• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Deze vraag is al in vele varianten langs gekomen, maar ik kan het juiste antwoord op mijn exacte vraag niet vinden, hoewel ik echter wel een idee heb.

Ik heb mijn Ziggo HD tuner en mijn Laptop beide via HDMI aangesloten op mijn tv (Samsung LE40a656). Mijn tv is op zijn beurt met een analoge tulp stekker aangesloten op mijn versterker (Pioneer Klasse A) zodat ik het geluid over mijn stereo boxen kan luisteren. (geluid over de tv is echt r*k).

Wanneer ik nu beeld in HD naar mijn tv zend (Film1 HD, Ned 123 HD, NGC HD, HD filmpje van de lappert, maakt niet uit, als het maar HD is) loopt het geluid over de stereo niet meer synchroon.

Nu wil ik niet graag afscheid nemen van mijn mooie versterker, maar ik vermoed dat de oplossing de aanschaf van een versterker met optische ingang is, zodat ik de optische uitgang van de tv hierop aan kan sluiten. Ik weet dit echter niet zeker en wil niet graag voor Jan L*l een nieuwe versterker aanschaffen die gezien mijn financiele situatie waarschijnlijk in alle andere opzichten minder is dan die ik nu heb.

Heeft iemand hier ideeën over en/of een uitleg hierbij?

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Het is niet gezegd dat de delay met de optische uitgang van de tv weg is. Het gekke is dat de Audio Out van de tv veelal wordt gelinked met eventuele beeldverbeteraars/software zodat de uitgaande audio gelijk loopt. Waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe receiver is dat je een instelbare delay hebt. Wel even kijken naar hoe veel delay je hebt. Want zo hebben Philips tv's 200ms delay en dan moet je receiver dus ook tot 200ms instelbaar zijn. En wat je veel ziet zijn waarden van 100 tot 150ms bij "normale" receivers. Zijn ook receivers die tot 1000 ms instelbaar zijn, maar van die prijzen wordt je niet vrolijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Ok, thx! Dus optisch hoeft niet per sé een oplossing te zijn. Dat maakt mijn zoekopdracht op marktplaats wel weer iets ruimer. :)
Maar krijg ik met delay dan niet het probleem dat ik elke keer wanneer ik een HD zender of film op zet ik de delay moet veranderen? Lijkt me nog steeds omslachtiger dan nodig.

Ik zag ook dat er versterkers/receivers waren met HDMI poorten. Zou via dit misschien wel bij elk beeldtype een synchroon geluid kunnen krijgen het beeld door te porten van de receiver naar de tv?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

HDMI 1.3 ondersteunt in theorie auto-lip-sync. Dus als beide apparaten over HDMI 1.3 beschikken kunnen deze communiceren en dan de delay zelf instellen en de zichtbare vertraging dus opheffen.

Ik heb zelf geen ervaring met deze manier van aansluiten, dus kan je daar helaas niets over vertellen met betrekking of het werkt of niet...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Samsung staat bekend om zn lipsync problemen.
Vaak is dit verdwenen als je de koptelefoonuitgang gebruikt!