2x8600GT in SLI in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewaardeerde lezers:

ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb 2 Nvidia 8600 GT videokqaarten op mijn Asus P5N32 E-SLI geinstalleerd. Op mijn PC heb ik Windows 7 64 bit. Ik zou graag deze 2 kaarten in SLI willen hebben maar kom er niet uit: Windows ziet beide kaarten, dus dat is goed. Maar hoe weet ik nou of SLI werkt ja of nee? Ik kan in het NVidia control panel geen SLI vinden, kan ook niets aan danwel uitzetten. Toen ik de pc na aansluiten van mijn 2e videokaart aanzette kreeg ik ook geen SLI melding. Heb ik het verkeerd aangesloten dan? Dat bijvoobeeld de koppeling tussen de 2 kaarten niet goed zit of is het iets softwarematigs of, en dat kan misschien ook, doet SLI het nu automatisch al? Ik heb de nieuwste divers geinstalleerd en op allerlei fora etc gekeken maar weet het nog steeds niet zeker, het klopt niet zegt mijn gevoel.

Wie of wie kan mij helpen????

Alvast bedankt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

Probeer eens het programma GPU-z te downloaden. Dit programma laat allerlei informatie over je videokaarten zien, en dit programma kan dus ook laten zien of SLI aan staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: bedankt voor de reactie! Ik ben ondertussen al wat verder. Het Nvidia control panel ziet het niet. Windows 7 ziet 2 afzonderlijke videokaarten. Ik heb zelfs een nieuwe connector aangeschaft maar hetzelfde probleem. Het kan aan de 64 bit configuratie liggen maar nvidia zegt het te ondersteunen. Ook oudere drivers wil niet werken. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik op mijn hoofd kan gaan staan maar dat het niet gaat werken: teruggaan naar XP dan? Of is er nog een andere mogelijkheid? Ik blijf het onlogisch vinden dat Windows de kaart wel ziet maar SLI niet. Win 7 32 bit dan? Hopelijk heeft iemand nog een goed idee want ik ben ondertussen zeg maar uitgeluld.

Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 16:27
Heb je wel een SLI bruggetje gebruikt? anders kan windows namelijk niet ruiken dat je SLI wilt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
altaria1993 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 05:39:
Heb je wel een SLI bruggetje gebruikt? anders kan windows namelijk niet ruiken dat je SLI wilt :p.
SLI is ook mogelijk zonder bruggetje hoor;)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, SLI brug is gebruikt en die is gloednieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
moet je dit niet annzetten in je bios? Of een jumper/of dergelijke omzetten op je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanzetten in je Bios of een jumper omzetten? Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit moet. Maar rare blijft dat de kaart wel gezien wordt maar SLI niet. Heb ondertussen ook al geprobeerd om oudere drivers te installeren maar die werken niet op 64 bit, schiet dus ook niet op.......P:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Je moet je bios aanpassen. Als je pc opstart, kan je een setup ingaan door een F-toets in te drukken.
Daar moet je ff verder zoeken naar SLI-functies..

(gebruik je Pause/Break-knop als het te snel gaat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Macchill op 11-01-2010 16:18 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

In nvidia control panel: stel multi GPU of physx configuratie in. Succes!

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reacties: betreffende de bios van moederbord: ik krijg geen beeld bij opstarten, beeld gaat pas aan als Win7 opgestart is (dit is overigens gebeurd nadat ik de 2e kaart erbij heb gezet) maar SLI zou standaard aan moeten staan volgens de handleiding en ik heb nooit iets aangepast aan de bios. Betreffende nvidia control panel: PhysX is enabled en multi GPU kan ik niet vinden, staat er niet tussen. Als ik bijvoorbeeld in het nvidia control panel kijk en ik ga naar system information dan ziet hij ook 2 videokaarten (???) maar dus geen combinatie van die 2 in bijvoorbeeld SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een toevoeging: ik heb dus de hele SLI optie niet in het control panel, wat zou moeten. Het kan dat mijn SLI brug het niet goed doet. Hoe kun je dan zonder die brug 2 kaarten in SLI krijgen? Misschien dat ik dat dan nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
Wel, zijn deze Asus kaarten? Dan moet je de driver direct van Asus downloaden. Voor andere merken zou ik niet weten. Ik ga vroeger 2 identieke kaarten van Asus, nl. 7600 gt Silent. Ze konden goed (en alleen) in SLI werken wanneer ik Asus driver gebruikte.

Misschien kan je dat proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit al gedaan, maar helaas ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand anders die nog iets weet? Heb nu alweer een aantal zaken geprobeerd maar geen effect.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1