[VB] Error bij gebruiken van winsock

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
Hallo allemaal,

Als ik winsock gebruik dan krijg ik de volgende error als ik debuggen start.
Er is een fout opgetreden bij het maken van het formulier. Zie ExceptionInnerException voor details. De fout is: Klasse is niet geregistreerd (Uitzondering van HRESULT: 0x80040154 (REGDB_E_CLASSNOTREG))
Ik krijg een "verzenden, niet verzenden" foutmelding als ik de gecompilede .exe probeer te openen.

Is dit simpel op te lossen of moet ik een ander alternatief zoeken? Ik heb wel ergens gelezen dat winsock control een oud COM onderdeel is en dat er inmiddels een nieuw .NET onderdeel is.

Misschien dat jullie mij wat meer over de .NET variant kunnen vertellen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik krijg een "verzenden, niet verzenden" foutmelding als ik de gecompilede .exe probeer te openen.
en als je nu eens begint met je app te debuggen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
somers1234 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:21:
Hallo allemaal,

Als ik winsock gebruik dan krijg ik de volgende error als ik debuggen start.

[...]

En wat is er niet duidelijk aan die foutmelding? Heb je er al eens op ge-googled? (Hint: eerste hit is al raak als ik op m'n gut-feel mag vertrouwen).
somers1234 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:21:
Is dit simpel op te lossen of moet ik een ander alternatief zoeken? Ik heb wel ergens gelezen dat winsock control een oud COM onderdeel is en dat er inmiddels een nieuw .NET onderdeel is.

Misschien dat jullie mij wat meer over de .NET variant kunnen vertellen?
Daar is de MSDN voor. Als je concrete(!) vragen hebt die niet in de documentatie staan dan kunnen we je daar wel verder mee helpen, maar je verwacht toch niet dat we je hier nu "effe" socket-programming gaan zitten uitleggen, wel? :D

Neem even onze Quickstart door en ontdek waarom dit topic op slot zit en leer meteen hoe we wél graag een topic zien.
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 08-01-2010 18:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.