Duitse rechter schort verkoop Linux-decoder op

Pagina: 1
Acties:

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:55
Als ik de reacties zo lees is dit een artikel dat compleet fout is.
Er wordt namenlijk de indruk gewekt dat software van een 3e partij verantwoordelijk is voor de patentinbreuk waardoor fabrikant x zijn product niet meer mag verkopen.

Reacties van tweakers stellen dan weer duidelijk dat firmware van fabrikant x patentinbreuk pleegt waardoor deze niet meer mag worden gedownload en het product niet meer mag worden verkocht.

Voor zover ik kan zien: serieus kort door de bocht gegaan.
Haal dit artikel maar weer van de nieuwspagina af, want er klopt geen biet van...

Er is geen Linux-decoder verboden. De DM100 zou een propriëtaire ontvanger worden, maar, dat betekent dat de mogelijkheid die voor de Linux-ontvangers gebruikt wordt om betaaltelevisie te ontvangen niet mogelijk is.

Een normale Dreambox kan alleen Dreamcrypt aan. De gebruiker dient zelf software als Ccamd te installeren om andere coderingen aan te kunnen. Bij de DM100 zou Ccamd in de firmware zitten, waarbij Kudelski, de makers van NagraVision aktie ondernamen wegens patentinbreuk.

Het verbieden van de reguliere Linux-Dreamboxen is reeds meerdere malen geprobeerd en nooit gelukt.
dmantione heeft gelijk. Het gaat alleen om de dm100 zoals die vanaf de fabriek in de winkel ligt. Het stuk over addons en onofficiele firmware builds doet in dit geval niet ter zake.
De bron? Het artikel in TotaalTV.

Bovendien staat er dat de reden dat alleen de dm100 wordt verboden onduidelijk is. Terwijl die reden wel duidelijk is. De dm100 is namelijk de enige dreambox die vanuit de fabriek software meekrijgt die (volgens de rechter) inbreuk maakt op Kudelski's patenten.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Ik ga het even uitzoeken

Ik ben helemaal geen stagiair

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Artikel klopte inderdaad helaas niet. Inmiddels aangepast, bedankt voor het melden :)

Ik ben helemaal geen stagiair