Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Gewoon de image en de hdd even met clamav (clamscan -r /map/) scannen. Precies zoals SandStar postte.
Maar als je een disk image kan maken, kan je dan niet ook zelf bedenken hoe de rest van de tech tegenwoordig werkt?
En google dan?
Maar als je een disk image kan maken, kan je dan niet ook zelf bedenken hoe de rest van de tech tegenwoordig werkt?
Verwijderd
Misschien kun je m in virtualbox laden. en de belangrijke gegevens overzetten op usb stickMeijuh schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:04:
Ik probeer een PC van iemand te fixen waar een virus op zit.
Ik heb een backup gemaakt van de hardeschijf met acronis true image.
Maar daar zitten nu dus ook virussen op en ik durf deze backup niet te laden op mijn windows 7 machine.
Hoe kan ik deze backup het beste virusvrij maken? Er staan namelijk emails op die bewaard moeten blijven.
Verder heeft de beste man waarvan deze pc is ook een externe hdd, deze zal ook wel virussen bevatten.
Is er misschien een goede virusscanner die draait onder linux, maar virussen voor windows kan verwijderen?
Ik heb hier zelf weinig ervaring mee.