Toon posts:

Optische uitgang werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beamer gekocht en mijn plan was dan ook een soort van home theater te maken. Het beeld werkt, maar het geluid krijg ik maar niet werkend. De bedoeling is dat mijn set via de computer het geluid krijgt aangestuurd. Dit werkt met de anologe uitgang, maar niet met de optische uitgang. Wat ik ook probeer ik krijg geen optisch geluid. Ik ben er al wel achter dat het probleem bij mijn pc ligt Dingen die ik al heb gedaan om het op te lossen:

-Kabel getest (kabel werkt wel met ander apparaat)
-Set getest ( Set werkt wel met ander apparaat)
-Computer met anologe kabels verbonden met set (werkt)
-Drivers geluidskaart opnieuw installeren (geen verbetering)
-In configuratiescherm geluidskaart alle opties geprobeerd (geen verbetering)

Ik hoop dat iemand misschien nog een suggestie heeft om mij te helpen.Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Welke geluidskaart heb je (of als het onboard is, welk moederbord)?
En wel de optische ingang van de set geselecteerd als input? Laatste zal wel, maar just to be sure ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Wat voor geluid bied je aan? Want als het bv een DTS track is dan wil het nog wel eens voorkomen dat de ontvanger het niet snapt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluidskaart is een Auzentech Xplosion. Mijn set een Logitech Z-5500. Input Optical heb ik vanzelfsprekende geselecteerd. Ik heb verschillende audio sporen geprobeerd, maar niks komt er doorheen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Op mijn optische uitgang heb ik gewoon een roodlampje als ik het klepje open maak. Brand er wel licht aan het eind van de tunnel ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en er komt inderdaad een rood lichtje uit. Als ik er een kabel op aansluit komt er ook een rood lichtje uit aan het uiteinde van de kabel.
Pagina: 1