar de smartcard activeren. Moet je een UPC klantnummer voor hebben, maar dat hebben we niet: we zijn geen klant van upc maar krijgen wel het signaal van UPC (via een andere kabelaanbieder). Dus heb ik een willekeurig klantnummer ingeslagen en toen was de smartcard geactiveerd... Athans volgens de UPC telefoon computer. Het resultaat was er wederom niet: het blijft zwart beeld. De firmware voor de 40v5500 (1.6EA) is 16mb. voor de V5800 is het 1.585SA (9Mb). Deze heb ik ook gelijk geïnstalleerd. De V5500 firmware gaat niet op de V5800.
-Wat heb ik fout gedaan of gedacht?
-Hoe ziet de normale installatie procedure eruit van Ziggo op een V5500?
-Stel het ligt aan de firmware: wat is de kans dat de V5800 alsnog wordt ondersteunt?
Begrijp ik nu goed dat je in UPC gebied woont, maar nog geen UPC klant bent? Zo ja, waarom schaf je dan een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM en een Ziggo smartcard aan? Ziggo levert toch geen signaal aan jouw adres? UPC maakt gebruik van Nagravision i.p.v. Irdeto dus daar heb je niets aan een Irdeto CI+ CAM en ook heeft UPC vooralsnog besloten om geen Nagravision CI+ CAM uit te brengen met een bijbehorende UPC smartcard omdat ze willen dat UPC klanten alleen de UPC Mediaboxen mogen gebruiken.

Met andere woorden: Zoek eerst eens uit wie er nu eigenlijk het kabel signaal levert op jouw adres en zoek dan vervolgens uit of dat kabelbedrijf ook een CI+ CAM uitbrengt voor gebruik in apparatuur met CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
Je begrijpt het verkeerd. Ik woon in een gebied waar het signaal van Ziggo/UPC geleverd wordt via een andere aanbieder. (Ja dat kan echt) Verder is het wel zo dat Ziggo een Irdeto systeem heeft. (zie https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tyras schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:54:
Je begrijpt het verkeerd. Ik woon in een gebied waar het signaal van Ziggo/UPC geleverd wordt via een andere aanbieder. (Ja dat kan echt)
Geef eens aan in welk gebied zowel UPC als Ziggo op de kabel zouden zitten en bij welke aanbieder is dat dan het geval? Ik ken namelijk geen gebieden waar een dergelijke constructie mogelijk is. Ziggo en UPC hebben wel eens kleine kabel gebieden omgewisseld omdat dit de levering voor beiden makkelijker maakt, maar dat ze ergens de kabel zouden delen is mij niet bekend. De enige plek waar je in Nederland volgens mij een kabelbedrijf kan kiezen is in het Rekam kabelgebied waar ook Caiway op de kabel zit met een pakket digitale TV kanalen.

Dus als je echt hulp zoekt zal je toch wat duidelijker moeten zijn door wat meer informatie te geven. Wie is het kabelbedrijf waarmee je een contract moet afsluiten voor levering van het kabelsignaal? Zonder basis abonnement op de kabel bij dat kabelbedrijf heb je waarschijnlijk ook geen signaal en gaat het sowieso niet werken. Kan je wel analoge TV kanalen ontvangen?
Verder is het wel zo dat Ziggo een Irdeto systeem heeft. (zie https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/ )
Waar zeg ik dan dat Ziggo geen Irdeto gebruikt? Ik geef alleen aan dat UPC gebruik maakt van Nagravision i.p.v. Irdeto en dat als UPC op de één of andere manier het signaal levert in jouw kabelgebied dat je dan niets hebt aan de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM en de Ziggo smartcard.

[ Voor 20% gewijzigd door ArChie op 09-01-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Je zegt het zelf al, er zit een sat-tuner in, geen dvb-c (cable) tuner.. dus dat gaat never nooit niet werken..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Occy74 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:30:
Je zegt het zelf al, er zit een sat-tuner in, geen dvb-c (cable) tuner.. dus dat gaat never nooit niet werken..
Gezien de specificaties op de Duitse Sony website (http://www.sony.de/produc...0#pageType=TechnicalSpecs) zit er een DVB-T (Digitenne), DVB-C (kabel) en een DVB-S2 (satelliet) tuner in en ook een CI+ slot. Dus op IP-TV na kan deze TV in theorie overweg met alle andere smaken digitale TV die we hier in Nederland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
ArChie, bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik waardeer het. Vergeet UPC, dit hadden we vroeger. Tegenwoordig hebben we Ziggo. Ik krijg nu ook het analoge Ziggo info kanaal terwijl we vroeger het UPC kanaal hadden. De kabel is van KTwaalre en het signaal komt van Ziggo. Goed nu is dat probleem uit de weg gehopen.
Jij denkt dat de TV geschikt is? Waar kan het dan aan liggen? Als je een nieuwe CI+ CAM koopt en daar de Ziggo smartcard in doet, die in de TV steekt zou het dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tyras schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:53:
Vergeet UPC, dit hadden we vroeger. Tegenwoordig hebben we Ziggo. Ik krijg nu ook het analoge Ziggo info kanaal terwijl we vroeger het UPC kanaal hadden. De kabel is van KTwaalre en het signaal komt van Ziggo. Goed nu is dat probleem uit de weg gehopen.
Ik heb even op de Kabel Televisie Waalre website gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van dan dat Ziggo de leverancier is van het analoge en digitale RTV signaal en dat UPC de leverancier is van het signaal voor kabel Internet en telefonie. Ik had gehoopt daar informatie aan te treffen zoals een netwerk ID, netwerk frequentie, etc die je nodig hebt voor het instellen van de TV, maar die informatie ontbreekt.
Jij denkt dat de TV geschikt is? Waar kan het dan aan liggen? Als je een nieuwe CI+ CAM koopt en daar de Ziggo smartcard in doet, die in de TV steekt zou het dan moeten werken?
Je brengt me telkens op een dwaalspoor met de manier waarop je dingen schrijft. Uit de startpost heb ik begrepen dat je een Neotion CI+ CAM en een Ziggo smartcard hebt gekocht. Als het goed is zit bij die smartcard en CI+ CAM ook een handleiding hoe je de boel moet installeren. Op hoofdlijnen komt het er op neer dat je eerst de digitale RTV kanalen via de menu's van de TV moet opzoeken en daarbij heb je dus onder andere de netwerk ID en netwerk frequentie nodig voor jouw postcode in het KT Waalre kabelgebied. Ik neem aan dat die informatie te vinden is in de Ziggo handleiding die bij de smartcard en CI+ CAM zat. Het digitale RTV kanalen zoeken doe je dus zonder dat de CI+ CAM en smartcard in de TV zit. Als de digitale RTV kanalen lijst in je TV is opgebouwd dan moet je in principe Nederland 1 kunnen weergeven. Let wel: Het gaat natuurlijk om de digitale variant van Nederland 1 i.p.v. de analoge. Als dat lukt dan zet je de TV weer uit als deze op het digitale kanaal van Nederland 1 staat en plaats je de CI+ CAM met smartcard. Even goed controleren of de smartcard op de juiste manier in de CI+ CAM gaat en dat ook de CI+ CAM op de juiste manier in de TV wordt geschoven. Als het goed is volgt na het aanzetten van de TV dan een authenticatie proces tussen CI+ CAM en de TV en moet je als alles goed is gegaan beeld krijgen op de kanalen.

Op de smartcard zit een preview periode die gaat lopen op het moment dat de smartcard voor het eerst met CI+ CAM in de TV wordt geplaatst. Die preview periode duurt 2 à 3 weken afhankelijk van de instellingen bij Ziggo. Als je dus meer dan twee à drie weken geleden voor het eerst je smartcard in de TV of een andere ontvanger hebt gehad dan is de preview periode verlopen en blijft alles zwart. In dat geval zal je dus eerst de smartcard bij Ziggo moeten laten registeren voor de pakketten die je wilt hebben. Als de smartcard nog wel in de preview periode zou moeten zitten, dan moet je beeld krijgen op alle gevonden kanalen in de digitale kanalenlijst van de TV. Zo niet, dan zit of de CI+ CAM niet op de juiste manier in het CI+ slot van de TV wat je kan controleren door via het Common Interface menu van de TV te kijken of de CI+ CAM herkend wordt. Als de CI+ CAM wel te benaderen is via het menu dan kan je nog controleren of het menu van de CI+ CAM toegang verleent tot de informatie over de smartcard. Zo niet, dan zit mogelijk de smartcard verkeerd in de CI+ CAM.

Allereerst dus zonder CI+ CAM en smartcard in de TV het digitale kanalen zoek proces goed doorlopen. De handleiding van de TV zou je moeten uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik lees zojuist het volgende over een 40W5800 op het Ziggo Gebruikers forum:
quote: dxben
Ik heb bij de MediaMarkt in Nordhorn (Dld) een type Bravia gekocht dat niet op de Ziggo compatibiliteits-lijst staat (n.l. KDL-40W5800).

Dit type wordt niet in Nederland aangeboden, maar is een triple-tuner toestel( benodigd om ook via satelliet en KPN te kunnen ontvangen).

Deze TV werkte niet gelijk met de Ziggo Ci+ cam. De software versie van het toestel was 1.547SA.

Update via Nederlandse Sony website geeft melding:
"update gegevens zijn niet compatable met dit model"

Nadat ik bij Sony Duitsland het type nummer opgegeven had kon ik een
update uitvoeren naar software versie 1.585SA .

En ziedaar, dit model werkt probleemloos met de CI+ module van Ziggo.
Misschien is dit ook interessant voor andere avonturiers...
Mogelijk dat je de firmware van jouw 40V5800 ook moet updaten naar de laatste versie om de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM aan de praat te krijgen als de procedure uit mijn vorige reactie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
Ok, klinkt goed. Ik had de nieuwste firmware er al gelijk ingezet. (Zie startpost).
Dus als ik het goed begrijp zou het als ik de juiste netwerk ID, netwerk frequentie al beeld moeten krijgen zelfs zonder dat ik een CAM heb geïnstalleerd.
Ook fijn dat ik nu antwoord heb op de preview periode. De smartcard is nu 5 dagen oud, dus ik zou er nog in moeten zitten. Ik zal ook nog eens op het Ziggo gebruikersforum kijken.
Ik heb de Network ID inderdaad gevonden in het Ziggo boekje maar ik kan dus echt niet vinden waar ik de netwerk ID en de netwerk frequentie moet invoeren, dit maakt me wel een beetje gek, normaal kan ik dat soort dingen zo vinden. In de handleiding staat hier ook niets over in.
De Smartcard en de CAM worden overigens gewoon herkend door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
Ok, Het werkt. KTwaalre werkt prima. Verder doet de TV het ook goed.1x digitaal indrukken brengt je weer terug naar satelliet. Wel de laatste firmware gebruiken.
Wat deed ik fout? Ik liet de netwerk ID en de netwerk frequentie op auto staan in het automatisch afstemmen van digitale televisie. Na deze handmatig te hebben ingevoerd deden Ned1 en Ned1HD het prima. Daarna tv uit, cam erin en tv aan, en het werkt echt perfect!
Bedankt ArChie, dankzij jou werkt het nu allemaal!
Dus:
40V5800 + Neotion CAM is een goede combo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tyras schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:16:
Wat deed ik fout? Ik liet de netwerk ID en de netwerk frequentie op auto staan in het automatisch afstemmen van digitale televisie. Na deze handmatig te hebben ingevoerd deden Ned1 en Ned1HD het prima. Daarna tv uit, cam erin en tv aan, en het werkt echt perfect!
Goed dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Daar hebben anderen mogelijk ook nog iets aan. Misschien is de 5800 serie van Sony voor mij een optie als multi-tuner TV. Ik hoor dus graag alle goede, minder goede en slechte gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
he

Hoe kom ik aan mijn ziggo klantnummer als ik tv signaal ontvang van KTWaalre ?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
dominicr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:54:
Hoe kom ik aan mijn ziggo klantnummer als ik tv signaal ontvang van KTWaalre ?
Geen idee, zou je het hier willen posten als je er achter bent gekomen? Je kan naar het steunpunt in Waalre of anders Ziggo bellen.

Over de TV: het werkt nogsteeds perfect, zappen gaat nog redelijk snel, analoog/digitaal maakt niet zoveel uit 0.1 a 0.2 s extra per zap. opstarten vanuit uit stand duurt ongeveer 15s. Beeld kwaliteit is super en ik heb het idee dat de responstijd ook meer dan genoeg is. Enige commentaar tot nu toe is dat je niet makkelijk zenders verwijderd van de programma lijst (voornamelijk irritant met 2000 sat-zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
ik heb naar 0900 0730 gebeld (dat is dus niet de activatielijn of de klantenservice), kreeg iemand aan de lijn en die zou voor mij een klantnummer aanmaken en de kaart activeren, ik verwacht dus nog post of een email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
@dominicr,
Is het gelukt met het krijgen van een klantnummer?
Zou je DM aan willen zetten?

De tv bevalt nog steeds erg goed. Vooral het HD beeld is (nog steeds) verbluffend.. Vandaag nieuwe HDMI kabel per post gekregen, nu kunnen we onze Lumix TZ-7 aansluiten op de TV. Super mooi beeld, foto's slideshow gaat ook snel. De bediening per remote van de tv, daar stond ik echt van te kijken! Er komt zelfs een muziekje bij tijdens de slide show...
Pagina: 1