Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik post het hier maar even want ik weet niet waar het anders precies thuishoort. Het gaat meer over de ervaringen dan over de hardware an sich. Het is OH maar ook Telecom, Android enz.

Hey,

Ik zag laatst de Dell Mini 5 Internet Tablet.

Afbeeldingslocatie: http://images3.pocket-lint.com/images/rXBK/dell-mini-5-internet-tablet-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images3.pocket-lint.com/images/rXBK/dell-mini-5-internet-tablet-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images2.pocket-lint.com/images/rXBK/dell-mini-5-internet-tablet-9.jpg

Een 5" Internet Tablet op Android met een SIM-slot voor wireless 3G (naast Wifi, GPS etc).

Nou zat ik te denken is het niet veel handiger om back to basic te gaan: neem een kleine dunne GSM met Android (of iets soortgelijks) voor het bel en sms-werk, en voor het snel lezen van mailtjes ed. Neem daarnaast een Internet Tablet met 5" scherm wat nog veel fijner is voor films, internet browsen, foto's bekijken enzovoorts.

Oké je hebt dan wel weer 2 devices bij je: maar je loopt niet meer op tegen het probleem dat je batterij van je telefoon nog maar een dag meegaat (het mediawerk doe je immers nu vanaf je tablet) en bovendien kies je natuurlijk een slanke dunne telefoon uit aangezien de scherm grootte veel minder van belang is (vanwege je Internet Tablet). Als je op beide devices hetzelfde OS neemt, zijn je contacts, emails, e.d. altijd gesynced. Dus het wordt ook niet lastig dat je beide devices je (email/messaging)contacts bij hoeft te houden.

Het lijkt me ideaal: ik neem een kleine Android telefoon die ik altijd bij me hebt en waar ik in principe alles mee kan doen al is het op een klein scherm; als wanneer nodig neem ik de Internet Tablet erbij mee.

Wie heeft er ervaring met het gebruiken van een Internet Tablet naast een gewone (kleine!) telefoon - die als het moet ook alles kan (als is het op een klein scherm). Praktisch, of toch alles in 1 (maar dan dus geen prachtig 5" scherm en gedoe met maar 1 dag batterij).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 09:52 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Niet helemaal wat je vraagt, maar ik was ooit van plan om m'n Touch Diamond puur als "internet tablet" te gebruiken en m'n oudere simpelere kleinere telefoon voor het bellen. Dit werkte in het begin nog wel goed, maar na verloop van tijd ga je je toch steeds meer ergeren aan het feit dat je altijd maar weer die twee apparaten mee moet nemen en het erg druk wordt in je broekzak of andere zak waar de apparaten in zitten.

Doe mij maar 1 apparaat met gemiddeld groot scherm, dat is echt veel en veel praktischer dan 2.

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

De reden waarom ik aan het overwegen ben een smart-phone aan te schaffen, is juist dat ik wil gaan internetten met dat ding. Ik heb nu een telefoon met zo een priegelschermpje. Als het moet kan ik daar mee internetten en verder heb ik een kabeltje, waarmee ik mijn full-size laptop het internet op kan helpen. Echter dat laatste vind ik zo een ergenis gedoe... Moet ik weer laptop opstarten en zo en kabeltje pluggen, software starten, verbinding maken en vervolgens kan ik "eindelijk" het internet op. En die combo werkt ook maar een paar uur, want dan is de laptop door zijn stroom heen.

Gevolg: Ik zit hard te denken aan een iphone of iets dergelijks, zodat ik gewoon lekker alles op dat ding kan dat nog steeds een klein schermpje heeft, maar waar ik dan wel desnoods alles mee kan, zoals een emailtje tikken e.d. Ik wil dus juist naar het 1 device does it all oplossing toe. (Daarbij zal ik wel voor mijn werk een laptop mee nemen.)
Toch is dat allemaal persoonlijk natuurlijk. Een collega van mij is juist naar een kleine laptop toe gegaan en een kleine telefoon, zodat hij die telefoon aan zijn laptop kan koppelen om aan het werk te gaan. Hij vind het scherm van de grootste smart-phone te irritant klein en wil perse een toetsenbord hebben. Voor thuis werken en spelen dus een grote laptop maar voor onderweg en bij de klant dus aan de slag met een netbook.
(Voor ons werk ruim voldoende, want alles wat je op je eigen laptop doet is documenteren, internetten en mailen. Echt werk gebeurt via een remote desktop verbinding op een server.)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ik heb zo'n combinatie een tijdje gebruikt (Samsung D900 samen met een Nokia 770).

Dat werkte prima, zolang je dus af en toe zonder Internet Tablet kan, aangezien die veel te groot is om fatsoenlijk mee te nemen. Zeker in de zomer is dat vervelend, want dat wil je eigenlijk gewoon in je t-shirt de straat op.

Uiteindelijk vondt ik dat ik de Nokia te weinig gebruikte, en dat de D900 een afgrijselijke telefoon is. Dus nu heb ik een G1 en zit ik me af en toe te bedenken waar ik mijn telefoon moet laten.
Maar af en toe denk ik er nog over na om weer terug te gaan. Bijvoorbeeld met een LG GD910 :P (zodra ze iets kleiner en betaalbaarder worden)

[ Voor 5% gewijzigd door Tim op 09-01-2010 16:44 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mijn bronnen zou dit wel in ABM passen :)

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou toch liever een telefoon hebben dan zo'n tablet, want deze tablet is weer net wat te klein. Liever een tablet die qua grootte gelijk is aan iets als een netbook (richting 10"). het toetsenbord ziet er wel vervelend uit, omdat deze niet in het midden zit maar naar links is uitgelijnd.

wat is trouwens de resolutie? er past wel heel veel op het scherm!

filmpje: http://vimeo.com/8619747

[ Voor 16% gewijzigd door Tk55 op 09-01-2010 17:19 ]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Nou zat ik te denken is het niet veel handiger om back to basic te gaan: neem een kleine dunne GSM met Android (of iets soortgelijks) voor het bel en sms-werk, en voor het snel lezen van mailtjes ed. Neem daarnaast een Internet Tablet met 5" scherm wat nog veel fijner is voor films, internet browsen, foto's bekijken enzovoorts.
ik heb precies hetzelfde idee. ik heb momenteel een HTC Magic en eigenlijk voldoet ie prima voor de meeste dingen, behalve als ik wat meer wil surfen, dan zou een groter scherm wel prettig zijn

ik zit dus met smart te wachten op de X10, maar misschien is zelfs dat scherm te klein

nou heb ik ook een SmartQ 5, met Android erop en dat surft ff net wat lekkerder, ware het niet dat het apparaat een resistief scherm heeft en dat vind ik niks

ben al een hele tijd aan het zoeken naar een vervanger, het liefst met android, maar tot nu toe wordt er van alles aangekondigd maar nog niets is ook werkelijk beschikbaar, bovendien hebben een heel stel apparaten een resistief scherm (oa de Archos 5 IT)

de Ramos W7 zou een capacitief scherm moeten hebben, en kan elk moment uitkomen. is wel een china ding, dus dan kun je je weer afvragen hoe dat gaat werken met updates...

[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 19-01-2010 17:30 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:18
Er komen nog heel wat meer tablets aan, sommige daarvan zijn zeer interessant:

Een 5" variant:
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/04/pasen-mid5-550x320.jpg
The product page boasts full specs (below), and I’m particularly liking the support of a long list of media files, HDMI video out, and what SEEMS like long battery life. Of course the latter of those factors often gets called into question after real-life testing scenarios.
5″ 16:9 touchscreen WVGA TFT 800*480 .
Can expand its functionality by installing any Android application .
Support for MP3 WMA WAV AAC OGG APE FLAC(8Kbps ~ 320Kbps).
Support for AVI MOV DIVX MPEG1 MPEG2 MPEG4 VCD DVD RM RMVB FLV H.264 XVID MKV up to 720p.
Support for images in JPEG,BMP,PNG and GIF format.
micro SDHC expansion slot(up to 32GB).
7 Equalized curves (Natural, Rock, Pop, Classic, Soft, Jazz, DBB)
Multi-tasking.
HDMI video out.
USB OTG.
Long battery life : 4.5 hours of video,10 hours of music,4 hours of internet browsing .
E-book reader
Firmware upgradable.
Built in speaker
File browser
CPU Rockchip RK2808
Dimensions : 128*84*13.3
2300Mah battery
USB Cable
220v charger
High quality earphones
Remote
Manual
link

Archos 7 internet tablet:
Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/03/archos7b_540big.jpg
Archos announced a pair of Android tablets this week that are both expected to retail for around $200. They were able to achieve the low price by using a lesser powered ARM9 Rockchip 2808 processor. The Archos 7 is a 7-inch tablet and the Archos 8 is an 8-inch picture frame.

Archos 7 highlights include:

7″ WVGA 800×480 touchscreen
600MHz ARM9 Rockchip 2808 CPU
128MB RAM
2GB or 8GB
Android 1.5 OS
802.11b/g WiFi
USB port, microSD support, built-in speakers
7-hour battery life for video, 44 hours for music
Weight: 0.35kg
link

Een 10" gPad: (al is hier nog weinig over bekend)
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/04/alg_google-tablet.jpg
link

WePad 10":
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/04/wepad-1-550x292.jpg

Deze zou in juli naar Europa gaan komen.
The tablet, which features almost everything the iPad does not (SD card slot, Flash, USB, and the Android Market) will be available at two price points in the same sleek finish. A 16GB wifi-only version weighs in at €449 while its 32GB counterpart sporting a full 1080P display, GPS, and 3G connectivity will have a price tag of €569.
The tablet will be available in Europe come July though there is no word on a US release. For the time being, this seems to be the Android tablet to beat, and many are touting it as a real competitor for the iPad. We’ll see how that holds up as more info comes in about the Google tablet.
link

Verwijderd

kijk zo 10" idiaal

Lekker thuis op de bank in plaats van mijn laptop op schoot.
Zal al te kijken naar appel maar helaas dat is appel .
Houw deze topic even in het oog

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:16:
kijk zo 10" idiaal

Lekker thuis op de bank in plaats van mijn laptop op schoot.
Zal al te kijken naar appel maar helaas dat is appel .
Houw deze topic even in het oog
Ik heb al heel wat berichten gezien over 10" tablets met android, bovenstaande zijn wat recentere berichten.
Vooral de WePad lijkt het goed te gaan redden, mooie specs wat mij betreft. Android lijkt me op een tablet ook vele malen handiger dan windows 7. Zoals bij de apple tablet vaak al genoemd: het is er namelijk voor gemaakt.

Wellicht komen er binnenkort nog wel meer tablets naar buiten.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
doe mij de ICD ultra maar

helaas geldt voor zowat al die tablets dat ze al een hele tijd geleden aangekondigd zijn, maar nog steeds niet leverbaar

die Pasen MID5 is (volgens mij) gewoon een branded versie van de Ramos W7, en die is ook nog steeds niet beschikbaar

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Verwijderd

Ik ben nog steeds een beetje geïnteresseerd in de Notion Ink Adam tablet.. Dit zou een E-Reader/Tablet combi worden waarbij de verschillende modi via een druk op de knop in te stellen zouden zullen zijn..:

Tablet mode:
Afbeeldingslocatie: http://www.liliputing.com/wp-content/uploads/2010/01/color-vid1.jpg

E-Reader:
Afbeeldingslocatie: http://www.liliputing.com/wp-content/uploads/2010/01/ebook-bw1.jpg

helaas geldt voor zowat al die tablets dat ze al een hele tijd geleden aangekondigd zijn, maar nog steeds niet leverbaar
En dat vind ik de pest bij veel Android "spul".. Er wordt heel veel aangekondigd, maar er komt maar weinig op de markt. Dat maakt het allemaal wel een beetje ongrijpbaar en onbevredigend imo.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 23:43 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tablets bespreken we tegenwoordig in Het grote Android Tablet topic. Tenzij de apparaten een belfunctie hebben, dan mogen ze in ABM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.