Ik vroeg me wat af over Mac OS X. Ik weet dat het een UNIX based besturingssysteem is. Linux is dit ook (nietwaar?), en vele commando's die ik in Ubuntu in de terminal in kan geven werken ook in OS X. Is het nu zo dat de kernel van beiden besturingssystemen grotendeels hetzelfde zijn? Dit vroeg ik me af omdat ik vrijwel alle commando's van bijvoorbeeld Ubuntu ook in kan geven in Mac OS X.
Ik snap dat de verschillen onder andere liggen in bijvoorbeeld verschillende programma's, grafische schil en drivers. Maar wat is nu eigenlijk het cruciale verschil tussen bijvoorbeeld OS X en een linux distributie?
Misschien een domme vraag, toch vroeg ik het me af. Wie zou me hier misschien wat opheldering over kunnen geven? Bedankt!
Ik snap dat de verschillen onder andere liggen in bijvoorbeeld verschillende programma's, grafische schil en drivers. Maar wat is nu eigenlijk het cruciale verschil tussen bijvoorbeeld OS X en een linux distributie?
Misschien een domme vraag, toch vroeg ik het me af. Wie zou me hier misschien wat opheldering over kunnen geven? Bedankt!