Bios op vreemd Abit AN-M2(HD?) mobo identificeren

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Zojuist een Abit AN-M2HD binnengekregen (gekocht via de v&a), inmiddels xp erop en werkt prima.

Nu wil ik het bios updaten, maar ik heb twijfels over welk bord ik nu heb; op het bord zelf staat Abit AN-M2HD, echter heb ik een DVI uitgang, geen HDMI.

Volgens CPU-z is het een AN-M2...

De biossen voor de 2 zijn wel degelijk verschillend voor zover ik kan zien op de Abit pagina's, dus zomaar de HD versie lijkt me geen slim plan.

De bios string is 05/16/2007-nf-mcp68s-6a61ma1bc-10, de datum komt exact voor in de non-hd reeks, maar verder zegt het helemaal niets.

Is het nu wel of geen hd? Het type (Abit AN-M2HD) staat met de bekende witte letters op het mobo...

Verwijderd

Als het met witte letters op het moederbord staat, dan moet het wel HD zijn. Maar als je geen HDMI naast de VGA en wel DVI onder de VGA, dan ga ik toch twijfelen.

Zoek met google naar afbeeldingen van beide, ze zijn ietsje verschillend. Niet alleen de stekker maar ook componenten en print layout.

Dat CPU-Z een non-HD aangeeft, komt misschien door die BIOS?
Zoals je schrijft heb je nu een BIOS voor de non-HD.

Dus uiteindelijk zou ik gokken op een non-HD board, maar ik zou eerst wat foto's willen zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 20:51 . Reden: DMI -> DVI ]

• LiquidSmoke
Ik zal eens foto's vergelijken...

Vreemde is dat de VGA bios ook aangeeft dat het een engineer versie betreft, misschien is het een ES bord?

Helaas ook geen doos of iets dergelijks, maar gezien de date stamp van de bios is het denk ik een non-hd bord.

PureVideo is wel gewoon aanwezig (decoder geinstalled en kan dvd's off loaden naar GPU).

An sich werkt het nu goed, alleen nieuwe nforce drivers geven BSOD's zodra DVI is aangesloten, 0x0000007 fouten. Daarom wil ik graag het bios updaten.

Vreemd...

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidSmoke op 11-01-2010 01:09 ]

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44
Belangrijk om te kijken welk mobotype het is, is om te zoeken naar andere titels, zo print Asus vaak zijn model op de parallelle poort dmv een stickertje. Mijn advies zou dus zijn om iets verder te kijken dan alleen de geprinte titel op het bord zelf.

Staat er in de bios niet op meerdere plekken een beschrijving?

• LiquidSmoke
Parallele poort zal ik eens nakijken, in het bios is verder niets te vinden.

Verschillen in chips zijn er volgens de plaatjes wel (minimaal), maar volgens mij komt dit doordat voor HDMI de componentjes iets anders zitten, verder zijn de borden identiek voor zover ik kan zien.

Misschien is het wel een misdruk, dat HD er helemaal niet achter hoort te staan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een misdruk zal het misschien niet zijn, maar sommige fabrikanten plakken een sticker over de gedrukte modelnaam. Dit omdat het bord dat je hebt hetzelfde is qua layout als het gedrukte model, maar met iets minder componenten.

Een voorbeeld hiervan is mijn MSI P35 Neo2-FR moederbord. Op het moederbord plakt een rode sticker over de gedrukte naam: P35 Platinum. Mocht je die sticker verwijderen, zou je ook kunnen denken dat je een Platinum versie hebt. De enige verschillen zitten dan ook in firewire mogelijkheden en een andere heatpipe.

Zoals je kan zien op het prentje, er plakt gewoon een sticker over op de niet HD versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/upload/products/an-m2_top_500.jpg

versus

Afbeeldingslocatie: http://jagsblog.files.wordpress.com/2007/06/an-m2hd_top_500.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-01-2010 20:12 ]

Verwijderd

Admiral Freebee, dat zal het probleem zijn van LiquidSmoke. Hij heeft dus waarschijnlijk een non-HD board waar iemand de sticker vanaf heeft getrokken. Zeer verhelderende foto's trouwens.

• LiquidSmoke
top, dit verklaard alles!

Het board is simpelweg de non-hd versie :) enige verschil voor zover ik kon vinden met hd is HDMI of DVI, verder hebben ze dezelfde functionaliteit.

By the weg is dit trouwens een prima HTPC bordje; heb er een 4200+ x2 opgeprikt, 2GB DDR2-800 ram, en gebruik de onboard geluidskaart (S/PDIF), en een verloopje naar HDMI.
Gekke was wel dat ik het geheugen 0.05v meer moest geven, anders kreeg ik reboots :?

Icm core-avc speel ik een stevig 1080p filmpje met een load van 50-70%.

Hoorbaar is het systeem niet!

Bios updaten word pas van het weekend, machine hangt al paar dagen in het rack,

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidSmoke op 12-01-2010 21:08 ]

Pagina: 1