[Windows 7] mp3 metadata weg & favorieten vraag*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Hey,

Ik heb sinds een week nu Windows 7 Professional geinstalleerd en ik zit met een paar probleempjes, ik ga beginnen met het grootste:

1. Eeen groot aantal van mijn mp3-bestanden hebben geen meta-data meer en ik kan die ook niet meer aanpassen. Ik kan in Windows Media Player 12 ook niet meer vooruitspoelen of dergelijke. Ik kan ze enkel afspelen. In VLC kan ik het wel nog.

Ik weet dat in de tijd van de beta's er een probleem was met corrupte mp3's en WMP12 als je deze de metadata automatisch liet aanvullen. Hij deed dit dus nu ook want het staat standaard aan. Ik heb het nu afgezet. Helaas kon ik niets vinden over mensen die dergelijke problemen nog hadden na de beta's, dus mijn vraag, is dit hetzelfde probleem? Wat doe ik eraan? Zijn mijn mp3's nog te redden? Ik heb wel nog een backup staan, maar daarmee is het probleem niet definitief opgelost natuurlijk. Ik kan de mp3's wel verwijderen of verplaatsen.

edit: bij de meeste liedjes kan ik wel vooruitspoelen, ik kan gewoon niets van metagegevens toevoegen of verwijderen. Grootste probleem daarbij is dat ze niet tevoorschijn komen als ik ze zoek in mijn bibliotheek. Iemand die dit herkent?

Opmerking is wel: ik heb diezelfde mp3 bestanden ook al afgespeeld op een Linux partitie met Amarok op KDE 4.3 (openSUSE 11.2), maar die is er samen met vista afgevlogen en toen heb ik geen problemen gemerkt. Dus ik DENK dat het na mijn linux avontuur pas begonnen is. De MP3's hebben ook altijd op mijn NTFS-partitie gestaan.

2. Ik heb in IE8 mijn favorieten geimporteerd vanuit Firefox 3.5. Die worden dan in de standaardmap gezet voor Favorieten in je documentenmap. Daar is ergens iets misgelopen en 2 mappen die aangemaakt zijn in de map 'Werkbalk Favorieten' kan ik niet meer verwijderen. De snelkoppelingen erin kon ik wel nog verwijderen. Ik gebruik nu als voorlopige oplossing een andere map voor mijn Favorieten, maar ik zou die 2 mappen toch graag verwijderd zien. Als error krijg ik 'dit item bevindt zich niet langer in .../Werkbalk Favorieten. Controleer de locatie en probeer het opnieuw.' De locatie is wel degelijk daar en er is geen informatie meer beschikbaar over wanneer die aangemaakt is enz.

Bedankt alvast en groeten

[ Voor 5% gewijzigd door illewoare op 08-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Eventjes een bump aangezien mijn topic van de eerste pagina af is. Wijs me erop indien dit niet toegelaten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het installeren van windows 7 was ook een groot gedeelte van mijn mp3 metadata onzichtbaar. De oplossing was voor mij om met mp3 tag & rename de metadata opnieuw te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat misschien "Overwrite all media information" onder "Retrieve additional information from the Internet" bij het tabblad 'Library' in de Options aan, misschien heeft dat de metadata verwijderd?
En staan de mp3tjes niet toevallig op Read-Only?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-01-2010 19:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik heb het niet getest met een apart programma (zoals mp3 tag & rename), maar in de explorer en in WMP kan ik het alvast niet aanpassen. "Fout 0x8007000D: De gegevens zijn ongeldig." Ze staan niet op read-only, althans diegene die ik bekeken heb niet. Ik denk dat ongeveer de helft van mijn muziekcollectie aangetast is, enkel albums en meestal het volledige album, soms deels.

"Retrieve additional information for the internet" stond aan, maar niet "all media information", enkel diegene die ontbraken. (kan het niet exact verwoorden want ik heb de nederlandse versie) Ik heb nu een experiment gedaan met een aantal mp3': de helft in orde, de andere helft niet in mijn bibiliotheek gestopt en de optie terug aangezet maar dan 'overwrite all media information', maar er blijkt niets te veranderen, ook niet met de mp3's die nog in orde zijn.

Bedankt alvast voor de respons :) ik zal de volgende keer maken dat mijn titel vollediger is!

[ Voor 8% gewijzigd door illewoare op 09-01-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je ook andere errors gekregen? (als in: Niet bij mp3tjes)
Misschien een corrupte schijf of corrupt geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Enkel dat 2de probleem met mijn favorieten in IE die ik nu niet meer kan verwijderen van uit mijn firstpost. Ik heb het samen gepost omdat het misschien iets met elkaar te maken had. Buiten die 2 dingen nog nergens merkbaar last van gehad, en ik heb mijn W7 install toch al behoorlijk intensief gebruikt de laatste week.

Corrupte schijf of geheugen zou me ten zeerste verbazen aangezien mijn laptop nog maar 1,5 jaar oud is... Misschien tips waar ik zou kunnen kijken om dat te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

illewoare schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:39:
1. Eeen groot aantal van mijn mp3-bestanden hebben geen meta-data meer en ik kan die ook niet meer aanpassen.
Zet je backup terug. Ik hoop dat je die toch wel hebt gemaakt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
illewoare schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:16:
Enkel dat 2de probleem met mijn favorieten in IE die ik nu niet meer kan verwijderen van uit mijn firstpost. Ik heb het samen gepost omdat het misschien iets met elkaar te maken had. Buiten die 2 dingen nog nergens merkbaar last van gehad, en ik heb mijn W7 install toch al behoorlijk intensief gebruikt de laatste week.

Corrupte schijf of geheugen zou me ten zeerste verbazen aangezien mijn laptop nog maar 1,5 jaar oud is... Misschien tips waar ik zou kunnen kijken om dat te checken?
Windows 7 heeft een ingebouwde schijfcontrole en ingebouwde geheugencontrole.
Al denk ik ook niet dat het daaraan ligt, hoor.
Misschien dat Amarok de bestanden op een of andere manier corrupt heeft gemaakt ofzo? Ik weet het niet.
Maar het kan geen kwaad om de schijf/geheugen even na te lopn, zodat je die tenminste uit kan sluiten :)
gambieter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:17:
[...]

Zet je backup terug. Ik hoop dat je die toch wel hebt gemaakt?
Ja, staat ook in z'n topicstart.
Maar als we niet weten waar het aan ligt loopt-ie natuurlijk zo het risico dat de volgende zooi ook corrupt raakt.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 10-01-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

anandus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:18:
Ja, staat ook in z'n topicstart.
Maar als we niet weten waar het aan ligt loopt-ie natuurlijk zo het risico dat de volgende zooi ook corrupt raakt.
Ah, overheen gelezen :) . En verder eens, dit is iets wat toekomstige files riskeert.

"Leen" wat mp3's van kennissen, zie wat ermee gebeurt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik zal morgen als ik mijn harde schijf terug heb eens heel de boel terug vervangen en zien of het nog terugkomt. Ik blijf toch een vermoeden hebben dat't aan die mediagegevens functie ligt van WMP12, hoewel het zeer onwaarschijnlijk want dit is toch uitgebreid getest voor de release van windows 7. Ik laat wel iets weten of er weer vreemde dingen gebeuren als ik ze terug toevoeg aan mijn mediabibliotheek.

Dan zit ik nog met dat probleempje van die 2 mappen in mijn 'favorieten' map die ik maar niet wegkrijg. Iemand daar een idee over?

ps: ben toch even een check aan het doen van die partitie om zeker te zijn dat er geen fouten op zitten.
edit: geen fouten hier dus :)
edit 2: het is me gelukt die 2 mappen te verwijderen via:

- windows-toets + r
- "cmd"
- dan op de map die de foute mappen bevat het volgende: rmdir /s mapnaam

gevonden op: http://winhlp.com/node/39!

[ Voor 26% gewijzigd door illewoare op 10-01-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Net mijn externe HDD even aangelegd en de backup bekeken, blijkt daar ook zo te zijn. Die backup is van voor mijn windows 7 installatie, dus ik gok dat Amarok inderdaad mijn mp3's vernaaid heeft. Een geluk dat de mp3's nog op de pc van mijn broer ook staan, daar zijn ze nog in orde.

Excuses aan Microsoft voor deze voorbarige beschuldiging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Had je toen soms die (externe) disk met NTFS erop door je linux laten mounten?
Ik kan me voorstellen dat ntfs-3g mogelijk in die versie de metadata (die in NTFS wordt gestored als Alternate Data Stream wellicht) heeft vernaggeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik heb 3 partities, 1 vista (nu w7), 1 openSUSE 11.2 en 1 met mijn documenten die altijd NTFS gebleven is, ook toen ik op linux zat. De fout is gewoon meegekopieerd toen ik via mijn vista net voor de install van w7 heel de boel naar mijn externe disk gekopieerd heb als backup.

Nu, alles is weer in orde en ik weet dus dat ik zonder zorgen mijn mp3's in WMP kan laden. Ik kon dit niet vroeger gecheckt hebben doordat ik mijn externe disk uitgeleend had, dus was het toch best om het eens te vragen hier.

Bedankt iig voor de respons!

[ Voor 18% gewijzigd door illewoare op 11-01-2010 00:51 ]

Pagina: 1