Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Programma's standaard uitvoeren als Administrator.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Is het mogelijk om in Windows XP een programma standaard te laten openen als administrator??
Als ik het programma nu wil openen doe ik dit via de rechtermuisknop -- uitvoeren als -- administrator.

In Vista kun je dit standaard instellen zodat je niet steeds met je rechtermuisknop aan de gang moet.

Kan dit ook in XP???

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg
Mark

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Volgens mij moet dit prima mogelijk zijn door de properties files van de shortcut / programma aan te passen --> file selecteren --> rechtermuisknop --> properties --> shortcut --> advanced --> run with different credentials

nederlandse vertaling van bovenstaande commando's weet ik niet ;)

Verwijderd

inloggen als administrator?

Verwijderd

Topicstarter
De manier die xelnaha beschrijft heb ik geprobeerd maar dit werkte niet. Hoe weet het programma dan dat deze zich als administrator moet aanmelden als ik de optie 'met andere referenties uitvoeren' selecteer??

en x.excel het gaat over een programma dat gebruikt gaat worden door een aantal collega's van me en deze mogen niet inloggen met de admin rechten.

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
...ik moet leren lezen... :+

[ Voor 93% gewijzigd door xelnaha op 08-01-2010 14:30 . Reden: Ik moet leren beter te lezen ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk (weet wel zeker eigenlijk) dat TS eerst maar eens duidelijk moet aangeven over wat voor app dat ie het heeft, want als we nicknames en programma's al door elkaar gaan halen komen we er zeker niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in mijn geval om het programma exact dat gebruikt gaat worden door een aantal collega's.
Maar mijn vraag is of je in XP een programma kan opstarten met standaard ingesteld als ''uitvoeren als administrator''. Ik heb de optie 'met andere referenties uitvoeren' al geprobeerd maar dit werk niet.

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 19:51
Je zou een batch script kunnen maken met het "runas" commando.

bv runas /user:<adminuser> "exact.exe"
Je admin password moet je dan wel iedere keer ingeven.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat is niet hoe je het moet doen voor Exact.
Je dient de betreffende user gewoon rechten te geven op de directory van Exact, de temp directory.. en volgens mij nog een aantal register sleutels.

Bij exact kunnen ze je dat precies vertellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:40:
Het gaat in mijn geval om het programma exact dat gebruikt gaat worden door een aantal collega's.
En dan komt de vraag wat je wil bereiken.
Maar mijn vraag is of je in XP een programma kan opstarten met standaard ingesteld als ''uitvoeren als administrator''. Ik heb de optie 'met andere referenties uitvoeren' al geprobeerd maar dit werk niet.
Nochtans is de Lokale Administrator account de default waarde als je de selectiebox aanzet.
Maar misschien bedoel je heel wat anders te bereiken en heb je het over de Login voor de applicatie zelf - in dat geval zit je niet op het goede spoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1