Athlon 500@700 op K7m en w2k

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:52
Ik heb problemen met het draaien van w2k op mijn k7m (athlon 500@700).

Win98 en Win98SE draaien vlekkeloos. Windows 2000 geeft echter om het kwartier een blauw scherm. Meestal met een IRQ error.

Ik heb al van alles geprobeerd. Zou mijn probleem iets met mijn generic ram te maken kunnen hebben? Weet iemand of w2k kieskeuriger is op het gebied van ram dan win9x.

Ik heb momenteel maar 2 pci kaarten in mijn systeem een sb_live value (wat volgens mij ook de boosdoener zou kunnen zijn) en een 100mbps ethernet kaart.

Ik heb vandaag de laatste bios v1008 geflashed, maar ook nu geen verbetering.

Iemand tips of iedeen,

please help.

Gr Waslijn

Verwijderd

Kijk bij het opstarten van je pc (na de piep) in de tabel (druk op pauze op je toetsenbordje) of er apparaten zijn die een IRQ delen.

Zo ja, wijzig die dan in je bios.

Verwijderd

Als je denkt de processor misschien de 700 wel niet goed aankan, kun je ook even je bussnelheid ONDER DE HONDERD zetten (bv 90MHz), en kijken of ie dan WEL stabiel draait (7*90 = 630 MHz).

Zo ja, dan heeft het iets met de processorsnelheid te maken. Probeer dan eens een iets hoger voltage, of een iets lager (echt, wilde bij mij ook nog wel eens helpen!). Zou ook kunnen zijn dat je geheugen-timings te optimistisch zijn ingesteld.

Is ie nog steeds instabiel, dan kan het een software-probleempje zijn (drivers?) of bv een IRQ-conflict.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:52
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb hem al een keer op 90Mhz FSB proberen te draaien, maar dat had ook geen effect. Verder zou dat ook een beetje vreemd zijn, omdat w98 wel perfect draait.

De enige irq's die geshared worden op mijn systeem zijn die van de ethernet kaart en de usb controller, maar win2k regelt irq sharing zelf.

Gr Waslijn.