Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Docking station voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb een verzoek omtrent het helpen uitzoeken van een docking station voor mijn M2400 dell precision mobile workstation laptop. Mijn eisen hieraan zijn:

aansluitingen voor:
VGA beeldscherm (mannelijke stekker, dus vrouwelijke ontvanger) (desnoods een DVI-I)
dus compatibel met 'presentatie modus' voor extern beeldscherm (Acer X243HQ)
audio aansluiting
Internet kabel
paar USB poorten

niet duurder dan 70 euro (liefst nog minder)
niet groter dan 50x50x50 (moet daar dus inpassen)
en het liefst een doorverbinding via een USB kabel of dergelijke (met een redelijk lange kabel, maar dat valt nog te bezien)

extra's: goeie garantie

Mijn vraag hierbij ook: zijn er mogelijkheden voor deze prijs? Ik heb kort op internet gezocht maar nog geen dockingstation getroffen die ook mijn VGA beeldscherm doorkoppelt.

Alvast bedankt!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:18
Officiële DELL docking station geen optie?

Heb wel eens een docking station gezien die dmv van USB aan de laptop werd aangesloten, hier extern scherm aan... maar dat was echt een drama om te zien (trage beeld opbouw etc).

http://www.parts4nb.com/c...ion-m2400-docking-station

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tip, ik heb zelf nog nooit een docking station in werking gezien namelijk.
Echter de link die je hebt gegeven is niet wat ik bedoelde, ten eerste al veel te duur, en als VGA niet aan een docking station kan dmv traagheid dan moet die maar zonder. Een docking station houdt dan nog aantal usb poorten audio en internet kabel over. Op zich wel goed te doen.

Maar ik wil wel dat het mijn kabels als het ware samenbrengt en verlengt (net als een stekkerblok als het ware)

In ieder geval bedankt voor de moeite :)

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 14:04

Quindor

Switching the universe....

Op werk gebruiken we de voorganger van deze : Kensington Universal Docking Station

Bij ons zit er ook nog parralel en serieel naast de 3xUSB, audio + LAN. Werkt prima in alles van windows XP tot en met Win7 x64.

Zeer simpel in gebruik. Buro is altijd klaar, muis/toetsenbord word dus automatisch aangesloten op het moment dat je de USB kabel inprikt. Verder is de NIC van het dockingstation ook echt een andere NIC. Hierdoor heeft deze altijd de juiste settings voor de plek waar hij ligt.

Kort om, heel erg tevreden erover! :D

Enigste nadeel tegenover een fabrikant docking station, je moet 1x USB + power elke keer zelf aansluiten, eventueel extra monitor ook. Dat hoeft met een fabriek docking station niet.

Voordeel is weer dat alle type notebooks ondersteund worden omdat het gewoon USB is en niet een of andere vage connector.

Hopelijk kun je hiermee verder!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit ziet er wel goed uit. Ik zoek alleen geen platform. Alleen een kastje. Ik wil wel dat ik mijn laptop of schoot kan houden, maar dat als ik weg moet dat ik hem dan met 1 kabel kan losmaken. Aangezien het voor mij ook een frustatie is om telkens alle kabels 'terug te vinden'. Ik zoek dus niet een conversie naar een desktop.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb deze nog ergens liggen: http://www.amazon.co.uk/S...Dock-CN-028/dp/B00066IGE0. Was er niet zo blij mee: VGA werkt maar tot 1024x800px of zoiets, en verder heb ik niet zo'n problemen met een paar kabels moeten vastmaken af en toe. Verder werkt het wel maar hij is dus al snel in een la beland. Als je er interesse in hebt wil ik m wel gaan zoeken O-) ;)
Pagina: 1