• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 18:55
Ik heb hulp/advies nodig, maar heb geen idee waar ik het zou moeten plaatsen, dus 'bear with me'

Ik heb al jaren een thuis pc die 24/7 aanstaat omdat er een weerstation op aangesloten is en omdat er een mediaportal tvserver op draait.

Echter, ik heb de mediaportal tvserver niet meer nodig, dus die pc staat 24/7 aan om via COM1 de hele dag wat data te importeren. Dit lijkt mij een beetje overkill, zeker als je naar het energieverbruik kijkt.

Ik ben dus op zoek naar een eenvoudige, energiezuinige oplossing om 24/7 dat weerstation in te lezen. Mijn gewone pc kan dan, als hij niet gebruikt wordt, gewoon uit.

Ik dacht zelf een een gestript systeem met een kleine voeding ofzo en 1 kleine HDD die dit kan doen, maar misschien zijn er slimmere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb.

@Moderators: Als het ergens anders moet dan zie ik het wel ;)

• Cool2K
  • Laatst online: 23-12 19:56
Misschien een ION systeem?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Ion kan inderdaad, of een atom gebaseerde pc.
Voor de voeding kan je een pico-psu nemen. Nadeel van die pico psu is dat je er een adapter aan moet hangen, en adapters hebben niet zo'n hoog rendement.

Ipv een HD zou je ook via een converter een compact flash kaart kunnen nemen, of gebruik een usb stick als opstartschijf.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 08-01-2010 12:01 ]

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 18:47
Kijk hier eens naar.

De fit pc 2, ik heb hem zelf thuis ook staan, gebruikt minder als 10 watt onder full load en als je er een ssd in plaats van hdd in hebt zitten zoals ik maakt hij totaal geen geluid.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op Marktplaats worden nog geregeld Thinclients, zoals van merk WYSE, verkocht. Deze hebben embedded Windowx XP maar draaien goed. Hiermee kun je voldoende basistaken doen zoals loggen.
Er is ook iets grotere versie 9455, die heeft mogelijkheid om pci kaart erin te steken en kan je linux of windows draaien. Met 12V voeding.

Op deze forum is topic van 9455 te vinden.

Ze zijn zeer zuinig in gebruik en stil.

• henk99
  • Laatst online: 01-12 18:55
MrDummy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:16:
Op Marktplaats worden nog geregeld Thinclients, zoals van merk WYSE, verkocht. Deze hebben embedded Windowx XP maar draaien goed. Hiermee kun je voldoende basistaken doen zoals loggen.
Er is ook iets grotere versie 9455, die heeft mogelijkheid om pci kaart erin te steken en kan je linux of windows draaien. Met 12V voeding.

Op deze forum is topic van 9455 te vinden.

Ze zijn zeer zuinig in gebruik en stil.
Zo'n thin client lijkt me wel wat. Een goede tip!

Echter op marktplaats zie ik behoorlijk wat HP thin clients staan. hebben deze dingen nu een harde schijf of niet? Ik kan dat er niet goed uit opmaken. Bijvoorbeeld de HP 5710 als ik die op de site opzoek dan hebben ze het over een uitbreiding, maar ik zie niet in waar het voor dient. Er zitten wel USB poorten op.
Als er geen hardeschijf in zit, kun je dan opstarten en programma's draaien van een USB stick van 8 GB ofzo. Het weerprogramma dat ik gebruik, heeft zo'n 1,5GB nodig, maar dat loopt langzaam op vanwege iedere dag nieuwe data.
Pagina: 1