Dir-655 switch en 3 PC's - streaming probs.

Pagina: 1
Acties:

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-03 20:28
Hoi,

Ben sinds 18 december overgestapt op surfnet waar ik eerst op tele2 zat en heb dus een nieuwe router moeten aanschaffen.
Ben er tevreden over de DIR-655 en alles werkt ook (FTP - IIS etc op mijn "main" PC)
Maar nu heb ik toch een probleem(pje)

Het streamen van mijn PC naar de HTPC gaat niet echt best, elke 30-60 seconden slaat de muziek/film/dvd/divx over.
Oftewel het gaat ergens niet helemaal goed.
  • Kabels zijn allen cat5 (of ze shielded zijn weet ik niet het zijn generic kabels)
  • Alles loopt op 1Gbps
  • De kabel van de router naar de switch loopt langs 220 (dat kan echt niet anders)
  • Een file kopiëren van de PC naar de HTPC gaat rond de 60MB/s
  • De server staat uit, die wordt geupgrade, kan dus niet testen of dat wel werkt (server -> HTPC)
  • Heb even geen kabel om te testen of het de 220v is.
  • Netwerk usage is onder de 2% (streamen en torrent seeden 2MB/s)
Dit is hoe het er nu uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7859/setups.th.png

De manier waarop het nu zit kan eigenlijk niet veel anders, of de switch moet eruit en dan rechtstreeks op de router.

Iemand een idee?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-02 15:11
Als ik zo het plaatje zie, lopen er 2 kabels van de Gigabit switch -> je pc?
Dat wil nog wel eens een probleem geven als je PC & Switch hier niet op ingesteld zijn (zie Wikipedia: Link aggregation)

Probeer het eens met een single link naar je PC.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-03 20:28
Yep, allebei de nics zitten in de switch.
Het is niet zo'n hele dure dus ik zal het even testen - en even die wiki bekoekeloeren - thanks.

edit: het is een Sweex SW101

Auto-MDI/MDI-X
Full/half duplex
Auto-Negotiation
Ports quantity 5
Management protocols IEEE802.3, IEEE802.3u
Data transfer rate 1000 Mbps

Volgens mij had ik het hiervoor ook met 2 kabels op de switch ---> modem/switch en de htpc zat ook direct op de modem/switch.
Eigenlijk dus als ik het nu ook heb.

Ga nu even testen met 1 kabel.

[ Voor 57% gewijzigd door Bad Brains op 08-01-2010 19:47 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.