Hallo,
Ik heb momenteel een laptop Asus A7v. Deze is nu drie of 4 jr oud en ik wil eigenlijk een nieuwe aanschaffen. Waar ik hem mn voor gebruik:
- foto bewerking (photoshop)
- evt. video bewerking (pinacle)
- programmeren (Web, VB(A), Flash, Java)
- Database server MySQL of Oracle express edition (APEX speel ik wat mee)
- webserver (Apache, IIS)
- Eclipse
- Tekstverwerking
- Mailen (Mozilla)
- Internet
Ik gebruik hem als desktop vervanger en niet direct als laptop. Hierdoor kan ik gewoon beneden op de keuken tafel werken.
Ik zou graag een lekker vlot werkende laptop willen kopen. De asus die ik nu heb werkt wel maar het duurt wel even met het opstarten.
Maar wat is momenteel een goeie vlot werkende laptop voor de bovenstaande applicaties? Kan iemand mij daar een advies over geven. (Of heeft iemand een 'beste' Prijs/Prestatie aanrader !)
Waar ik een beetje naar zit te kijken is:
- 17" of meer (maar wat is nou handiger een 17" met een hoger resolutie of bv een 18" maar dan met een lagere resolutie? En is het bij een resolutie van 1600x1080 nog leesbaar? Of moet je min. een 19" scherm hebben?)
- Processor? (Ik zie T6600, P8700, Q...)
- 4Gb (of is 2 Gb ook ruim voldoende)
- 320 Gb 7200 rpm Sata (of meer)
- Video? (HD4650?)
- Merk Asus, Hp, Dell,
- And last but not least Prijs 800 a 1000 euro. (of is dat niet reëel voor wat ik wil)
Alvast bedankt
Nico
Ik heb momenteel een laptop Asus A7v. Deze is nu drie of 4 jr oud en ik wil eigenlijk een nieuwe aanschaffen. Waar ik hem mn voor gebruik:
- foto bewerking (photoshop)
- evt. video bewerking (pinacle)
- programmeren (Web, VB(A), Flash, Java)
- Database server MySQL of Oracle express edition (APEX speel ik wat mee)
- webserver (Apache, IIS)
- Eclipse
- Tekstverwerking
- Mailen (Mozilla)
- Internet
Ik gebruik hem als desktop vervanger en niet direct als laptop. Hierdoor kan ik gewoon beneden op de keuken tafel werken.
Ik zou graag een lekker vlot werkende laptop willen kopen. De asus die ik nu heb werkt wel maar het duurt wel even met het opstarten.
Maar wat is momenteel een goeie vlot werkende laptop voor de bovenstaande applicaties? Kan iemand mij daar een advies over geven. (Of heeft iemand een 'beste' Prijs/Prestatie aanrader !)
Waar ik een beetje naar zit te kijken is:
- 17" of meer (maar wat is nou handiger een 17" met een hoger resolutie of bv een 18" maar dan met een lagere resolutie? En is het bij een resolutie van 1600x1080 nog leesbaar? Of moet je min. een 19" scherm hebben?)
- Processor? (Ik zie T6600, P8700, Q...)
- 4Gb (of is 2 Gb ook ruim voldoende)
- 320 Gb 7200 rpm Sata (of meer)
- Video? (HD4650?)
- Merk Asus, Hp, Dell,
- And last but not least Prijs 800 a 1000 euro. (of is dat niet reëel voor wat ik wil)
Alvast bedankt
Nico