Toon posts:

Welk moederbord bij deze processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Verwijderd

Topicstarter
Ey luitjes.

processor: http://azerty.nl/0-1127-2...cket-am3-l3-6-mb-box.html

Ik ben van plan om mijn computer te gaan upgrade.
Ik heb deze processor aangeraden gekregen van een vriend. Maar ik kon niks vinden voor
een geschikt moederbord voor deze processor. Dus ik hoop dat de tweaker profs mij een beetje op
weg kunnen helpen ( ben echt niet goed met computers vandaar dat ik hier ben )

Nog een aantal vraagjes:
Wat vinden jullie van deze processor?
Kan ik met deze processor en een goed moederbord Empire total war spelen? ( heb een geforce 6200 grafische kaart )

Ik hoop op veel en informatieve reacties alvast bedankt
Gr. Rik aka Speklapje.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ey, welkom op GoT. GoT is een forum voor de gevorderde computeraar. Het is hier geen helpdesk waar je je vragen kan achterlaten. We verwachten dan ook dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat. Lees de topics door, lees reviews, er is voldoende info te vinden op internet. Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan gerust een topic maar vermeld dan wel even duidelijk wat je al gedaan hebt en wat je probleem is.

Deze trouwens al doorgelezen? Welke processor/geheugen/moederbord moet ik kopen?

[ Voor 71% gewijzigd door Microkid op 08-01-2010 21:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:56:
heb een geforce 6200 grafische kaart )
Dan sowieso nooit.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:06
Je moet kijken voor een moederbord met een 'AM3 socket'. Vast een begin, onze eigenste pricewatcher!

Verwijderd

Als hij nog DDR2 heeft liggen kan die natuurlijk net zo goed een AM2+ mobo nemen. :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 09:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Als die vriend je een processor kan aanraden kan die je vast ook wel helpen een moederbord te vinden. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk raad ik je voor deze processor het volgende moederboard aan namelijk de Asus M4A79XTD EVO aangezien ik zelf altijd goede ervaringen heb opgedaan met Asus. Een board met ddr2 zou eigenlijk zonde zijn bij zo een snelle processor, en daarbij naar de toekomst gezien zal ddr2 langzaam maar zeker plaats gaan maken voor ddr3.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:09:
Ey, welkom op GoT. GoT is een forum voor de gevorderde computeraar. Het is hier geen helpdesk waar je je vragen kan achterlaten. We verwachten dan ook dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat. Lees de topics door, lees reviews, er is voldoende info te vinden op internet. Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan gerust een topic maar vermeld dan wel even duidelijk wat je al gedaan hebt en wat je probleem is.

Deze trouwens al doorgelezen? Welke processor/geheugen/moederbord moet ik kopen?
Oke dankje voor de verduidelijking en snelle reacties.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Roel1966 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:27:
Een board met ddr2 zou eigenlijk zonde zijn bij zo een snelle processor, en daarbij naar de toekomst gezien zal ddr2 langzaam maar zeker plaats gaan maken voor ddr3.
Mwah, niet echt zonde want (snel) DDR2-geheugen presteert ongeveer even goed als DDR3, dus als je nog DDR2 hebt liggen zou ik dat vooral niet vervangen door DDR3.

@speklapje.nl, ik zal maar even snel je vragen beantwoorden: Dit is een AM3-processor en past dus op elk AM3-moederbord, en ook nog op de meeste AM2+ moederborden. Ja, het is een goede processor, ja, je kan er E:TW mee spelen en alle andere moderne games, maar dan heb je wel een betere videokaart nodig want deze is uit het jaar nul, voor computerbegrippen ;) Een modern kaartje van 40,- is al genoeg om moderne spellen te kunnen spelen maar als je echt mooi grafisch geweld wilt kost dat natuurlijk wat meer. Sowieso past een geforce 6200 niet meer op moderne moederborden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ddr2 gaat maar tot max 1066 Mhz, afhankelijk ook nog eens van je mb, terwijl ddr3 begint bij 1066 mhz en dan hoger tot 2000 Mhz. Mij lijkt dus toch wel degelijk een verschil in snelheid hetgeen ik hier zelf toch wel terdege merk aan mijn nieuw systeem. In mijn vorige systeem gebruiktte ik ddr2 1066 Mhz OCZ reaper geheugen wat toch echt niet het langzaamste geheugen is, echter nu merk ik toch wel een aanmerkelijk verschil met mijn ddr3 Corsair 1600 Mhz.

Verwijderd

bwerg schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:42:
Sowieso past een geforce 6200 niet meer op moderne moederborden.
Waarom zou een nVidia GeForce 6200 PCIe niet passen? ;)
Roel1966 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:50:
Ddr2 gaat maar tot max 1066 Mhz, afhankelijk ook nog eens van je mb, terwijl ddr3 begint bij 1066 mhz en dan hoger tot 2000 Mhz. Mij lijkt dus toch wel degelijk een verschil in snelheid hetgeen ik hier zelf toch wel terdege merk aan mijn nieuw systeem.
Sowieso heb je ook nog timings en die zijn bij DDR3 veel slapper, maar dan nog het verschil tussen DDR2 en DDR3 ga je nooit merken simpel weg omdat DDR2 al voor meer dan genoeg bandbreedte kan zorgen voor de Phenom II.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Roel1966 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:50:
Ddr2 gaat maar tot max 1066 Mhz, afhankelijk ook nog eens van je mb, terwijl ddr3 begint bij 1066 mhz en dan hoger tot 2000 Mhz. Mij lijkt dus toch wel degelijk een verschil in snelheid hetgeen ik hier zelf toch wel terdege merk aan mijn nieuw systeem. In mijn vorige systeem gebruiktte ik ddr2 1066 Mhz OCZ reaper geheugen wat toch echt niet het langzaamste geheugen is, echter nu merk ik toch wel een aanmerkelijk verschil met mijn ddr3 Corsair 1600 Mhz.
Dan komt jouw systeem niet overeen met benchmarks. Op AM2+/AM3 levert DDR2 800MHz bijna exact dezelfde prestaties als DDR3 1333MHz, het scheelt hoogstens een procent of twee en dat is niet merkbaar. Dat de snelheid hoger ligt, betekent niet automatisch dat je pc ook sneller wordt, als de rest van de PC die extra snelheid niet weet te benutten. ;) En jouw vergelijking tussen 1066MHz DDR2 en 1600MHz DDR3, is dat ook met een hele andere PC, of heb je alleen het geheugen verwisseld?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:55:
[...]

Waarom zou een nVidia GeForce 6200 PCIe niet passen? ;)
O ja, dat was er toen al :o In dat geval werkt een GF6200 misschien :P maar sowieso niet geschikt voor games dus dat maakt niet zoveel uit.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors, Moederborden en Geheugen is voor inhoudelijke discussie over dingen mbt die onderwerpen, niet voor "welke ... moet ik kopen?"-vragen :o

Daarvoor is *LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.