gele artifacts/corruption bij radeon hd 4770

Pagina: 1
Acties:

• Ramenta
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 12:41
Vorige week heb ik een nieuwe ati radeon hd 4770 gekocht. Deze vervolgens geïnstalleerd en meer dan een week plezier van gehad, totdat er eergisteren vreemde gele vlekken ontstonden op mn beeld.
Het begint eerst heel diffuus met een aantal vlekjes verspreid over mn beeld, maar als ik vervolgens een schermpje versleep of bij een witte website naar beneden scroll, trekken deze vlekken strepen en is al snel al het wit (en soms ook andere kleuren) geel geworden.

Voor de duidelijkheid heb ik een paar screenshots geüpload.
http://imgur.com/Rica1
http://imgur.com/kCn3u
(de onderste ontstond na vrij veel 'geshake' van het venster)

Een aantal vrij zware spellen gespeeld (GTA4, Arkham Asylum), maar daar doen zich, voor zover ik heb kunnen zien, geen problemen voor.
Ik heb de nieuwste drivers van ati geïnstalleerd. Op een nieuwe partitie heb ik opnieuw windows xp geïnstalleerd met daarnaast zo min mogelijk andere software, maar ook hier heb ik dezelfde problemen.
Google gebruikt, GoT-search gebruikt, maar vooralsnog geen oplossing gevonden. Vandaar dan ook deze vraag. Wat kan er mis zijn en hoe kan ik dit het beste oplossen??

[ Voor 6% gewijzigd door Ramenta op 08-01-2010 16:59 . Reden: info vergeten toe te voegen ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Zit je monitorkabel er wel goed in? Typisch een half aangesloten monitor kleurtje :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Ramenta
Jup, net gecheckt. Kabel er uitgetrokken en weer ingedaan (aan allebei de kanten), maar jammergenoeg geen verschil.

Verwijderd

allereerst een ander scherm proberen, zo weet je zeker dat het probleem niet in de vga-kabel van het scherm zit? Verder zou ik de temperaturen van de kaart eens uitlezen, misschien dat het koelblok een slechte verbinding maakt met de gpu en zo te warm word? Heb je de laatste nieuwe ATi-drivers geïnstaleerd? Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de kaart RMA moet.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:31:
allereerst een ander scherm proberen, zo weet je zeker dat het probleem niet in de vga-kabel van het scherm zit? Verder zou ik de temperaturen van de kaart eens uitlezen, misschien dat het koelblok een slechte verbinding maakt met de gpu en zo te warm word? Heb je de laatste nieuwe ATi-drivers geïnstaleerd? Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de kaart RMA moet.
Door een andere monitor te proberen ligt het niet aan de kabel? :? Dan moet hij natuurlijk een andere monitor en een andere kabel gebruiken. Ik zou eerst maar is even voor een andere kabel kijken hier lijkt mij het probleem ook te zitten.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Als je er screenshots van kan maken ligt het probleem 100% zeker niet aan het scherm of de kabel maar wel de grafische kaart. Een andere kabel of een ander beeldscherm proberen zal je dus niks wijzer maken. Andere drivers helpen het probleem niet. Dus het moet de hardware zijn die stuk is. Gezien het een nieuwe kaart is, zou ik niet twijfelen en die in RMA doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 17:41 ]

• Ramenta
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga even een kabel zoeken. Maak btw gebruik van een dvi-kabel (niet vga).

edit: andere kabel op zelfde monitor geeft nog steeds problemen

[ Voor 24% gewijzigd door Ramenta op 08-01-2010 17:43 ]

• Ramenta
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:38:
Als je er screenshots van kan maken ligt het probleem 100% zeker niet aan het scherm of de kabel maar wel de grafische kaart. Een andere kabel of een ander beeldscherm proberen zal je dus niks wijzer maken. Andere drivers helpen het probleem niet. Dus het moet de hardware zijn die stuk is. Gezien het een nieuwe kaart is, zou ik niet twijfelen en die in RMA doen.
Ik was er ook vanuit gegaan dat t aan mn hardware ligt (aangezien ie het op een andere xp installatie ook doet), maar dacht dat het misschien een bekend probleem was (voor jullie) waar een makkelijke oplossing voor was.
Maar helaas, dan maar morgen langs bij de winkel waar ik m vandaan heb
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1