Toon posts:

4 all clients is weer bezig!!

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag, opgelicht via ideal , wat blijkt door een firma die 50% korting geeft op een bepaalt dieet om af te vallen,
betaald met ideal, maar wat blijkt nu achteraf na geen reactie van betreffende firma, ff gegoogled met het rekeningnummer naar waar het geld van 64 euro is overgemaakt.
Het blijkt van "4 all clients" te zijn, hoe is het mogelijk dat die gasten nog het banknummer mogen gebruiken terwijl ze onder curatele staan, en gewoon nu een andere manier hebben gevonden om mensen op te lichten.,
Ook bij de ING (ook mijn bank) zeggen ze gewoon eigen schuld dikke bult we kunnen niets meer doen, het geld ben je kwijt, lekker ze doen gewoon mee met die oplichters.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lullig voor je, maar er klopt geen hout van je verhaal. Opgelicht via iDeal? Via een betaalmechanisme? Da's knap...

ING kan en mag natuurlijk niets doen met geld dat jij zelf overmaakt naar een rekeningnummer, dus "meedoen met oplichters" is ook compleet flauwekul en ranten op een ander om vooral jezelf maar niet de schuld te hoeven geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-01-2010 22:09 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 00:35
Als ik een tip mag geven, betaal niet meer met iDeal met dit soort dingen. iDeal maakt het voor jou makkelijker geld kwijt te raken op deze manier. Het maakt het jou niet makkelijker, en bied je geen garanties. iDeal is voor oplichters makkelijk te misbruiken, en zoals je merkt, een bank staat niet voor je klaar.

De meeste diëten zijn gewoon kwakzalverij. Als je met zo iets in zee gaat, prima, maar zorg dan wel dat je het product met zekerheid thuis gaat krijgen (wat het dan ook is). In het vervolg raad ik Paypal aan, met exact dit soort situaties heb je met een paar weken het geld al terug. Zij staan wel klaar jou te helpen.
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:08:
Lullig voor je, maar er klopt geen hout van je verhaal. Opgelicht via iDeal? Via een betaalmechanisme? Da's knap...

ING kan en mag natuurlijk niets doen met geld dat jij zelf overmaakt naar een rekeningnummer, dus "meedoen met oplichters" is ook compleet flauwekul en ranten op een ander om vooral jezelf maar niet de schuld te hoeven geven.
Niemand zegt dat ING topicstarter oplicht. Hij/zij heeft betaald via iDeal en vraagt zijn bank het terug te draaien. De bank wil niet helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hardware Junk op 08-01-2010 22:12 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03

MsG

Forumzwerver

Paypal haalt ook alleen maar terug van de oplichter wat er nog over is. Een beetje oplichter is ook wel slim en dan krijg je met Paypal net zo hard niks terug. iDeal is gewoon een soort makkelijke vorm van normale overschrijving. En bij normale overschrijving krijg je ook niet zomaar je geld terug. Ze verlenen puur een geldtransactiedienst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Je hebt vandaag iets besteld, en bent nu al opgelicht? Vind ik op zich knap, hoewel ik zelf ook liefst mijn bestellingen gisteren geleverd krijg... Afgezien daarvan, wat wil je nu met dit topic? :)

Ik kan nu andersom een relaas gaan houden over mensen die zich speciaal registreren omdat ze iets kwijtwillen en daarbij niet eens de moeite nemen registratievoorwaarden of FAQs door te nemen (klinkt bekend?) maar ook dat is geen discussiewaardig onderwerp...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:55:
ff gegoogled met het rekeningnummer naar waar het geld van 64 euro is overgemaakt.
De kans is groter dat je te maken hebt met dezelfde payment provider als 4allclients gebruikte. Stond er ook niet 'XXX inzake YYY' waar yyy de firma was waarmee je zaken deed?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 12:08

ralpje

Deugpopje

Hardware Junk schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:09:

Niemand zegt dat ING topicstarter oplicht. Hij/zij heeft betaald via iDeal en vraagt zijn bank het terug te draaien. De bank wil niet helpen.
De bank kan niet helpen. TS heeft bij zijn volle verstand een transactie gedaan, waarom zou de bank dat nu opeens terug moeten draaien?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hardware Junk schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:09:
De TS zegt anders wel degelijk met zoveel woorden opgelicht te zijn "via iDeal" en beschuldigt ING ervan mee te doen met de oplichters, omdat ze het geld niet willen terugboeken. De TS heeft via iDeal echter gewoon zelf een overschrijving gedaan, gecontroleerd en geaccordeerd. Ik zou niet weten wat de ING daar verder aan kan of zou moeten doen.

(denk ook even aan het omgekeerde scenario: een klant koopt iets bij een bedrijf, betaalt via iDeal. Het bedrijf gaat tot actie over en handelt de bestelling af. Dan blijkt ineens dat de klant de iDeal transactie heeft teruggedraaid...)

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-01-2010 22:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Tja, je loopt zo'n risico met dit soort aanbiedingen. Vuistregel bij dit soort aanbiedingen: 'If it's too good to be true, it's probably not true.'. Tenzij er een duidelijke reden is voor het grote prijsverschil moet je er gewoon geen risico mee lopen want de kans op oplichting is dan groot.

Door met Ideal te betalen geef je sowieso aan dat je het met je volle verstand doet en in dit soort gevallen kan de bank niks doen. Je reactie over ING is gewoon naïef, jij hebt gewoon geld over gemaakt naar dat bedrijf en daar heeft de ING helemaal niks mee te maken.

Verwijderd

Misschien dat ik morgen even een fatsoenlijk sluitbericht schrijf. Nu eerst maar eens op slot en slapen.

Edit: ah, heerlijk geslapen :P Zo. Het komt op mij over alsof je alleen je gal kwijt wilt op het forum en daarvoor vind ik GoT niet echt het juiste medium. GoT is een discussieplatform en nieuwe topics dienen derhalve een discussiewaarde te hebben.

Wat mij opvalt in je OP is dat je je topic hebt geopend na het zoeken op het rek nr. Ik adviseer je wat meer moeite te doen om in contact met het bedrijf te komen. Daarnaast -als dat geld inderdaad naar een rekening nr van 4allclients is overgemaakt- kun je even contact opnemen met de curator van 4AC.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 14:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.