Toon posts:

4GB RAM niet ondersteund/herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Vaio VGN-AR71M heeft 2x2048 DDR2SDRAM.
Op de Vaio support site zie ik dat dit niet volledig kan worden gebruikt ("In het geval van 4 GB is het mogelijk dat een deel van het systeemgeheugen boven de 3 GB niet beschikbaar is voor het besturingssysteem")
Gebruik ik mijn Vaio nu niet optimaal?
Op de eigenschappen van mijn compu zie ik wel 4GB staan bij geheugen.
Ik draai nu Vista Home Premium met SP2.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ff in de Faq kijken: Abbadon in "RAM FAQ"

Antwoorden liggen overal.

[ Voor 34% gewijzigd door DeX op 08-01-2010 21:15 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Als je 4GB ziet staan zit het wel goed.. je hebt dan Vista-64 bits en dan kun je wel de volle 4GB gebruiken.
Enkel een 32-bits OS zou maar max. 3GB kunnen gebruiken.
Is ook makkelijk te vinden op Google en hier op GoT trouwens.

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Heb je een 32bit besturingssysteem? Dan kan je maar 3 GB gebruiken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat je de 4 Gb geheugen niet optimaal kan gebruiken hetgeen met de limiet van Vista Home Premium 32 bit te maken heeft. De 32 bit versie van Windows Vista kan namelijk niet meer dan 3 Gb gebruiken en dus in feite valt er 1 Gb min of meer weg, echter de 64bit versie van Vista gebruikt wel je volledige 4 Gb.

Ik raad je dus aan om over te stappen op een 64 bit Vista Home Premium welke je wel via een torrentsite of newsserver kan downloaden ( niet helemaal legaal ). Je kan dan de registratiekey gebruiken die aan de onderkant van je laptop staat, hetgeen officieel eigenlijk niet toegestaan is door Microsoft maar wel werkt. Let er wel op dat je de 32 bit Vista versie er volledig vanaf moet halen en dus niet een 64 bit versie er overheen kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zie inderdaad onder de link van DeX een uitgebreide uitleg. Ik snap nu eerlijk gezegd niet helemaal waarom ze deze laptop met 4gig uitrusten als dit met de meegeleverde Vista32 niet werkt... Apart! Mocht ik het ooit 'nodig' hebben dan ga ik me er wel eens in verdiepen...
Dank!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:21:
Sorry, ik zie inderdaad onder de link van DeX een uitgebreide uitleg. Ik snap nu eerlijk gezegd niet helemaal waarom ze deze laptop met 4gig uitrusten als dit met de meegeleverde Vista32 niet werkt... Apart! Mocht ik het ooit 'nodig' hebben dan ga ik me er wel eens in verdiepen...
Dank!
Vaak is het 2x2GB of 2x1GB wat ze er in stoppen (1,5 GB bestaat niet). 2 GB is net aan voldoende om Vista knap te laten draaien, dus die "extra" 1 GB is zeker belangerijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Abbadon in "RAM FAQ" is al eens genoemd. Die FAQ heet niet voor niets FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.