Muziek van pc afspelen op hifi-versterker

Pagina: 1
Acties:

• amputechture
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik wil muziek van mijn pc afspelen op mijn hifi-versterker. Mijn versterker is een Pioneer A 209 R en ik ga er binnenkort een set KRK R6 speakers bij aanschaffen. Hij heeft geen digitale ingang. Mijn huidige geluidskaart is een Realtek ALC888 en ik gebruik Windows Vista 32-bit.

Ik ben nu op zoek naar een goede geluidskaart van rond de 100 euro die bedoeld is voor het beluisteren van muziek, ik ben geen gamer. Ik heb al het een en ander opgezocht en ik zou een geluidskaart met een goede analoge output nodig hebben met de mogelijkheid om de versterkersoftware van microsoft te omzijlen. Ik heb al een paar keer wat gelezen over de Club 3D Theatron Agrippa maar hierbij zou de bas wegvallen als je muziek hard afspeelt. Ook weet ik niet of ik hiermee de software van microsoft kan omzijlen en een direct signaal naar mijn versterker kan laten lopen.

Wie kan mij verder helpen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

m - audio audiophile 24/96 is naar mijn idee in je prijsklasse de beste kaart voor analoog stereo uit. Zijn hier diverse topics over te vinden.

• amputechture
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik heb een mic/line in nodig. Ik heb deze aan de voorkant van mijn computer zitten. Zou ik deze dan kunnen gebruiken in combinatie met de audiophile? Zo nee kan dit wel met andere geluidskaarten/zijn er andere goede geluidskaarten die wel een mic/line in hebben?

Verwijderd

M-Audio Transit

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56
Nou ik heb een Club 3D Theatron Agrippa en deze doet het uitstekend hoor! De bass valt echt niet weg.
Ik heb het ding onder Vista 32 bit gehad, en nu ook prima onder Windows 7! Prima kaart hoor.
(al gebruik ik tegenwoordig wel de digitale uitgang ip de analoge)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
amputechture schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:15:
Ik wil muziek van mijn pc afspelen op mijn hifi-versterker. Mijn versterker is een Pioneer A 209 R en ik ga er binnenkort een set KRK R6 speakers bij aanschaffen.
Een E-MU 0404USB misschien?
Pracht van een USB/SDIF-DAC (AKM's topmodel DAC (iirc) die 24/192 doet), dus je kan hem ook, via S/PDIF op je tv/dvd/cd/bd-speler aansluiten. Zeer goede XLR/monojack mic-in aansluitingen met daarnaast balanced analoge outputs (speciaal voor monitoren). Overigens zit er ook een headphoneversterker in die mij (persoonlijk) erg goed bevalt, mocht je ooit een headphone gebruiken.

Daarnaast doen de E-MU drivers (die overigens prima werken op zowel WinXP/Vista/Win7 als Linux of OSX) native ASIO, dus zo ontloop je alle nadelige mixers. :)

[edit] Ik zie nu pas dat je rond de 100 Euro wil zitten, in dat prijssegment valt zijn kleine broer, de E-MU0202 (die dus de helft kost). Dat is enkel een USB-DAC, mist een aantal aansluitingen, en gebruikt een marginaal simpelere DAC van Cirrus Logic (die nog steeds 24/192 doet), maar blijft erg veel bang-for-buck.

(Overigens ben ik van mening dat voor hifi-audio een externe geluidskaart/DAC "the way to go" is, maar dat is een ander discussiepunt)

Link:
E-MU0404 USB Review
E-MU0202 Review

[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 08-01-2010 23:20 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1