Clicktag meten in Google Analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het meten van Flash banners in Google Analytics. Ik weet het wel van statische plaatjes dmv:
<a href="http://www.advertisersite.com" onClick="javascript: pageTracker._trackPageview
('/bannerads/advertisername/bannername');">

Hoe kan dit worden verwerkt in bijv de onderstaande code:

<object>
<param name="movie" value="URL.SWF?clickTag=ur"">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain">
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#FFFFFF" />
<embed src="URL.SWF?clickTag=URL"quality="high" width="120" height="600" align="middle">
</object>

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik kan hier echt niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik, maar.. wat is je vraag precies? moet je een clicktag inbouwen in je flash zodat de mediapartner er mee overweg kan of wil je weten hoe je events in GA kan triggeren met flash of wil je weten hoe je speciale bestemmings-urls kan maken zodat je ze mooi uit kan lezen in GA of wil je weten hoe je de ingebouwde clicktag kan vullen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een kleine uitgeverij en wij verkopen banners op onze site. We hebben een systeem (pje)dat de banners verwerkt binnen onze site en na een bepaalde datum ook weer annuleerd. Alleen hebben we nog niet de mogelijkheid om het aantal clicks te tellen. Voor onze sites gebruiken we google analytics en het zou mooi zijn als we hierin ook de banner clicks kunnen meten. Wat ik zelf gevonden had was alleen voor animated gifs maar niet voor flash banners met een ingebouwde clicktag. Mijn vraag is hoe kan ik de clicktag zo vullen dat het wordt gemeten met analytics?

Google analytics heeft wel de mogelijkheid om flash te tellen maar dit kan alleen in het FLA bestand dus niet in het swf bestand wat ik van de klant kijg aangeleverd. Ik hoop Jazzper dat het zo wat duidelijker is , endat je me hiermee verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De link die je stuurt webinn, is volgens mij als je GA wil toevoegen aan een flash site. En dus niet dat je een gesloten swf geteld wil dmv een clicktag. Wie heeft hier ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Misschien een heel gek idee, maar die swf zal vast in een div of anchor staan. Waarom zet je daar de clicktracking niet op? Overigens vind ik het maar vreemd dat je GA wil gebruiken om de clicks van je advertenties te tracken, daar is je adserver toch voor?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee de bouwer van de flashbanner moet een clicktag inbouwen voor je. Dat is een eis van alle online mediauitgevers zoals Kobalt (Twist) e.a.

Vervolgens lever je bestemmingsurls per banner (althans dat doet dan weer de partij van de banners of hun webbureau en de uitgever geeft die mee aan de banners.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1