Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo allen,

vandaag probeer ik mijn oude acer 5024wlmi opnieuw te installeren maar tijdens de installatie valt hij steeds ineens uit. ik ben alsvolgt te werk gegaan:

ik plaats de systemcd in de laptop tijdens het opstarten, hij start nu op en ik kies welke taal ik wil: Nederlands.
Vervolgens wordt mij gevraagd of ik dit echt wil gaan doen en ik druk op enter (ok), Daarna staat er dat ik de cd moet uitwerpen en de recovery cd erin moet doen en dan op OK moet drukken. De CD stopt vervolgens met draaien en ik druk op eject, stop recoverycd 1 van de 2 erin en ik kom in een symantec scherm waar hij de partitie gaat herstellen, zo staat er.

Dit heb ik inmiddels al ongeveer 10 keer gedaan want steeds valt de laptop uit, iedere keer op een ander moment van de procedure. Echter, op de voeding die in het stopcontact zit blijft gewoon een groen lampje branden...

Ik heb al de batterij en stroom voor 20 seconden eruit gehaald, maar dit mocht niet baten. Als ik gewoon windows xp opstart dan blijft de laptop wel aan.
De recovery en systemcd's zijn denk ik niet beschadigd want die heb ik vandaag voor het eerst uit hun hoesjes gehaald...

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd? graag hulp want ik wil opnieuw xp erop hebben...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Als je in XP bent, installeer dan eens Speedfan, en kijk wat de temperaturen zijn als je de laptop flink belast.

Kan zijn dat hij uitvalt omdat hij oververhit raakt tijdens het restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathieuh schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:19:
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd? graag hulp want ik wil opnieuw xp erop hebben...
haal dan een CD'tje bij de buurman, ben je meteen van die acet-troep software af...
je kan hem ook zelf downloaden en branden: dat is legaal (mits je een key hebt, onderop de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:21:
Als je in XP bent, installeer dan eens Speedfan, en kijk wat de temperaturen zijn als je de laptop flink belast.

Kan zijn dat hij uitvalt omdat hij oververhit raakt tijdens het restoren.
Zal ik gaan doen, hij is nu verder dan ooit op dit moment op 10%, hij gaat nu dus wel verder...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:21:
[...]

haal dan een CD'tje bij de buurman, ben je meteen van die acet-troep software af...
je kan hem ook zelf downloaden en branden: dat is legaal (mits je een key hebt, onderop de laptop)
Je bedoelt een gewone windows xp recovery disk? ik heb inderdaad gewoon een legale xp key...

Edit:
En jawel, bij 16% uitgevallen. Even speedfan installeren en ik geef de waardes zo door...
De laptop staat op mijn matras, misschien niet zo slim?

Edit 2:
fijn, hij start niet meer op. hij stopt na 4 seconden met de volgende error:

TRAP 00000006 Exception

Ik zie nu wel dat onderop de ventilator ongelofelijk veel stof zit, Dit ga ik eventjes weghalen

[ Voor 18% gewijzigd door Mathieuh op 08-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
oke, ik had hem gestofzuigt, maar na een tijdje viel hij weeeeer uit

ik ga hem nu openschroeven en enven kijken of er nog ergens stof zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan best een temperatuursprobleem zijn.
Kijk in Windows eens met SpeedFan of HWMonitor wat de temperaturen zijn, na het uitkuisen.

Als je laptop in het stopcontact zit kan je vaak de batterij er uit halen en het de stroom van de adapter werken.
Dit heb ik een tijd gedaan bij een laptop die de hele tijd uitviel, bleek dat, ondanks de netstroom de laptop uitviel als het contact met de batterij even verbroken werd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
ik kom niet in windows meer ;), ik heb nu dus de laptop open gemaakt en weer dicht gedaan. De fan uiteraard schoon gemaakt en hij is nu weer bezig met recoveren. Op dit moment op 9% daarmee, net gestart.

Ik heb het vermoeden dat hij zometeen weer uit zal gaan vallen, maar dat zien we dan wel weer.
Iemand een idee wat ik kan doen als hij zometeen weer uitvalt?

natuurlijk hield ik ineens schroefjes open, 3 in totaal. 1 weet ik al wel, maar de andere 2: ik heb geeeen idee. Had alles in apparte bakjes gedaan. Nou ,goed...

Edit:
Het is allemaal gelukt, hij doet het weer prima. Tot nu toe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mathieuh op 08-01-2010 21:19 ]

Pagina: 1