Toon posts:

probleem NTFS externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lacie 500 GB externe HD deze heeft altijd perfect gefunctioneerd onder windows xp en vista nu ik op windows 7 draai loop ik echter tegen het probleem aan dat ik grote bestanden, van 16 gig niet over kan zetten op mn hd. Deze is wel geformatteerd naar NTFS, zodat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Echter als ik mijn bestanden wil overzetten begint hij hiermee en krijg ik later de melding dat de schijf ernstig beschadigd is en het overzetten daar door beëindigd is. Nu repareer ik mn schijf dus weer en krijg telkens het zelfde probleem. ( de schijf werkt wel nog gewoon op mn laptop met XP) Dit heb ik dus ook nog eens getest met een Samsung externe HD van 500 gig en hierbij krijg ik het zelfde probleem. Wie o wie kan mij helpen??

Ps ik heb er verder allemaal vrij weinig verstand van dus keep it simple aub ;)

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand misschien een oplossing? ben hier al dagen mee bezig maar kom er maar niet aan uit :(

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:19
Klinkt misschien vreemd - maar toch:
Een externe disk staat standaard op "optimzed for quick removal" (o.i.d.).
Schakel deze optie eens uit en herstart je kompjoeter.
Vervolgens schakel je "write caching" uit en dan je kompjoeter nogmaals herstarten.
Als ik me goed herinner zitten beide functies bij "device manager" en "disk policies".

makes it run like clockwork

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je tips opgevolgd maar blijf nog steeds met het zelfde probleem zitten , steeds als ik een bestand over wil zetten dan kapt hij er halverwege mee en geeft aan dat het station niet meer herkent wordt of beschadigd is. Heb de schijf zojuist nog eens getest op een XP systeem en daar werkt hij vlekkeloos.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:30:
Ik heb je tips opgevolgd maar blijf nog steeds met het zelfde probleem zitten , steeds als ik een bestand over wil zetten dan kapt hij er halverwege mee en geeft aan dat het station niet meer herkent wordt of beschadigd is. Heb de schijf zojuist nog eens getest op een XP systeem en daar werkt hij vlekkeloos.
Win7 is vele malen gevoeliger gemaakt voor schijf-fouten dan zijn voorgangers. Ik stel voor om eens een keer een checkdisk uit te voeren op dat station en alle vinkjes aan te zetten. Als het goed is wordt er dan in het MFT de beschadigde sectoren uitgesloten, zodat Win7, bij het schrijven van de data, de beschadigde sectoren overslaat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Airw0lf
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:30:
Nu een wat tijdrovender proces:
De meeste externe disken zijn feitelijk gewoon interne disken in een externe kast.
Voor nu neem ik even aan dat je Lacie een 3,5" uitvoering is. En geen 2,5" versie.

Haal de disk eens uit de externe behuizing. En plaats hem in de kompjoeter op een SATA of IDE poort (afhankelijk van het type disk).
Schakel - na opstarten - write caching weer uit en herstart je kompjoeter. Vervolgens een nieuwe copieer poging.

Als dit weer niet werkt, dan mag je aannemen dat de disk defect is.
Eventueel kan je met een HDD-test programma controleren wat er precies mis.
Een voorbeeld van een dergelijk programma is HDTune.
Hiermee zijn ook de zogenaamde SMART stats uit te lezen zodat je kan controleren of er in het verleden een probleem is geweest.
Afhankelijk van de uitkomsten kan je de checkdisk procedure uitvoeren om de slechte delen als "onbruikbaar" te markeren. Maar imho is ie niet meer 100% betroubaar.

Als de copieer poging nu wel werkt, dan is er iets mis met de electronica in de LaCie behuizing.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er niet vanuit dat de HD defect is aangezien deze wel op Xp en Vista systemen werkt ook heb ik een Samsung HD van 500 GB die het zelfde probleem geeft, lijtk me toch sterk dat deze dan allebei defect zouden zijn.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Heeft externe schijf een eigen voeding? Misschien usb poort te weinig stroom of er is teveel aangesloten.
Sluit de externe schijf aan op een hub met eigen stroom voorziening? Anders haal de hub er tussen uit.
Zonder hub testen?
Sluit de externe hd aan op de voorkant pc en aan de achterkant, dus beide proberen.
Gebruik je de originelen kabel, dus proberen met originele kabel.

Verwijderd

Topicstarter
De lacie heeft een eigen voeding heb ik ook zowel aan de voor en achterkant geprobeerd en de samdung heeft geen eigen voeding, echter is het zo dat de hd's in princiepe wel werken ik kan er ook bestanden vanaf halen, alleen als ik er bestanden op wil zetten loopt het in de soep.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoek eens op google met : win7+usb+large file+problem

Welke hardware heb je?

http://social.technet.mic...9a-4255-b258-5a7901db0dab
http://www.windows7tipsonline.com/USB_Problem.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat gezocht maar hier was ik nog niet bij uit gekomen, normaal laat ik de engelse pagina's nogal eens voorbij gaan :) maar dit kon inderdaad wel eens het probleem zijn, ik ga gelijk aan de slag!

alle bedankt voor jullie informatie en hulp!

ik laat het weten als het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Not trying to shout, but I don't have the ability to mark my workaround post above as an answer. So I'm going to use a bigger font here so people scanning this thread for the first time will hopefully see the info. If I was just seeing this thread for the first time, no way I'd read all of the posts, so I understand how this could be missed. Sorry if the huge font is annoying :)

Temporary Workaround

For those of you hitting issues with a hang or a failure to transfer data, please try the following...

From an elevated command prompt (right click on the command prompt shortcut, run as administrator):
1) Type "bcdedit /set truncatememory 0x80000000" (no quotes)
2) Reboot
3) Go to control panel -> System and Security -> view amount of RAM and processor speed.
- It should report 4GB (2GB available)

To undo this, open an elevated command prompt again:
1) Type "bcdedit /deletevalue truncatememory" (no quotes)
2) Reboot
3) Go to control panel -> System and Security -> view amount of RAM and processor speed.
- It should report 4GB

Please bookmark this page, so that you'll remember how to undo this workaround after there's a fix available.

Thanks,
Mark

Dit was de oplossing voor mijn probleem, allen hartelijk dank voor de informatie.

• Airw0lf
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:49:
De lacie heeft een eigen voeding heb ik ook zowel aan de voor en achterkant geprobeerd en de samdung heeft geen eigen voeding, echter is het zo dat de hd's in princiepe wel werken ik kan er ook bestanden vanaf halen, alleen als ik er bestanden op wil zetten loopt het in de soep.
Nog een tip (ik heb gelezen dat je e.e.a. inmiddels aan het werken hebt):
Schrijven kost meer stroom dan lezen.
Ik heb gemerkt dat USB poorten niet altijd genoeg stroom leveren als er geschreven wordt.
Daarom adviseer ik altijd een externe adapter.
Of een Y-kabel.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1