Ik heb vandaag bij mijn 128MB m-tec reepje een 128Mb hyundai reepje gezet van mycom en een Miro PCTV-Rave. Nu is het zo dat een paar minuten na het opstarten van de computer mijn muziek (winamp) wegvalt en een zeer hoge piep ontstaat. ik kan geen enkel nummer meer draaien. Het geluid van de TVkaart kan er nog wel doorheen komen. Wie weet waaraan het ligt????
Geluidskaart, en ik hoef niet eens winamp op te starten, hij begint vanzelf daarmee. ik heb het kabeltje van de tvkaart naar de geluidskaart (ingebouwde via zooi op MSI K7T pro 2a) losgehaald, maar ook dat werkt niet. Wat ik wel weet is dat TV-kaart en geluidskaart allebei op Irq 9 zitten samen met nog en zooi apparaten. MSI kan dit niet goed verdelen. Ik had eerst een hauppage erin, maar die had dat probleem niet, die had weer het prbleem dat ie niet met de via chipset werkte.
TV-kaart misschien te dicht bij de geluidskaart gezet op het moederbord? Probeer de geluidskaart en de TV kaart zover mogelijk van elkaar af te zetten (eerste en laatst PCI-slot).
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
Als er een fout is met je geheugen hoor je een piep door de pc-speaker volgens mij, dus daar ligt het niet aan. Probeer anders in je bios ff te kloten met irq's. Je com poort aan of uit zetten ofzo. Dan verdeelt ie de irq's opnieuw.
Ik adviseer je de tv kaart in de onderste PCI-slot te stouwen en de pci slot erboven leeg te houden.
Heb ik ook en geen enkel storings probleem, de tv kaart geeft een grootte spanning uit.
Waneer je de tvkabel verkeerd vasthoud krijg je ook een stroomschok die je voelt.
Heb ik ook en geen enkel storings probleem, de tv kaart geeft een grootte spanning uit.
Waneer je de tvkabel verkeerd vasthoud krijg je ook een stroomschok die je voelt.
There's no place like 127.0.0.1
Verwijderd
Is je temp. niet te hoog, bij mij gaat hij gigantisch irritant hoog piepen als hij te warm word. Download ff een programmatje en kijk hoe warm je proccesor word.
Probleem is gelocaliseerd en opgelost. Ik heb hem idd in de alleronderste pci-sleuf gestopt en het loopt al een half uur prima. Ik denk dat mijn netwerkkaart de storingsfactor was in dit geval.
Bedankt iedereen!!!!!
Bedankt iedereen!!!!!
Verwijderd
Sorry maar ik moet heel even betweten...Op dinsdag 06 maart 2001 18:43 schreef Bendertino het volgende:
Probleem is gelocaliseerd en opgelost. Ik heb hem idd in de alleronderste pci-sleuf gestopt en het loopt al een half uur prima. Ik denk dat mijn netwerkkaart de storingsfactor was in dit geval.
Bedankt iedereen!!!!!
Waarschijnlijk is de netwerkkaart niet het probleem geweest. TV-kaarten maken gebruik van hoogfrequente signalen (=kabelsignaal). De meeste tv-kaarten hebben daarom hun hoogfrequente gedeelte afgeschermd door middel van een metalen kastje. Waarschijnlijk is die afscherming bij jou niet afdoende geweest. Het hoogfrequente signaal ging daarom interfereren met het signaal van de sound-chip. De piep die je hoort is waarschijnlijk het versterkte tv-signaal. Door het verplaatsen van de tv-kaart zit deze waarschijnlijk verder weg van de soundchip, waardoor de piep weg is....
ik heb ze bovenelkaar hangen en geen problemen ermee, ik btw ook een MSI bordje.Op dinsdag 06 maart 2001 17:49 schreef FalconM het volgende:
TV-kaart misschien te dicht bij de geluidskaart gezet op het moederbord? Probeer de geluidskaart en de TV kaart zover mogelijk van elkaar af te zetten (eerste en laatst PCI-slot).
/dev/null
Wel effe lezen eerst hè.Op dinsdag 06 maart 2001 18:43 schreef Bendertino het volgende:
Bedankt iedereen!!!!!
Ik heb dus sinds gister precies hetzelfde probleem, gister kreeg ik kabel internet(en dus een kaart erbij) en toen kreeg ik ook na een tijdje zo'n piep.
ik dacht het probleem te zien doordat de netwerkkaart samen met de geluidskaart op irq 9 zat.
ik dus die kaart in een ander slot gestoken en toen was het weg (3com nu op 11, samen met ACPI). Maar na een uur begon het weer. Let wel, het begint dus alleen als je geluid afspeelt...
Nu zit ik dus al 3 uur met die piep (heb de versterker maar uitgezet) en ik kan niet rebooten wan ik ben aan het downloaden (zonder manager:()
p.s.Heb dus ook nog geen oplossing hiervoor en ik heb trouwens geen tv-kaart(wel een geforce 2mx met tv-out)
ik dacht het probleem te zien doordat de netwerkkaart samen met de geluidskaart op irq 9 zat.
ik dus die kaart in een ander slot gestoken en toen was het weg (3com nu op 11, samen met ACPI). Maar na een uur begon het weer. Let wel, het begint dus alleen als je geluid afspeelt...
Nu zit ik dus al 3 uur met die piep (heb de versterker maar uitgezet) en ik kan niet rebooten wan ik ben aan het downloaden (zonder manager:()
p.s.Heb dus ook nog geen oplossing hiervoor en ik heb trouwens geen tv-kaart(wel een geforce 2mx met tv-out)
He Bendertino is je probleem nu helemaal weg ofnie??????
Pagina: 1