Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VMware - Video bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ers,

Ik heb in VMware Workstation 7 een Windows 7 x64 installatie toegevoegd.
Alles qua 3d-instellingen heb ik -denk ik- goed geconfigureerd want zelfs de Aero-skin is zichtbaar.
Waneer ik dxdiag uitvoer, zie ik dat het DirectX11 ondersteund en dat het volgende wordt weergegeven bij Display:
DirectDraw Acceleration: Enabled
Direct3D Acceleration: Enabled
AGP Texture Acceleration: Not Available

Nu, wanneer ik een simpel DivX filmpje afspeel, loopt de CPU al gauw op tot 100%. Dit wil dus zeggen dat de GPU hier niets in de pap te brokken heeft, wat ik uiterst vreemd vind na de instellingen hierboven gezien te hebben. :s

Heeft dit dan toch iets te maken met codecs? (De nieuwe Windows 7 x64 installatie bevat er dus -nog- geen)
Ligt dit aan VMware?

Graag wat verduidelijking..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :s

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je vergeet even dat je in een VM werkt, niet alles is native. Dat je 3D werkt is leuk, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het afspelen van een DivX filmpje. Het is mogelijk dat het aan de codec ligt, welke gebruik je namelijk, die van DivX zelf, Xvid (kan schijnbaar ook DivX afspelen), FFDshow? Het kan ook zijn dat VMWare gewoon zeer inefficiënt is met video. Wat is de bitrate? Wat doet je Host zelf?

GPU support is alleen voor BR stuff, dus H.264 e.d. Een simpel DivX filmpje heeft geen nut, dat kan de CPU makkelijk aan, mits deze snel genoeg is (welke nou niet tegenwoordig?). Bovendien doet de driver er niets mee vziw. En dan nog zou het een wonder zijn als het in een VM werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meh.
Zolang het geen HD materiaal is in H.264 of ander intensief spul kan dat wel degelijk in een VMware Guest - mits de specs op orde zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zeg ook niet dat VMWare het niet kan, maar dat het de oorzaak voor de hoge CPU kan zijn. Hij zegt ook niet of de video vloeiend gaat. Als het wel vloeiend gaat, niet op letten toch?

Verwijderd

Topicstarter
Wel dus, aan de hardware zal het niet liggen. Maar een gewone divx film bekijken met standaard bitrate kan de virtuele machine net niet aan. De CPU loopt op tot 100% en beeld en geluid zijn lichtjes out of sync.

Is er geen manier om de GPU ook zijn werk te laten doen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het in het geval van VMware Workstation over een softwarematig geemuleerde DX9 32MB mem video-adapter.
Welk werk wilde je die dan laten doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling was om MCE van Windows7 virtueel te laten draaien op Windows Home Server. Zou het natuurlijk graag in 1 bak krijgen. Maar blijkbaar zit ik met een probleem aangezien die nog niet deftig een filmpje kan afspelen.. :(

Iemand die een alternatief weet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Je hebt dacht ik linux virtueel systemen die dichter bij hardware staan, of je hiermee snelheid haalt om je films te splen weet ik niet.
Dan zou je een kleine os installeren(linux), dan overige systemen installeren.
Zelf heb ik geen ervaring hiermee, maar misschien kunnen anderen hiermee helpen of zoek anders alles op over virtualiseren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet wel dat een hoop gebruikers van VMWare overgegaan zijn naar VirtualBox omdat die een stuk sneller aanvoelt. Ik kan in VB ook prima een filmpje afspelen. Nu heb ik 'm wel draaien op Ubuntu, dus dat kan al een stukje schelen. Niet geschoten is altijd mis, probeer het dus eens. Tis nog gratis ook ;).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik al verschillende virtuele machines overlopen maar VMware draaide tot nu het snelste.
Ik zal het idee maar moeten laten varen zeker?

Ik heb wel gezien dat recentere TV's DLNA ondersteunen. Deze worden "gevoed" door een netwerkaansluiting en decoden het filmpje zelf ipv de server.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laatste idee: installeer een media center app op de server zelf. Er zijn genoeg 3rd party programma's die je kan proberen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:33:
De bedoeling was om MCE van Windows7 virtueel te laten draaien op Windows Home Server.
Da's inderdaad een no-go.

Genoeg andere alternatieven voorhanden.
Ik heb wel gezien dat recentere TV's DLNA ondersteunen. Deze worden "gevoed" door een netwerkaansluiting en decoden het filmpje zelf ipv de server.
Ik heb zo'n TV, maar stel je daar niet teveel van voor ;) Da's echt nog geen HD kwaliteit wat daaroverheen streamt.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 12-01-2010 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar alternatieven maar vind er helaas geen? Waarschijnlijk verkeerde zoektermen gebruik.

Alt-92, kent u dan een deftig alternatief qua software dat media center benaderd en op WHS te installeren is?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dizorder: Meuktracker? meuk: XBMC Media Center 9.11 final is een goed alternatief bijvoorbeeld.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Dit is wat ik bedoelde.
hardware virtual machines.

Voorbeeld.
http://www.virtuatopia.co...e_%28HVM%29_domainU_Guest

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal,

VMware heeft zoveel producten dat ik niet meer weet welke bij mij past. Dus misschien iemand die hierin verduidelijking kan brengen.

Ik ben het volgende van plan:
Graag zou ik een virtuele computer draaien met zoveel mogelijk hardware support (lees: 3D).
Onlangs las ik dat VMware server op een hoog niveau draait in de hiërarchie.

Afbeeldingslocatie: http://www.vcritical.com/wp-content/uploads/2009/11/vmw-msft-4-layers.png

De bedoeling zou dus zijn dat de computer 2 verschillende OS-en draait.
De ene zou WHS zijn, de andere MCE ('k hoor het je al zeggen...)

Alvast bedankt,

Toon

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is je onderliggende doel met MCE en WHS? MCE virtueel en toch TV-kaarten aanspreken is mij nooit goed gelukt (al moet ik zeggen dat ik al snel overstapte op een 'fysieke' MCE). Bij mij werkte MCE fysiek draaien prima, met WHS onder MS Virtual Server (of VMWare Server).

Los daarvan: probeer het en je weet het (zolang je nog maar even niet je Windows activeert en er binnen x dagen achter komt dat het wel/niet werkt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Wel, de bedoeling is dat ik WHS kan combineren met de Media Center van Windows 7 of Windows XP Media Center 2005.
Dit omdat ik dan een computer zou kunnen bouwen die naast de TV zou staan. Ik kan immers al mijn bestanden (waaronder films) rechtstreeks op die pc zetten via het netwerk, en ze dan afspelen op de TV.

Maar daarvoor moet ik ergens een oplossing vinden waardoor de Media Center hardware accelerated 3D kan leveren voor ietwat "zwaardere films". (zoals 720p e.d., je weet wel)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Hoewel het nut me in dit geval een beetje ontgaat, denk ik dat je het beste naar VMWare Workstation kunt kijken.
Het kost 'maar' 100 euro en heeft een vinkje 'Enable 3D acceleration'.
Weet niet precies wat het doet, maar het zal er niet voor niets staan.

Volgens mij hebben de gratis VMWare Player en Server deze optie niet.
Je zou natuurlijk ook een 2008R2 met Hyper-V role kunnen bouwen en daar je VM's in draaien. Weet niet of die ook 3D acceleratie heeft.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Beetje offtopic, maar wellicht ook wel handig voor de TS. Is het überhaupt mogelijk om in een virtuele machine fysieke hardware aan te spreken? (Denk aan een USB -> RS232 cardreader, DVB-S/Tunerkaarten)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
@Puch-Maxi, USB is perfect aanspreekbaar en voor die tunerkaarten zijn er USB-adapters ter beschikking.
@Jan_V, Enable 3D acceleration staat helaas nog in zijn kinderschoentjes. Het nut is dus om 2 fysieke pc's te combineren in 1 HTPC/server.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:23:
Wel, de bedoeling is dat ik WHS kan combineren met de Media Center van Windows 7 of Windows XP Media Center 2005.
Dit omdat ik dan een computer zou kunnen bouwen die naast de TV zou staan. Ik kan immers al mijn bestanden (waaronder films) rechtstreeks op die pc zetten via het netwerk, en ze dan afspelen op de TV.

Maar daarvoor moet ik ergens een oplossing vinden waardoor de Media Center hardware accelerated 3D kan leveren voor ietwat "zwaardere films". (zoals 720p e.d., je weet wel)
In dat geval zou ik windows 7 / XP media center installeren op de PC, dan heb je alle support van (3D)-hardware. Vervolgens VMWare player (of server) installeren onder win7/XP en dat gebruiken om daarin virtueel WHS te draaien, die de specifieke support voor de hardware niet nodig heeft en dus simpel virtueel kan draaien.

Whatever

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:00:
@Puch-Maxi, USB is perfect aanspreekbaar en voor die tunerkaarten zijn er USB-adapters ter beschikking.
Dus direct HW aanspreken via bijvoorbeeld PCI gaat niet werken?

My favorite programming language is solder.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45
Puch-Maxi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:34:
[...]
Dus direct HW aanspreken via bijvoorbeeld PCI gaat niet werken?
niet met VMware nee

A wise man's life is based around fuck you

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
[b][message=33390307,noline]
Het kost 'maar' 100 euro en heeft een vinkje 'Enable 3D acceleration'.
Weet niet precies wat het doet, maar het zal er niet voor niets staan.
OpenGL 2.x werkt
OpenGL3.x weet niet, niet getest.
DX10/11 neen.
DX9.x werkt
DX8.x werkt, maar support kan incompleet zijn.
DX7.x en lager werken niet.

Er is natuurljik een performance hit, maar voor niet al te zwaren dingen is de 3D support echt super.
De hele catalogus van http://www.telltalegames.com draait hier bij voorbeeld perfect op 1680x1050 op een Phenom1 X4 9550 met GeForce 8800GT op Linux met een XP VM.
Dat doorsluizen van een hele PCI device aan een VM kan met Xen geloof ik.
Je zou met een 2e PCI videokaart een Xen VM een guest met 3D kunnen hebben in theorie.
Ik heb dit echter maar gehoord en niet zelf uitgezocht, dus misshien praat ik wel poep.
Pagina: 1