swfobject

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik liep tegen een klein probleempje op, en vroeg me af of iemand hier er misschien een oplossing voor wist.

Het probleem is als volgt (alleen in firefox):
Binnen mijn website gebruik ik meerdere flash objecten, die door middel van swfobject2 worden geïmplementeerd. Dit gebeurd naar behoren. Binnen deze flash objecten zitten echter click acties (onder andere het menu is flash), en wanneer je klikt op iets binnen de flash movie, krijgt het object een gespikkelde border

Voor een click ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://steinfortuin.nl/screen1.jpg

Na een click zo:
Afbeeldingslocatie: http://steinfortuin.nl/screen2.jpg

De code om de swf te implementeren, in de head:
<script type="text/javascript" language="javascript" src="<?=$path?>webblocks/js/swfobject2.js"></script>

De code waarmee een movie geïmplementeerd wordt:
<div class="header" id="header_flash"></div>
<script type="text/javascript">
var flashvars = {

};
var params = {
wmode: "transparent"
};

swfobject.embedSWF("../webblocks/swf/header.swf", "header_flash", "960", "180", "9.0.0",false, flashvars, params);
</script>

Nu is mijn vraag, is er een manier om dit te ontwijken, zodat als je op een flash object klikt er geen stippeltjes omheen komen? Of is dit gewoon iets wat niet te ontwijken is binnen firefox?

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die "gespikkelde border" heet een "Focus rectangle" ;) <hint>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

offtopic:
Mag ik je er op wijzen dat een flash menu niet de optimale keus is, tenzij je ook een tekst alternatief gaat bieden voor browsers zonder flash of javascript?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MueR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:03:
offtopic:
Mag ik je er op wijzen dat een flash menu niet de optimale keus is, tenzij je ook een tekst alternatief gaat bieden voor browsers zonder flash of javascript?
offtopic:
En mag ik je erop wijzen dat dit soort menu's tegenwoordig eenvoudig met behulp van een javascript framework als jquery of mootools gemaakt kan worden. Inclusief het meeste van de eye-candy animatie van flash. Heel vaak is flash dus niet eens meer nodig voor dit soort menu's

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

offtopic:
Ik doelde meer op de grootste textuele browsersoort: spiders zoals GoogleBot. Toch lief als die je portfolio enzo kan zien.

[ Voor 20% gewijzigd door MueR op 08-01-2010 19:34 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MueR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:33:
offtopic:
Ik doelde meer op de grootste textuele browsersoort: spiders zoals GoogleBot. Toch lief als die je portfolio enzo kan zien.
offtopic:
Met een javascript oplossing kun je zo'n menu perfect "browser degradable" maken. Zo maak je je menu met <ul> <li> elementen die op hun beurt weer een <a href> hebben. Met een javascript en CSS sausje zorg je voor de eye candy. Maar zonder javascript en CSS snapt een browser als Links of GoogleBot dat menu nog prima hoor. En dat is een heel verschil met zo'n Flash banner

Sorry trouwens voor de (off)topic kaping...

Om het goed te maken, probeer eens deze CSS property:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
object:focus
{
    outline: none;
}

[ Voor 11% gewijzigd door DexterDee op 08-01-2010 20:16 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW